بهینه سازی ظرفیت مرکز داده استفاده نشده | دانش مرکز داده

با افزایش تقاضا برای ابر عمومی، یک شرکت در حال بانکداری بر روی آن است ابر ابر منبع باز و غیرمتمرکز برای ارائه فضای سرور بیشتر برای اپراتورهای مرکز داده.

شبکه آکاش بازار رایانش ابری به مراکز داده و هر کسی که رایانه دارد اجازه می دهد تا با ارائه چرخه های محاسباتی استفاده نشده، به ارائه دهنده ابر تبدیل شود. رهبران مراکز داده با منابع تراشه های حیاتی که انتظار می رود هزینه های محاسبات ابری را تا 30 درصد در سال جاری افزایش دهد، درگیر هستند. به نظر می رسد یک بازار غیرمتمرکز برای تجارت مازاد محاسبات، پشتیبان موثری برای هزینه ها و هر گونه هزینه باشد شوک به زنجیره تامین GPU.

برای اپراتورهایی که به دنبال سرعت بخشیدن به مقیاس، کارایی، همگرایی بیش از حد و عملکرد قیمت هستند، داد و ستد محاسبات درجه ابری می تواند به کاهش هزینه های سرمایه ای و عملیاتی آنها کمک کند. استفاده از بازار نیز الف است استراتژی اندازه مناسب مناسب و بخشی از یک روند گسترده تر برای ادغام “در محل، هم مکان، ابر و لبه” با توجه به یک گزارش گارتنر.

اپراتورهای مرکز داده که سرمایه‌گذاری هنگفتی در ابرهای خصوصی انجام داده‌اند، ممکن است بخواهند قبل از مهاجرت به یک سیستم غیرمتمرکز، رویکردهای دیگری را بررسی کنند.

اگرچه ابر در نحوه تهیه و مصرف منابع محاسباتی انقلابی ایجاد کرد، اما برای همه مسائل فناوری اطلاعات نوشدارویی نیست.Sabo Tyler Diab، یکی از بنیانگذاران Krystal Eight می نویسد. ” ابر عمومی موجودی یکپارچه نیست. بسیاری از سازمان‌ها بارهای محاسباتی خود را بین فروشندگان ابری توزیع می‌کنند – مدلی که به عنوان چند ابری شناخته می‌شود – تا از “قفل شدن ابری” جلوگیری کنند و از بهترین خدمات استفاده کنند.

گرگ اوسوری، مدیر عامل شبکه Akash می گوید اجرای نرم افزار منبع باز توسعه یافته توسط یک جامعه، یک بازار رقابتی ایجاد می کند که هزینه را کاهش می دهد و در دسترس بودن رفت و آمد را افزایش می دهد.

اوسوری می گوید: «اگر شما یک مرکز داده هستید، اغلب از فضای شما کم استفاده می شود دانش مرکز داده. «Intuit دارای TurboTax است و سالی یک بار در فصل مالیات بسیار مشغول هستند. شما اساساً در آن مرحله پول نقد می سوزانید زیرا برای بسیاری از سرورها سه سال ماندگاری وجود دارد.

منبع باز هزینه های عملیاتی مرکز داده را ارزان تر می دهد

برنامه‌های بومی و کانتینری که روی یک ابر متمرکز اجرا می‌شوند، به دلیل نرم‌افزار منبع باز، می‌توانند سریع‌تر و با هزینه کمتری روی ابر غیرمتمرکز اجرا شوند. این به نفع توسعه دهندگان و کاربران برنامه های غیرمتمرکز است. برای توسعه دهندگان، موانع ورود به بازار را کاهش می دهد و راه اندازی برنامه های جدید را آسان تر می کند. برای کاربران، انتخاب و انعطاف پذیری بیشتری در نحوه استفاده از برنامه ها فراهم می کند. داشتن یک جامعه توسعه گره ها، رقابت را تشویق می کند و در عین حال منابع محاسباتی را که متعلق به سه شرکت بزرگ ابری – آمازون، گوگل و مایکروسافت هستند، تغییر می دهد.

اوسوری گفت: «این 75 تا 85 درصد ارزان‌تر از آمازون‌های جهان است. کاربران یا به قول آکاش مستاجرین، نیازهای برنامه و حداکثر بودجه خود را بیان می کنند. ارائه دهندگان به سفارشی پیشنهاد می دهند که کمترین قیمت برنده باشد.

از آنجایی که مستاجر مبلغی را که می پردازد تعیین می کند، اوسوری معتقد است که یک عنصر کلیدی برای نوآوری است. اوسوری می‌گوید: «این مانند قیمت‌گذاری است که می‌توانید فقط برای منابعی که می‌خواهید قیمت‌گذاری کنید، بر خلاف ابر سنتی‌تان که باید یک نمونه کامل را بخرید».

به نگرانی هزینه اضافه کردن اقتصاد ساده است: عرضه بیشتر از تقاضا. اوسوری می گوید در سال 2015، 8.4 میلیون مرکز داده در مقایسه با 7.1 میلیون مرکز داده موجود در حال حاضر وجود داشت. “یک دلیل بزرگ برای آن این است که (سرمایه گذاران و اپراتورها) باید هزینه های موجود را توجیه کنند.” اوسوری افزود که اتصال ظرفیت بیکار از مراکز داده “به شما امکان می دهد مرکز داده خود را داشته باشید و برخی از سرمایه گذاری های انجام شده در مرکز داده خود را جبران کنید.”

رویکرد بیش از حد همگرا

ماهیت غیرمتمرکز و بدون مجوز برای بسیاری از این پروتکل ها که نیاز به همگرایی بیش از حد دارند جذاب است. اگرچه Akash به سمت برنامه‌های بومی ابری طراحی شده است که در آن افراد از یک کانتینر برای استقرار استفاده می‌کنند، زیرساخت ابر عمومی امکان تهیه نسخه پشتیبان را فراتر از راه‌حل‌های مبتنی بر دیسک گسترش می‌دهد. مدل ابر ابری همچنین با انتزاع قابلیت‌های حیاتی برای ارائه برنامه‌های کاربردی درجه تولید، یک لایه ترکیب‌پذیر همگن به مجموعه منابع ناهمگن ارائه می‌کند.

راه رو به جلو است یک جنبه غیر متمرکز که می دهد دسکتاپ مجازی و محیط های توسعه برنامه های جدید منابع شبکه و ذخیره سازی از سخت افزار فیزیکی کولوها دوست دارند Equinix Metal از حامیان اولیه شبکه آکاش در کنار پولیگون و سولانا بوده اند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور