بیمه سایبری پس از حملات باج افزار از لبه پرتگاه بازگشت | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — بازار بیمه سایبری که توسط حملات باج افزارهای دوران همه گیر آسیب دیده است، در حال بازگشت است. افزایش قیمت ها تعدیل می شود، حامل های جدید و منابع جدید سرمایه در حال ظهور هستند و شرکت ها می توانند بهتر پوشش دهند.

داده های اولیه کارگزار بیمه Marsh McLennan نشان می دهد که قیمت بیمه سایبری نسبت به سال قبل در ژانویه 10 درصد افزایش یافته است که کسری از افزایش سالانه 110 درصدی گزارش شده در سه ماهه اول سال 2022 است. تام ریگان، رهبر تمرین سایبری مارش، گفت: اگر این روند ادامه یابد، قیمت ها ممکن است کاهش یابد.

این معکوس به دنبال موجی از نفوذهای دیجیتالی بود که بر عصر کار از خانه مسلط شد و بیمه‌گران را مجبور کرد که هم نحوه نوشتن سیاست‌ها و هم ریسک‌پذیری‌شان را مجدداً تنظیم کنند. این حملات همچنین مشتریان خود را به اتخاذ اقدامات امنیتی سایبری قوی تر سوق دادند. به گفته مارش، شرایط وحشیانه در بازار از آن زمان به بعد، با کاهش فراوانی ادعاها در سه ماهه چهارم سال 2022، کاهش یافت، حتی اگر شدت آن همچنان بالا بود.

پل بانتیک، رئیس جهانی ریسک های سایبری در شرکت بیمه Beazley Plc مستقر در لندن، گفت: «آنچه برای ما باقی مانده است، بازاری بسیار بسیار بسیار متفاوت با آنچه که دو یا سه سال پیش وارد آن شدیم است. “ما یک بازار بالغ داریم که در برابر یک آزمون بزرگ ایستادگی کرده است.”

حملات سایبری در حال شکوفایی در چشم انداز پس از کووید

خطرات ناشی از مجرمان سایبری هنوز بسیار زیاد است. حملات باج افزاری علیه سازمان های صنعتی در سال 2022 نسبت به سال قبل 87 درصد افزایش یافته است، در حالی که وزارت خزانه داری ایالات متحده اعلام کرده است که موسسات مالی نزدیک به 1.2 میلیارد دلار پرداخت های احتمالی مرتبط با باج افزار در سال 2021 را نشان داده اند. نقض های گسترده اخیر در شرکت خدمات مالی ION Trading UK و یک مرکز داده بزرگ آسیایی بر خطر وحشتناک ناشی از هکرها تأکید کرد.

با این حال، طبق داده های Chainalysis، کل مبلغ اخاذی از قربانیان باج افزار در سال 2022 از 765.6 میلیون دلار در سال قبل به 456.8 میلیون دلار کاهش یافت.

بازار بیمه سایبری در میان آن پس‌زمینه نامشخص برای رشد آماده است. شرکت بیمه اتکایی Swiss Re AG در گزارشی در اواخر سال گذشته گفت که بیمه گران در سراسر جهان در سال 2021 10 میلیارد دلار حق بیمه سایبری نوشته اند. این شرکت تخمین زده است که این رقم تا سال 2025 از 23 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت. بیش از نیمی از مشاغل دارای سیاست های سایبری هستند، اما کمتر از 20 مورد Swiss Re گفت: درصد محدودیت‌هایی برای این سیاست‌ها دارند که بیشتر از میانگین تقاضای باج‌افزار هستند.

حملات سایبری که در طول رونق کار از خانه در همه‌گیری شیوع پیدا کرد، شرکت‌های بیمه را تحت فشار قرار داد تا هنگام نوشتن سیاست‌ها دقیق‌تر شوند. از آن زمان، بیمه‌گران پوشش خود را به‌خوبی تنظیم کرده‌اند، در حالی که به نظر می‌رسد مشتریان دفاع‌های محکم‌تری دارند.

اریک اندرسن، رئیس شرکت Aon Plc در اوایل ماه جاری در یک کنفرانس تلفنی با سرمایه گذاران و تحلیلگران گفت: “بازار سایبری به تکامل خود ادامه می دهد و به این روند ادامه خواهد داد زیرا عوامل تهدید در طول زمان تغییر می کنند.” وقتی به بازار سایبری امروز فکر می‌کنید و به کجا می‌رود، می‌توانم بگویم که بیمه‌گران در واقع به اصول اولیه بازگشته‌اند.»

این تغییرات راه را برای سرمایه های جدیدی که به دنبال ورود به بازار هستند هموار کرده است.

بازاری جدید برای بیمه سایبری

اندرو لوئیس، سرپرست ارشد بیمه سایبری IQUW، گفت: IQUW، یک سندیکای بیمه لویدز لندن، در ژوئیه 2021 راه اندازی شد و در سال 2022 شروع به نوشتن سیاست های سایبری کرد تا «در زمانی که تقاضا زیاد بود، سرمایه معنادار ارائه کند».

به گفته مدیر اجرایی، استفان سیلز، شرکت Bowhead Specialty Underwriters Inc. همچنین در سال 2022 پس از اینکه شرکت تصمیم گرفت این پوشش با سایر خطوط کسب و کارش هماهنگ باشد، شروع به نوشتن سیاست های سایبری کرد.

سیلز در یک مصاحبه تلفنی گفت: «برای مدتی کمبود نسبی ظرفیت وجود داشت. این باور از سوی ما وجود دارد که میزان مطالبات و تعداد مطالبات شدید اخیراً کاهش یافته است.

به گفته آدام لانتریپ، که رهبری بیمه سایبری در کارگزاری CAC Specialty را بر عهده دارد، تازه واردانی که وارد بازار می شوند، “رقابت بسیار بیشتری” ایجاد می کنند. این به عادی شدن نرخ ها کمک می کند و در عین حال به شرکت ها اجازه می دهد مجموعه بیمه نامه هایی را که برای محافظت از خود در برابر حمله استفاده می کنند، بازسازی کنند.

این فقط تازه واردها نیستند که سرمایه بیشتری را به بازار وارد می کنند. بیزلی در ماه ژانویه 45 میلیون دلار اوراق قرضه فاجعه سایبری راه اندازی کرد که از آن به عنوان اولین در نوع خود یاد کرد. این امنیت به منظور محافظت در برابر یک رویداد گسترده است که بیش از 300 میلیون دلار خسارت وارد می کند – نوعی حمله که تهدیدی بزرگ برای صنعت است.

این صدور به این نکته اشاره می‌کند که بازار چقدر به بلوغ رسیده است و چگونه بیمه‌گران همچنان به فکر چگونگی نوآوری در این فضا هستند.

ما می خواهیم برای آینده آنجا باشیم. ما می‌خواهیم یک تجارت پایدار باشیم.» این قطعاً تأثیری بر نحوه مدیریت فرآیند پذیره نویسی و همچنین نحوه تلاش ما برای ارائه پشتیبانی و رهبری فکری برای مشتریان خود داشته است.»

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور