به روز رسانی یا حذف؟ پاک کردن محتوای قدیمی در سایت خود • Yoast

گاهی اوقات، محتوای وب سایت شما نامربوط یا قدیمی می شود و شما باید تصمیم بگیرید که آیا آن را به روز کنید یا حذف کنید. این بخشی از فعالیت های منظم نگهداری محتوای شما است. راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد و این مقاله به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید بهترین راه‌حل برای محتوای قدیمی‌تان چیست.

قبل از شروع، ممکن است برای شما جالب باشد که بدانید تمرین سئوی محتوای Orphaned ما می تواند کمک زیادی به پاکسازی محتوای قدیمی شما کند. با شروع فهرستی از صفحاتی که هیچ پیوند داخلی به سمت آنها وجود ندارد (به اصطلاح “محتوای یتیم”)، ما شما را از طریق 4 مرحله ساده راهنمایی می کنیم تا به محتوای شما یک تمیز کردن بهاری خوب ببخشید!

محتوای قدیمی را که هنوز معتبر است به روز کنید

بیایید با یک مثال شروع کنیم: در وبلاگ خود، مقاله ای در مورد توضیحات متا داریم که برای مرتبط نگه داشتن آن نیاز به به روز رسانی مداوم دارد. فقط باید مطمئن شویم که با تمام تغییراتی که گوگل در نحوه مدیریت توضیحات متا ایجاد می کند، به روز می ماند. گاهی اوقات به نظر می رسد که آنها می توانند کمی طولانی تر باشند و گاهی اوقات به نظر می رسد که دوباره به طول قبلی باز می گردند.

پست ما به نویسندگان و ویراستاران کمک می کند تا توضیحات متا را بنویسند، حتی اگر توصیه ها در طول زمان تغییر کند. اگرچه خود مقاله ممکن است همان چیزی باشد که ما آن را محتوای سنگ بنا می نامیم، محتوای آن باید به روز شود تا با آخرین استانداردها – به طور مداوم – مطابقت داشته باشد.

به‌راحتی می‌توانید از پست‌های قدیمی‌تان محتوای جدید و ارزشمند ایجاد کنید، اگر آن را به‌روز کنید و دوباره به روز کنید: به قول معروف شراب قدیمی در بطری‌های جدید. به عنوان مثال، می توانید سه پست وبلاگ قدیمی درباره یک موضوع را در یک پست جدید ادغام کنید یا به سادگی قسمت های قدیمی پست خود را با محتوای به روز جایگزین کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه محتوای خود را در 10 مرحله به روز کنیم (و آن را بهتر کنیم) »

نکته حرفه ای: ایجاد یک کلون از پست خود با Yoast Duplicate Post این فرآیند را بسیار ساده تر می کند. ویژگی Rewrite & Republish به شما این امکان را می دهد که یک نسخه پیش نویس از پست خود تهیه کنید، روی آن کار کنید و نسخه به روز شده را بدون دردسر زیاد منتشر کنید. پست به روز شده شما جایگزین پست اصلی خواهد شد و پیش نویس برای شما حذف خواهد شد.

به خواندن ادامه دهید: محتوای خود را تازه و به روز نگه دارید »

پست ها یا صفحات بی ربط را حذف کنید

این احتمال وجود دارد که پست ها یا صفحات قدیمی در سایت خود داشته باشید که دیگر به آنها نیاز ندارید. در امتداد خطوط یک پست وبلاگ در مورد محصولی فکر کنید که مدتی پیش فروش آن را متوقف کردید و هیچ قصدی برای فروش مجدد آن ندارید. یا اطلاعیه ای از اتفاقی که خیلی وقت پیش رخ داده است. همچنین ممکن است صفحات قدیمی با محتوای کم یا بدون محتوا داشته باشید – به اصطلاح صفحات محتوای نازک.

اینها فقط چند نمونه هستند، اما مطمئنم که می دانید درباره کدام پست ها و/یا صفحات صحبت می کنم. این محتوای قدیمی دیگر ارزشی ندارد، چه در حال حاضر و چه برای آینده قابل پیش بینی. در این صورت، یا باید به گوگل بگویید که این پست ها یا صفحات قدیمی را فراموش کند یا به URL هدف دیگری بدهید.

وقتی در مورد حذف محتوای قدیمی صحبت می کنم، منظورم این نیست که فقط “حذف” را فشار دهید و سپس آن را فراموش کنید. اگر این کار را انجام دهید، ممکن است محتوا برای هفته‌ها پس از حذف در Google نمایش داده شود. URL ممکن است در واقع مقداری ارزش پیوند نیز داشته باشد که هدر دادن آن شرم آور است.

خب چکاری باید انجام بدی؟ در اینجا دو گزینه وجود دارد:

“301 تغییر مسیر” پست قدیمی به پست مرتبط

هنگامی که یک URL همچنان ارزش خود را حفظ می کند زیرا، مثلاً، تعدادی لینک با کیفیت دارید که به آن صفحه اشاره می کنند، می خواهید با هدایت کردن URL به یک آدرس مرتبط، از این مقدار استفاده کنید. با تغییر مسیر 301 به موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان خواهید گفت که نسخه بهتر یا جدیدتری از این محتوا در جای دیگری در سایت شما وجود دارد. تغییر مسیر 301 به طور خودکار افراد و گوگل را به این صفحه می فرستد.

فرض کنید یک پست قدیمی در مورد یک نژاد سگ خاص دارید. شما باید آن را حذف کنید، بنابراین گام منطقی بعدی این است که آن پست را به یک پست جدیدتر در مورد این نژاد سگ هدایت کنید. اگر آن پست را ندارید، پستی در مورد نزدیکترین نژاد ممکن انتخاب کنید. تغییر مسیر به یک دسته مرتبط ممکن است یک گزینه در این زمینه باشد مقداری موارد لبه اما این نباید رویه استاندارد باشد. علاوه بر این، تغییر مسیر به صفحه اصلی باید دور از ذهن باشد – این یک ضد الگوی SEO است.

ایجاد ریدایرکت 301 (مثلاً در وردپرس) کار سختی نیست، اما انجام آن با Yoast SEO Premium بسیار آسان است. اگر هنوز آن را ندارید، در اینجا در مورد تمام موارد اضافی که در Yoast SEO Premium وجود دارد، اطلاعات کسب کنید.

به موتورهای جستجو بگویید که محتوا عمداً از بین رفته است

اگر صفحه مرتبطی در سایت شما وجود ندارد که بتوانید به آن ریدایرکت کنید، عاقلانه است که به گوگل بگویید پست قدیمی شما را به طور کامل با ارائه وضعیت “حذف شده 410” به Google فراموش کند. این کد وضعیت به گوگل و بازدیدکنندگان می‌گوید که محتوا ناپدید نشده است. با دلیل حذفش کردی

وقتی Google نتواند پستی را پیدا کند، سرور معمولاً وضعیت «404 یافت نشد» را به ربات موتور جستجو برمی‌گرداند. همچنین یک خطای خزیدن 404 را در کنسول جستجوی گوگل خود برای آن صفحه خواهید دید. در نهایت، گوگل آن را حل خواهد کرد و URL به تدریج از صفحات نتایج جستجو ناپدید می شود. اما این زمان می برد.

410 از این نظر قدرتمندتر است که به گوگل می گوید صفحه برای همیشه از بین رفته است و دیگر برنمی گردد. عمدا حذفش کردی، نقطه. گوگل سریعتر از 404 به این موضوع عمل خواهد کرد. اگر این برای شما بیهوده است، کدهای وضعیت سرور را بخوانید.

در ادامه بخوانید: چگونه یک صفحه را به درستی از سایت خود حذف کنیم »

آیا محتوای قدیمی برای مقابله با آن دارید؟

پاکسازی محتوای قدیمی باید بخشی از روال نگهداری محتوای شما باشد تا وب سایت شما متناسب بماند. اگر پست های قدیمی خود را به طور منظم مرور نکنید، دیر یا زود با مشکلاتی مواجه خواهید شد. ممکن است اطلاعات نادرستی را به بازدیدکنندگان نشان دهید یا با داشتن صفحات زیاد در مورد یک موضوع، به رتبه‌بندی خود لطمه وارد کنید، که شانس آدم‌خواری کلمات کلیدی را افزایش می‌دهد، که یافتن و رفع آن در آینده کار زیادی است. بنابراین پست های قدیمی خود را تمیز کنید و تصمیم بگیرید که چه کاری انجام دهید: به روز رسانی، ادغام یا حذف.

محتوای یتیم خود را با Yoast SEO Premium پاک کنید

یک مکان عالی برای شروع، محتوای یتیم شما است، یعنی محتوای صفحات شما یا پست هایی که هیچ لینک داخلی به آنها ندارند. ممکن است تعجب کنید، اما اکثر ما در وب سایت خود محتوای یتیمی داریم. شرم آور است، زیرا هم مخاطبان شما و هم گوگل نمی توانند این محتوا را پیدا کنند. به این معنی که ممکن است یک مکان عالی در نتایج جستجو و ترافیک زیادی را از دست بدهید.

برای کمک به پاکسازی محتوای قدیمی خود، یک تمرین سئو ایجاد کرده‌ایم که صفحات و پست‌های شما را که هیچ پیوندی ندارند شناسایی می‌کند و شما را در چهار مرحله ساده برای رفع آنها راهنمایی می‌کند. این مراحل به شما امکان می دهد تصمیم بگیرید که آیا می خواهید صفحه خاصی را به روز کنید یا حذف کنید: آن را دوست داشته باشید یا آن را ترک کنید. و هنگامی که تصمیم به به روز رسانی آن دارید، صفحات یا پست هایی را نیز پیشنهاد می کند که می توانید از آنها به این محتوای به روز شده لینک دهید. به شما کمک می کند محتوای یتیم خود را اصلاح کنید و همزمان آن را به روز کنید!

اولین قدم در تمرین محتوای یتیم در Yoast SEO Premium

اگر می خواهید از این تمرین استفاده کنید، به Yoast SEO Premium نیاز دارید. ممکن است بخواهید سایر تمرینات سئوی پیوند داخلی ما را امتحان کنید تا به شما کمک کند با بهترین محتوای خود در رتبه بالاتری قرار بگیرید که در افزونه Premium نیز موجود است:

تمرینات سئوی ما را باز کنید با Yoast SEO Premium

Yoast SEO Premium را دریافت کنید و از دسترسی به بهترین ابزار سئو، آموزش و تمرینات سئو لذت ببرید!

فقط 99 یورو / در هر سال (بر اساس مالیات بر ارزش افزوده) برای 1 سایت

اگر مطمئن نیستید که در حال حاضر به اندازه کافی محتوای سایت خود را مدیریت می کنید یا خیر، ما همچنین یک تست تناسب سئو محتوا داریم که به شما می گوید آیا محتوای شما به کار بیشتری برای به دست آوردن سئوی مناسب نیاز دارد یا خیر. مطمئن شوید که آن را امتحان کنید و بفهمید که کجا ایستاده اید. در پاکسازی موفق باشید!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور