بک لینک ها در سال 2023 چقدر اهمیت خواهند داشت؟

به ذهنم می رسد که در دنیای محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، ما ممکن است ساده ترین روش را برای موتورهای جستجو مانند گوگل برای تمایز بین محتوای معتبر و محتوای بی ارزش از دست بدهیم. بک لینک ها!

من فکر می کنم منصفانه است که بگوییم در چند سال گذشته، گوگل سعی کرده است از اهمیت بک لینک ها در مقایسه با سال های اولیه فاصله بگیرد. من مطمئن نیستم که آنها اکثر سئوکاران را متقاعد کرده باشند، اما حتی اگر این کار را انجام دهند، اکنون ممکن است توانایی خود را برای ارزیابی یک صفحه بر اساس ماهیت بک لینک های آن صفحه دوباره بررسی کنند.

دلیل روند فکری من صرفاً به دلیل علاقه سرمایه‌گذاری من نیست و به مجستیک متصل هستم. ورود محتوای واقعاً تماشایی (به‌نظر) تولید خودکار به این معنی است که Google نمی‌تواند به تنهایی به محتوا تکیه کند تا گندم را از کاه جدا کند.

این فقط گوگل نیست. هک اخیر فاکتورهای جستجوی Yandex نشان می‌دهد که مفهوم PageRank (اهمیت وزن یک صفحه، به استثنای عوامل زمینه‌ای، صرفاً بر اساس قدرت پیوندهای آن صفحه) معیاری است که هنوز باقی مانده است. ما می دانیم که امتیاز همیشه عمیقاً در الگوریتم گوگل جاسازی شده است و هر الگوریتم دیگری که گوگل ممکن است بسازد می تواند به راحتی از این متغیر در آن استفاده کند. با انجام این کار، توسعه دهنده ای که الگوریتم را می نویسد یک قدم از کلمه “بک لینک” حذف می شود، حتی اگر بک لینک ها بخشی اساسی از الگوریتمی باشند که به تازگی ساخته اند.

این شامل هر الگوریتمی است که گوگل ممکن است برای مقابله با چیزی که بدون شک سیل محتوای خودکار جدید در سال 2023 خواهد بود، به کار گیرد.

گوگل محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را محکوم نمی کند

ما نگفته‌ایم که محتوای هوش مصنوعی بد است.

دنی سالیوان (از گوگل)

ممکن است برخی تعجب کنند که بدانند گوگل به تنهایی علیه محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی مخالفت نکرده است. دنی سالیوان اخیراً موضع آنها را روشن کرده است.

اسکرین شات توییتی در 7 نوامبر 2022 از دنی سالیوان که می گوید: "ما نگفته‌ایم که محتوای هوش مصنوعی بد است.  ما به وضوح گفتیم که محتوایی که در درجه اول برای موتورهای جستجو نوشته شده است نه برای انسان، موضوع است.  این چیزی است که ما روی آن تمرکز کرده ایم.  اگر کسی 100 انسان را برای نوشتن محتوا فقط برای رتبه بندی فعال کند، یا یک اسپینر یا یک هوش مصنوعی را فعال کند، همان مشکل..."
«ما نگفته‌ایم که محتوای هوش مصنوعی بد است…»

اگر بخواهیم منصف باشیم، بسیاری از نتایج جستجویی که همه ما روزانه از آنها استفاده می کنیم، ماشینی هستند – و ابزارهایی مانند OpenAI این را تغییر نداده اند. تیک تیک های بازار سهام. هتل های نزدیک من آب و هوا. اینها تنها سه نمونه هستند که در آن محتوای تولید شده توسط افراد، محتوایی را که توسط افراد نوشته شده است شکست می دهد و باید باشد.

حتی زمانی که ما به دنبال کلمات کلیدی “همیشه سبز” طولانی تر هستیم، اکثر نویسندگان محتوا برای سال ها برای تصحیح و اصلاح محتوای ما به ابزارهایی مانند Grammarly اعتماد کرده اند. چرا این کار را نمی کنید؟

مشکلات گوگل زمانی پیش می‌آیند که محتوا یا به‌طور خاص برای دستکاری موتورهای جستجو طراحی شده باشد (که برای همه محتوا اعمال می‌شود) یا زمانی که محتوا برای کاربرانش «مفید» نباشد.

در اینجا دستورالعمل های آنها در مورد مواردی که در زمان ارسال پست باید اجتناب کنید آمده است:

تصویری از «خط‌مشی‌های هرزنامه» Google، که به‌طور خاص «محتوای هرزنامه تولید شده به‌طور خودکار» را نشان می‌دهد.
محتوای خودکار Google فقط به محتوای هرزنامه اعتراض دارد.

مهمترین خط در اینجا برای این مقاله این است:

  • از متن تولید شده از طریق فرآیندهای خودکار اجتناب کنید بدون توجه به کیفیت یا تجربه کاربری

پیوندها یکی از راه‌های تصمیم‌گیری الگوریتمی در مورد کیفیت یا تجربه کاربر هستند. به طور خاص، PageRank (یا یک معیار وزنی مشابه مانند Citation Flow یا Trust Flow) کمک می‌کند تا به سرعت تصمیم بگیرید که آیا برای کسی اهمیت دارد یا خیر!

بنابراین وقتی جامعه سئو شروع به افزایش محتوای تولید شده با هوش مصنوعی می کند، افراد تنبل صفحه به صفحه را بیرون می اندازند. در گذشته، انجام این کار احتمالاً شبیه رانندگی به نظر می رسید. اکنون تشخیص آن دشوارتر خواهد بود. آنها می‌توانند (و مطمئناً) از الگوریتم‌هایی برای ارزیابی اینکه آیا محتوا تولید خودکار است یا خیر استفاده کنند، اما اگر نمی‌توان از آن به عنوان فشارسنج برای ارتباط و کیفیت استفاده کرد، موتور جستجو چه چیز دیگری باید استفاده کند؟

این فقط پیوندهای داخل نیست، بلکه پیوندهای بیرونی است

یکی از بزرگترین شکایاتی که تاکنون توسط جامعه محتوا مطرح شده است این است که ChatGPT به طور پیش فرض منابع خود را ذکر نمی کند. از سوی دیگر، ابزارهای جدید در چت بینگ برای اطمینان از وجود نقل قول ها انتخاب شده اند. آنها پاسخ های چت خود را با پیوندهایی به منابع داده علامت گذاری می کنند. من فکر می کنم که پیوندهای خارج از یک صفحه نیز بیشتر از قبل در مورد یک صفحه صحبت می کنند. اگر سریع 1000 کلمه را در ChatGPT بیرون بیاورید و آن را به عنوان محتوا قرار دهید، بررسی نکردن واقعیت آن و اضافه کردن نقل قول ممکن است به عنوان نشانه ای تلقی شود که شما کاربر را در نظر نمی گیرید.

گوگل باید بک لینک ها را مهم تر کند، نه کمتر

با چنین سیگنال واضحی برای کیفیت – هرچند کثیف – من فکر می کنم که گوگل احتمالاً از این روش قابل اعتماد استفاده می کند در حالی که راه حل های بلندمدتی برای مشکلات محتوای تولید شده خودکار که احتمالاً در حال حاضر با خزنده های خود روبرو هستند پیدا می کند.

من در اینجا از هیچ رازی آگاه نیستم، اما یک راه حل عملی و فوری ارائه می دهم.

آخرین پست های دیکسون جونز (همه را ببین)

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور