به‌روزرسانی Chrome FLEDGE امیدی را برای PPC و SEO فراهم می‌کند

با نزدیک شدن به منسوخ شدن کوکی شخص ثالث کروم، Google به‌روزرسانی‌هایی را ارائه کرد که به خوبی دریافت شده بودند تا نگرانی‌های بازاریابان را کاهش دهند.

پاسخ گوگل به حریم خصوصی کاربران، ایجاد جعبه ایمنی حریم خصوصی بود. درون جعبه ایمنی حریم خصوصی زندگی می کند مجموعه ای از پیشنهادات که نیازهای مصرف کنندگان و تبلیغ کنندگان را به طور یکسان برآورده می کند.

یکی از پیشنهادات در جعبه ایمنی حریم خصوصی، FLEDGE است که ابتدا در ژانویه 2021 معرفی شد. بیش از دو سال بعد، Google به‌روزرسانی وضعیت مهمی را در مورد ویژگی‌های حراج موتور جستجوی FLEDGE ارائه کرد.

FLEDGE چیست؟

درک اینکه FLEDGE چیست (در میان سایر پیشنهادات حفظ حریم خصوصی) برای بازاریابان برای اولویت‌بندی در سال 2023 بسیار مهم است. اجازه دهید خلاصه‌ای سریع از اصول اولیه را مرور کنیم.

FLEDGE یک است پیشنهاد در Google Privacy Sandbox برای ارائه بازاریابی مجدد و مخاطبان سفارشی از مواردی استفاده می‌کند که مرورگرها ردیابی شخص ثالث را در بین وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها مسدود می‌کنند.

FLEDGE مخفف:

  • اولین
  • به صورت محلی
  • اجرا شده
  • تصمیم تمام شد
  • گروه ها
  • آزمایش کنید

برای کسانی که آشنایی ندارند، در اینجا یک نمای سریع از نحوه عملکرد FLEDGE آورده شده است:

تصویری از چرخه حیات FLEDGE Privacy Sandbox.اعتبار تصویر: developer.chrome.com

اساسا، FLEDGE از گروه های علاقه برای نمایش تبلیغات مرتبط به کاربران استفاده می کند.

هر گروه ذینفع در FLEDGE یک مالک دارد، مانند یک تبلیغ‌کننده، ناشر یا فناوری تبلیغات. بسته به مالک، موارد استفاده متفاوتی برای حراجی های خرید آگهی ایجاد می شود.

یک خریدار می‌تواند یک تبلیغ‌کننده، یک پلتفرم سمت تقاضا (DSP) یا یک مالک گروه ذینفع باشد که دارای چندین گروه ذینفع است.

نموداری از حراج خرید آگهی FLEDGE در زیر آمده است.

نمونه ای از حراج خرید آگهی با FLEDGE کار می کند.اعتبار تصویر: developer.chrome.com

پیشنهاد حریم خصوصی برای یافتن راه حلی ایجاد شد که در آن مرورگر وب اطلاعات علاقه کاربر را ذخیره می کند – نه تبلیغ کننده یا پلت فرم های تبلیغاتی. درباره FLEDGE و نحوه عملکرد آن بیشتر بخوانید اینجا.

آخرین به روز رسانی FLEDGE

در آخرین به روز رسانی، گوگل ویژگی های خاص FLEDGE و آنها را ارائه کرد جدول زمانی برای تست در دسترس بودن

  • گزارش برنده حراج در سطح رویداد. این اکنون برای آزمایش در دسترس است و حداقل تا سال 2026 پشتیبانی می‌شود. هدف از آن آسان‌تر کردن انتقال به گزارش FLEDGE است.
  • استفاده از محیط اجرای معتمد (TEE) برای سرویس کلید/ارزش. این اکنون برای آزمایش در دسترس است و زودتر از سه ماهه سوم 2025 مورد نیاز است.
  • قاب های نرده دار. این اکنون برای آزمایش در دسترس است و زودتر از سال 2026 لازم نیست.
  • K-ناشناس بودن. آستانه «جمعیت 50 کاربر برای هر خلاق در 7 روز» باید رعایت شود. این برای آزمایش در سه ماهه سوم 2023 در دسترس خواهد بود.
  • این یکپارچه سازی FLEDGE + Attribution Reporting را بهبود بخشید. این برای آزمایش در سه ماهه دوم 2023 در دسترس خواهد بود و هنوز در حال توسعه است.
  • خدمات مناقصه و مزایده. این برای آزمایش در H2 2023 هدف گذاری شده است و هنوز در حال توسعه است.

کاربران می توانند آزمایش کنند و در FLEDGE API شرکت کنند اینجا. توجه داشته باشید که همه تبلیغ‌کنندگان در زمان انتشار واجد شرایط آزمایش نیستند.

تبلیغ‌کنندگان ویژگی‌های آینده FLEDGE را ستایش می‌کنند

به‌روزرسانی‌هایی مانند پشتیبانی مداوم از گزارش حراج در سطح رویداد، یک پیروزی بزرگ برای تبلیغ‌کنندگان است. در ابتدا قرار بود این یک راه حل موقت باشد اما اکنون حداقل برای سه سال دیگر پشتیبانی می شود.

ناوا هاپکینز، اوانجلیست در Optmyzr، هیجان خود را در مورد به روز رسانی های آینده FLEDGE ابراز کرد:

یکی از دلایلی که من در مورد FLEDGE هیجان زده هستم این است که منطق و گردش کار برای تبلیغ کنندگان و ناشران یکپارچه است. موانع بزرگ برای سایر جعبه‌های ماسه‌ای حفظ حریم خصوصی این بود که فرآیند برچسب‌گذاری تا چه حد درهم بود و همچنین طبقه‌بندی موضوعات محدود. اینکه هم تبلیغ‌کننده و هم ناشر می‌توانند با گروه‌های علاقه‌مند ارتباط برقرار کنند که از سیگنال‌های روی دستگاه مطلع می‌شوند، به این معنی است که نقشه‌برداری پیام تمیزتر و ردیابی آسان‌تر خواهد بود.

Navah همچنین در مورد تفاوت های انتقال بین PPC و SEO اظهار نظر کرد:

در سمت PPC، باید انتظار یک انتقال نسبتاً آرام و تبلیغ‌کنندگان جدید را در ترکیب داشته باشیم. در بخش سئو، من می بینم که اصطکاک بیشتری در گفتگوهای کسب درآمد وجود دارد زیرا ناشران موجودی تبلیغات و تأثیر SEO را متعادل می کنند. یک مزیت بزرگ برای FLEDGE این است که حراج‌ها و برچسب‌گذاری‌ها در زمان واقعی چگونه خواهد بود، بنابراین کنترل آزمایش آسان‌تر می‌شود.

در نهایت این زمان هیجان انگیزی برای مخاطبان شخص اول است و برندها باید شروع به ایجاد گروه های علاقه خود کنند تا با شخصیت های خریداران خود مطابقت داشته باشند.

به طور خلاصه

از زمانی که گوگل اعلام کرد که حذف کوکی های شخص ثالث را تا سال 2024 به تعویق می اندازد، سؤالات زیادی از بازاریابان در مورد آینده وجود دارد.

ویژگی‌های جدید FLEDGE، اعلان‌های خدمات، و جدول‌های زمانی پیشنهادی به بازاریابان شفافیت و موارد عمل‌محور بیشتری می‌دهد تا برای دنیایی بدون کوکی آماده شوند.

در اینجا از آخرین اطلاعیه های جعبه ایمنی حریم خصوصی مطلع شوید.


تصویر ویژه: rafapress/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور