بهترین تمرین SEO برای متن جایگزین

جان مولر از گوگل در یک پاتوق ساعات کاری آفیس گوگل به سوالی درباره نحوه استفاده از متن جایگزین برای سئو پاسخ داد. در طول مسیر، او این ایده را که محدودیت 16 کلمه ای در متن جایگزین وجود دارد را از بین برد و راه هایی را برای استفاده از متن جایگزین پیشنهاد کرد که برای SEO خوب است.

متن جایگزین

متن جایگزین مرجعی به متن جایگزین برای تصاویر است. هدف از متن جایگزین تصویر، توصیف آنچه در یک تصویر برای افرادی است که با صفحه‌خوان به یک صفحه وب دسترسی دارند.

صفحه خوان یک وسیله کمکی است که به افراد دارای اختلالات بینایی کمک می کند تا از جمله موارد دیگر به اسناد وب دسترسی پیدا کنند.

صفحه خوان اسناد رایانه را با صدای بلند می خواند تا شخصی که به اسناد دسترسی دارد بتواند به آنچه نوشته شده است گوش دهد.

اسکرین شات جان مولر گوگل

اسکرین شات از جان مولر در حالی که به سوالی در مورد متن جایگزین و سئو پاسخ می دهد لبخند می زند

آیا گوگل بیش از 16 کلمه را در یک متن جایگزین تصویر می خواند؟

جان سؤالی را که به او ارائه شده بود خلاصه کرد.

او گفت که این از یک وبلاگ نویس مواد غذایی است:

گوگل گفت که حداکثر 16 کلمه وجود دارد که می توانید در متن جایگزین خود استفاده کنید.

و سوال این است که آیا گوگل بقیه متن های جایگزین من را می خواند و این به چه معناست؟

مولر به این سوال پاسخ داد:

«و من فکر می‌کنم بخش مهم اینجا این است که ما هیچ دستورالعملی در مورد اینکه متن جایگزین شما چقدر می‌تواند طولانی باشد، نداریم.

بنابراین از نقطه نظر جستجوی گوگل، می‌توانید چیزهای زیادی را در متن جایگزین برای یک تصویر قرار دهید، در صورتی که برای آن تصویر خاص مرتبط باشد.

16 محدودیت متن جایگزین کلمه؟

فردی که این سوال را می پرسد به چیزی که معتقد است محدودیت 16 کلمه ای گوگل است که می تواند در متن جایگزین استفاده شود اشاره کرد.

منبع این ایده ممکن است از یک تست SEO باشد که به دنبال شناسایی متن در یک متن جایگزین تصویر قابل جستجو در Google Images بود.

در این آزمایش از کلماتی که وجود نداشتند (در اصل چرند) استفاده شد و متوجه شد که گوگل نمی تواند تصاویر را با استفاده از بیش از 16 کلمه برای جستجوی آن بیابد.

استفاده از حرف های بیهوده برای آزمایش گوگل منجر به نتایج ناقص “تست سئو” می شود.

دلیل اینکه استفاده از حرفهای بیهوده روشی معیوب است این است که گوگل برای رتبه بندی کلمات واقعی طراحی شده است و برای رتبه بندی حرفهای بیهوده طراحی نشده است.

بنابراین، برای چرندیات، ممکن است گوگل الگوریتم معمولی را اجرا کند (چون اعمال نمی شود) و به سادگی سعی کند یک تطبیق مستقیم از پرس و جو به صفحه وب انجام دهد، که جستجوی Google معمولاً اینگونه نیست.

اینکه آیا این اشتباه روی تست سئو تاثیر گذاشته است یا خیر، یک سوال باز است.

نکته این است که محدودیت 16 کلمه توسط گوگل اعمال نشده است بلکه از نتایج یک تست سئو ایجاد شده است.

مولر نحوه استفاده از متن جایگزین تصویر را توضیح می دهد

مولر در ادامه توضیحی درباره نحوه استفاده گوگل از متن جایگزین در تصاویر و معنی آن برای نحوه استفاده از متن جایگزین برای اهداف سئو ارائه کرد.

مولر پاسخ خود را ادامه داد:

وقتی نوبت به متن جایگزین می‌شود، در درجه اول از آن برای درک بهتر تصویر استفاده می‌کنیم.

بنابراین اگر کسی در تصاویر گوگل به دنبال چیزی است که با متن جایگزین مطابقت دارد، می‌توانیم از آن برای درک اینکه تصویر شما با آن متن جایگزین در آن صفحه خاص مرتبط است، استفاده کنیم.

این یک نوع مورد استفاده اولیه از متن جایگزین است.

ما همچنین از متن جایگزین به عنوان بخشی از صفحه استفاده می کنیم. اما برای من، این معمولاً چیزی است که به هر حال از قبل در صفحه قابل مشاهده است.

بنابراین کمتر چیزی است که برای خود صفحه مهم باشد.

بنابراین من واقعاً از آن به عنوان چیزی استفاده می‌کنم که روی تصویر اعمال می‌شود و از آن برای قابلیت استفاده و Google Images برای درک بهتر آن تصویر خاص استفاده می‌کنم.

از چه کلماتی در متن جایگزین استفاده کنیم

مولر سپس شروع به توضیح نحوه انتخاب بهترین کلمات برای متن جایگزین تصویر کرد.

مولر ادامه داد:

و من فکر می‌کنم چیزی که ممکن است ارزش ذکر کردن را داشته باشد این است که وقتی صحبت از تصاویر گوگل می‌شود، لزوماً نیازی نیست دقیقاً آنچه در تصویر وجود دارد را توصیف کنید.

اما در عوض، معنای این تصویر را برای صفحه خاص خود بپسندید.

بنابراین اگر تصویری از یک ساحل دارید، می توانید از یک متن جایگزین استفاده کنید و بگویید: اوه این یک ساحل است.

اما شما هم می توانید بگویید این ساحل روبروی هتل ماست یا این همان ساحلی است که در زمان پاکسازی شیمیایی از آن عکس گرفتیم.

و نوع این اهداف بسیار متفاوت است و افراد به روش های مختلف در Google Images جستجو می کنند تا اطلاعات بیشتری را در آنجا بیابند. و به نظر من ارائه این زمینه اضافی همیشه منطقی است.”

از متن جایگزین برای ارائه متن استفاده کنید

جان مولر اساساً سئوکاران و ناشران را تشویق کرد تا از کلماتی استفاده کنند که زمینه تصویر را در صفحه وب فراهم می کند تا زمانی که شخصی با صفحه خوان با تصویر روبرو می شود، زمینه نحوه تناسب آن تصویر با محتوای صفحه وب واضح تر می شود.

بنابراین اگر شک دارید که چه چیزی را در متن جایگزین تصویر قرار دهید، تمرین خوبی است که به این فکر کنید که چگونه تصویر را برای فردی با اختلال بینایی توصیف کنید و سپس از آن توضیحات در متن جایگزین استفاده کنید.

نقل قول

سئو برای متن جایگزین

در ساعت 46:49 دقیقه تماشا کنید:

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور