به‌روزرسانی: Google Data Center Fire و نکات کاهش آتش‌سوزی مرکز داده | دانش مرکز داده

گوگل رویداد ایمنی محل کار مرکز داده را (آنچه که بسیاری آن را فلاش قوس الکتریکی، آتش‌سوزی مرکز داده یا انفجار مرکز داده می‌نامند) که در آن سه کارگر در روز دوشنبه، ۸ اوت در شورای بلوفس، پردیس مرکز داده IA، مجروح شدند، یک حادثه الکتریکی نامیده است. .

در حالی که گوگل می گوید دانش مرکز داده حادثه برق و قطعی اخیر این شرکت در جستجوی گوگل و خدمات Maps آنها ارتباطی ندارند، هر دو حادثه در یک روز و در عرض چند ساعت از یکدیگر رخ داده اند. ما این جدول زمانی رویدادها را ایجاد کردیم تا توالی حوادثی را که هم کاربران و هم کارگران را در روز دوشنبه، 8 آگوست و پیامدهای بعدی در روز سه شنبه، 9 اوت تحت تاثیر قرار دادند، ترسیم کنیم:

جدول زمانی رویدادها.png

به گفته سخنگوی گوگل، هر سه کارگر مجروح در وضعیت پایداری هستند.

به گفته تحلیلگران مرکز داده Omdia، در زیر تصویری از محل احتمالی حادثه الکتریکی را خواهید دید. گفته می شود بخشی که با رنگ قرمز مشخص شده است، محل پست(های) مرکز داده است.

Google arc flash - probable site.docx_1.png

اعتبار تصویر: Omdia Data Center Building Tracker

کاهش آتش‌سوزی مرکز داده، آموزش ایمنی کارگران و PPE را ادغام می‌کند

خواه زیرساخت دیجیتالی شما به صورت اولیه یا در محل اقامت باشد، ایمنی کارگران چالش های منحصر به فردی را فراهم می کند. برای پرداختن به خطر خاص انفجارهای آتش‌سوزی ناشی از فلاش قوس، تحلیلگر ارشد Omdia، Moises Levy، PhD بینش‌های کلیدی را به اشتراک می‌گذارد: «برای جلوگیری از صدمات انسانی، باید با استفاده از تجهیزات حفاظت شخصی مناسب (PPE) از پرسنل در برابر خطرات فلاش قوس محافظت کنیم. بهره برداری از راه دور تجهیزات، تعمیر و نگهداری دوره ای و آموزش، از جمله.

همانطور که ما به سمت تمرکز استراتژیک تر حرکت می کنیم، اپراتورهای آینده نگر مراکز داده بر چیزی به نام حفاظت در برابر آتش یا مهندسی مرکز داده مبتنی بر خطر تمرکز می کنند.

هدف از تلاش‌های مبتنی بر ریسک، رتبه‌بندی احتمال وقوع یک سناریوی آتش‌سوزی و سپس استفاده از منابع عملی برای کاهش آن بر اساس سطح احتمال و پیامد در صورت وقوع یک حادثه ناگوار است.

به عنوان مثال، فلاش های قوس الکتریکی کمیاب می تواند خطرات قابل توجهی را برای زندگی کارکنان مرکز داده ایجاد کند، همانطور که در ویدیوی زیر مشاهده می شود:

به گفته آمیکو، مشارکت در موارد زیر مهم است:

  • جمع آوری داده ها در مورد طرح تاسیسات مرکز داده
  • بررسی کد الزامات ایمنی محلی، ملی و احتمالا بین المللی
  • شناسایی خطر (HAZID) برای پاکسازی خطرات نقطه ای و کاهش خطرات
  • بررسی ارزیابی خطر آتش سوزی و ایجاد آستانه پذیرش خطر
  • توصیه های جامع با توجه به نتایج ارزیابی ریسک از طریق ماتریس ریسک

اگر می‌خواهید این نسخه خطرساز حفاظت در برابر آتش را تکرار کنید، مستندات کامل آمیکو را در اینجا مرور کنید.

نتیجه گیری: با توجه به افزایش هزینه های کاهش آتش در مرکز داده

همانطور که تلاش های کاهش آتش مرکز داده خود را مرور می کنید، ممکن است زمینه های فرصتی برای بهبود را شناسایی کنید. به گفته امیر بوباکر، تحلیلگر ارشد Omdia، یکی از ملاحظات هزینه ارتقاء سیستم های ایمنی آتش سوزی مهار گازی است. به گفته Boubaker، این هم با افزایش نیاز به داده ها در طول همه گیری اخیر COVID-19 و هم برای خریدارانی که از دلار آمریکا استفاده می کنند، سطح تورم فعلی که هزینه های ایمنی در برابر آتش را افزایش داده است، مرتبط است.

Boubaker گفت: «کاربران نهایی در این زمینه نمی خواهند گرفتار شوند در حالی که بسیاری دیگر در حال سرمایه گذاری در این سیستم ها هستند.

منبع

Omdia، گزارش تجهیزات تشخیص و سرکوب آتش – تجزیه و تحلیل 2022

گاردین، “قطع شدن گوگل: غول فناوری پس از اینکه به روز رسانی نرم افزار باعث از کار افتادن موتور جستجو شد، عذرخواهی کرد”

SFGATE، “گوگل می گوید “حادثه الکتریکی” مرکز داده ارتباطی با قطعی گوگل در روز دوشنبه ندارد.”

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور