بیشتر مراکز داده تگزاس ، طوفان را پشت سر گذاشتند. هموار پیش نرفت

به نظر می رسد بزرگترین شرکت هایی که در مراکز داده ای در تگزاس فعالیت می کنند ، شرایط سخت و طولانی مدت گذشته را از دست داده اند – و هرج و مرج برق پس از آن در سراسر کشور – بدون قطعی جدی. بر اساس گزارش های خبری محلی و اعلامیه های عمومی سازمان هایی که به دلیل قطع خدمات ، خدمات آنها قطع شده بود ، برخی مراکز داده در این ایالت شکست خوردند.

تسهیلات مرکز داده و فرایندهای عملیاتی برای جلوگیری از قطعی در صورت خرابی سرویس های برق طراحی شده اند و به طور کلی به نظر می رسد بیشتر آنها در هفته سوم فوریه پس از افت دما کار می کردند و بخش عظیمی از ظرفیت تولید شبکه دولتی را از بین بردند و کشیدن فرکانس عملکرد آن بیل مگنز ، مدیرعامل شورای قابلیت اطمینان الکتریکی تگزاس (اپراتور شبکه) که هفته گذشته اخراج شد ، گفت که در یک زمان این فرکانس آنقدر پایین بود که به نظر می رسید شبکه چند دقیقه با خرابی کامل فاصله دارد ، فقط با صرفه جویی در هزینه ارائه دهندگان انرژی کاهش یافته از طریق خاموشی های سفارش شده توسط ERCOT.

برای اپراتورهای مرکز داده تگزاس همه چیز روان پیش نرفت. در حافظه اخیر نسبت به گذشته سردتر بوده و میزان ظرفیت تولید آفلاین – حدود نیمی – بی سابقه بوده است.

منابع محلی با DCK به اشتراک گذاشتند كه بعضی از اپراتورهای مراكز داده با مشكلات سیستم های خرابی الكتریكی و سیستم های خنك كننده روبرو نیستند زیرا انتظار نمی رود زیرا (برخلاف زیرساخت های برق ایالت) به اندازه كافی “زمستان” نشده اند و یا برای كار در چنین دمای پایین طراحی نشده اند. در صورت طولانی شدن خاموشی بیش از مدت زمان تأمین سوخت در محل ، بسیاری از اپراتورها برای تأمین به موقع سوخت ژنراتور برای بالا بردن مخازن خود مشکل داشتند.

نگرانی اولیه: سوخت ژنراتور

همه مراکز داده در ایالت برق قدرت خود را از دست ندادند ، اما اگر یکی از آنها را اداره می کردید و می خواستید مقداری گازوئیل به سایت خود برسانید ، شانس کمی برای تحویل آن از داخل مرزهای ایالت داشتید. اطمینان از تحویل به موقع سوخت کافی به جیب های عمیق ، روابط تنگ (ترجیحاً با تأمین کنندگان سوخت در مقیاس ملی) و برخی خلاقیت ها احتیاج داشت.

در این ایالت کمبود گازوئیل – که در هر فوت مربع پالایشگاه روغن بسیار بیشتری دارد – کمبود گازوئیل بود ، اما خارج کردن آن از انبار و محل مورد نیاز موضوع دیگری بود. حتی ایستگاه های کامیون تگزاس ، جایی که کامیون های حمل و نقل برای موتورهای خود مخزن پر می کنند ، عمدتا از کار افتاده اند ، یا به دلیل اینکه سوخت آنها تمام شده و نمی توانند تحویل بیشتری بگیرند یا اینکه برق خود را از دست داده اند و نمی توانند پمپ های خود را کار کنند. .

شخصی که برای یک اپراتور مرکز داده در ایالت کار می کند و به شرط ناشناس ماندن با DCK صحبت کرد ، گفت اپراتوری که کل ظرفیت مرکز داده اش در تگزاس طی آن هفته به مدت دو روز کاملاً روی ژنراتورها کار می کرد ، گفت که از سوخت معمولی سوخت موجود نیست منابع و تأمین كنندگانی كه می توانند آن را تأمین كنند تضمین كننده تحویل به موقع نیست سرانجام اپراتور موفق به تأمین سوخت از یک تامین کننده خارج از کشور شد.

اگر در طی آن هفته یک اپراتور مرکز داده با تأمین کننده سوخت طبیعی خود در کشور تماس بگیرد ، “یا به آنها گفته شد که مدت زمان طولانی تری خواهد بود و می توانند صبر کنند ، یا به آنها گفته شد ،” ما فقط راهی نداریم که به سراغت بیایم. “” اسکات فیشر ، معاون ارشد سیاست و امور عمومی انجمن غذا و سوخت تگزاس ، به DCK گفت. به گفته وی ، در بسیاری از مناطق ایالت ، جاده ها به قدری یخبندان است که حتی یک کامیون برای روزها حرکت نمی کند.

فیشر گفت: “باور کنید یا نکنید ، تمام تگزاس تحت تأثیر آن طوفان زمستانی قرار گرفت.” وی افزود: “هر ایالت تحت تأثیر یخ برف یا دمای زمستان بسیار پایین از حد طبیعی قرار گرفته و تا دره ریو گراند ، نیمه گرمسیر است. آنها به ندرت به پایین می آیند [negative] 20 درجه (فارنهایت) – چه رسد به 40 درجه. همه آنچه می توانید تصور کنید و در آن نوع شرایط تقریباً مسدود شود ، بسیار زیاد بود. “

“این می تواند بر اینترنت تأثیر بگذارد ، دوره”

Akamai Technologies ، که یکی از بزرگترین شبکه های تحویل محتوا را در جهان اداره می کند ، بیشترین ظرفیت محاسبات خود را در منطقه در شش مرکز داده در مترو دالاس-فورت ورث نگهداری می کند ، هیچ یک از آنها نگران کننده تاد لارنس ، زیرساخت VP از شرکت های آمریکایی ، به عنوان تقریباً به عنوان یک ساختمان در منطقه ای که شبکه محلی Akamai با بقیه اینترنت متصل می شود: Infomart متعلق به Equinix ، در 1950 N. N. Stemmons آزادراه در دالاس.

لارنس به DCK گفت: “این مسئله شماره یک بود.” “برای من این در مورد سرورها نبود [in the six other data centers in the area]، این در مورد روتر بود [at Infomart] پایین رفتن ، و این یک مشکل واقعی بوده است. “

این نگران کننده بود زیرا Infomart به ژنراتورها روی آورده بود ، اما تیم محلی Akamai اطلاعات خوبی در مورد زمان برنامه ریزی برای تحویل سوخت از Equinix دریافت نمی کردند. (تیم برای ایجاد وضعیت سوخت و دسترسی کارمندان در هر یک از سایت های تگزاس خود در میان همه آشوب ها صفحه گسترده ای ایجاد کرده است.)

David Fonkalsrud سخنگوی Equinix در نامه ای به DCK نوشت: “در طی این بحران بسیار پویا ، Equinix برآورد منظم ، شفاف و محافظه کارانه ای از میزان سوخت توسط ژنراتور را به همه مشتریان در مراكز داده ای كه به برق ژنراتور روی آورده اند ، ارائه داد.” “این ارتباطات شامل اطلاعات تأیید شده در آن زمان بود.”

اینفومارت خاموشی را تجربه نکرد و در نهایت ساختمان دوباره به برق متصل شد.

لارنس در پاسخ به این سedال که تأثیر قطع اطلاعات Infomart چه خواهد بود ، گفت: “این دوره ، بر اینترنت تأثیر می گذارد. سهم شیر از اتصال در آن ساختمان جریان دارد. من فکر می کنم یک اختلال جدی وجود داشته باشد. این احتمالاً نزدیکترین چیزی بود که همه به آن رسیدیم. “

‘کاروان کامیون ها’

Digital Realty Trust ، که 13 مرکز داده در بازار دالاس و هر یک در هوستون و آستین اداره می کند (و اخیراً دفتر مرکزی خود را از سانفرانسیسکو به آستین منتقل کرده است) ، قرارداد چندین ساله و سراسری خود را با تامین کننده ملی Foster Fuels دید واقعاً در بحران قدرت تگزاس نتیجه بدهد.

چهار مرکز داده آن در دالاس و دیگری در هوستون برای مدت طولانی با ژنراتور کار می کردند زیرا برق از برق ناپایدار بود و فاستر صدها مایل دیگر را طی کرد تا سوخت را در دسترس اپراتور قرار دهد و آن را از چندین ایالت همسایه حمل و نقل کند.

دیوید سوکینیک ، مدیر عملیات مرکز داده در Digital Realty ، به DCK گفت: “ما با Foster Fuels مشتری اولویت اول هستیم ، درست در آنجا با FEMA و DoD.”

بنی فورتیک ، مدیر عملیات فنی Digital Realty در تگزاس ، به ما گفت که تأمین کننده تحویل سوخت به سایت های دیجیتال را ظرف 24 ساعت از زمان درخواست ، تضمین می کند و هرگز در انجام این ضمانت کوتاهی نکرده ایم. حادثه در ماه فوریه “منحصر به فرد بود ، و بسیار بزرگتر از آن بود که من فکر می کنم انتظار داشتیم” ، اما فاستر آنچه را که لازم بود برای رساندن سوخت به مکان مورد نیاز انجام داد ، با یادآوری اینکه در یک نقطه در طول هفته ” کاروان کامیون ها ”که برای مشتریان Foster سوخت حمل می کرد ، از مرز لوئیزیانا به تگزاس عبور کرد.

هوا را تماشا کنید

اپراتورهایی که سیستم خنک کننده یا خرابی زیرساخت قطع برق اضطراری خود را دیدند “تجمل” سوخت اضافی ژنراتور را نگرانی اصلی خود قرار ندادند. DCK نتوانسته است اپراتورهایی را که این مشکلات را تجربه کرده اند شناسایی کند ، اما به گفته منابع ما ، آنها آنها را تجربه کرده اند زیرا سیستم های آنها طوری طراحی نشده اند که در دمای سرد همان هفته در تگزاس کار کنند.

کریس براون ، مدیر CTO در موسسه Uptime و یک بومی تگزاس (او اکنون در اوکلاهما زندگی می کند) به DCK گفت: “من فکر نمی کنم کسی فکر کند که این اتفاق می افتد به همان خوبی که در حال حاضر در جنوب اتفاق افتاده است.”

وی گفت ، بعضي از اپراتورهای تگزاس ، مشاهده كردند كه سوخت ژنراتور خود را در سرما “ژل” می كند و باعث اختلال در عملكرد ژنراتورها می شود ، و توضيح می دهد كه اين امر معمولاً هنگامي اتفاق می افتد كه فرآيند خاص تصفيه سوخت توسط يك اپراتور حذف شود.

براون گفت: “بعضی از آنها ژنراتور موتور داشتند و نمی خواستند شروع به کار کنند.” وی توضیح داد که این امر می تواند به چندین دلیل مربوط به دما اتفاق بیفتد ، یکی از موارد معمول این است که باتری های ژنراتور در سرمای شدید از بین می روند.

سازمانهایی که گفتند به دلیل قطع مرکز داده های تگزاس ، برنامه های آنها مختل شده است ، شامل Greyhound ، شرکت حمل و نقل اتوبوس ، است گفت به دلیل قطع برق مرکز داده مربوط به هوا در تگزاس ، نمی توانست بلیط بفروشد. فروشنده فناوری مراقبت های بهداشتی Availity ، که گفت شبکه اصلی آن خراب شد زیرا تلاش انتقال دهنده ارائه دهنده مرکز داده دالاس از برنامه برق به پشتیبان برق از کار افتاد. و Medi-Cal ، ارائه دهنده بیمه درمانی ایالت کالیفرنیا برای افراد کم درآمد ، که گفت وب سایت آن به دلیل “آب و هوای شدید که بر مرکز اطلاعات اولیه آن در دالاس تأثیر می گذارد” خراب شد.

همچنین خدمات بانکی آنلاین اتحادیه اعتباری Dane County و مرکز داده های شهر آستین به دلیل آب و هوای نامناسب کاهش یافته است. (DCD همه این موارد را در طول هفته خاموشی گزارش کرد.)

خارج از امیدواری که ERCOT و ایالت تگزاس سرانجام شبکه ایالتی را زمستانی کنند (به طور منحصر به فرد از شبکه سراسری خارج می شوند) ، بزرگترین و بارزترین درس حادثه برای اپراتورهای مرکز داده این است که دامنه های دمایی تاریخی دیگر برای راهنمایی قابل اطمینان هنگام طراحی سیستم های مهم .

براون گفت ، موسسه Uptime ، در استانداردهای صدور گواهینامه قابلیت اطمینان ، نیاز به طراحی مراکز داده برای مقاومت در برابر دامنه دما در حداقل و حداکثر حداکثر 20 ساله ASHRAE دارد. وی گفت: “حتی اگر شما چنین کاری را انجام دهید ، در نهایت مادر طبیعت به شما نشان می دهد که ما هنوز هم ناچیز هستیم.”

“اکنون ما رکوردهای 100 ساله دما را تحت فشار قرار می دهیم. فقط به این دلیل که مرکز داده شما در برخی شرایط شدید محیط طراحی شده است ، تضمینی نخواهد بود که شما هرگز از این شرایط محیطی فراتر نخواهید رفت. “

مهم است که بدانید محدودیت های سیستم شما کجاست و برای وقتی که از این محدودیت ها عبور کرد آماده باشید. وی گفت: “شما فقط به اندازه خلاقیت خود موفق خواهید بود.” برنامه شرکت شما برای اینکه آفلاین یک مرکز داده کل چیست ، چیست؟ آیا سایت دیگری وجود دارد که بتوانید به آن دسترسی پیدا کنید که به اندازه کافی از منطقه آسیب دیده فاصله داشته باشد؟

درس بارز دیگر توجه به هشدارهای هواشناسی توسط مقامات ملی و محلی است. فیشر انجمن غذا و سوخت تگزاس گفت: “پیشنهاد من به مراکز داده – اگر آنها از قبل این موضوع را فهم نکرده اند – آیا باید هوا را بسیار نزدیکتر ببینند.” “این سیستم که به ما ضربه زد 10 روز پیش دقیقاً همان چیزی که بود پیش بینی شد.”

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور