بهبود عملکرد در WordPress 6.1 • Yoast

وردپرس 6.1 – آخرین نسخه اصلی سال 2022 – بالاخره آمد! این نسخه گامی در مسیر درست برای ویرایش کامل سایت است که گزینه‌های سفارشی‌سازی و بهبودهای مختلف را در تجربه ایجاد محتوا و ایجاد سایت به ارمغان می‌آورد. ما تغییرات قابل توجهی را در این به روز رسانی پوشش داده ایم که می توانید در اینجا مشاهده کنید. این پست به بررسی پیشرفت‌های عملکردی که به پلتفرم منبع باز مورد علاقه ما می‌آیند اختصاص دارد.

وردپرس 6.1 تلاش جمعی از یک تیم عظیم از توسعه دهندگان و مشارکت کنندگان است. Jean Baptiste Audras – سرپرست تیم Triage – آمار شگفت انگیزی را در مورد مشارکت در این نسخه به اشتراک گذاشت. چشمگیر 800 مردم از حداقل 60 کشور و 180 شرکت شناسایی شده به وردپرس 6.1 کمک کرد.

در Yoast، ما به کاری که برای امکان‌پذیر کردن این نسخه انجام داده‌ایم افتخار می‌کنیم. از بین تمام شرکت هایی که به 6.1 کمک کردند، Yoast با 740 مشارکت انجام شده توسط 16 مشارکت کننده رتبه دوم را به خود اختصاص داد. سرگئی بریوکوف – یکی از اعضای تیم اختصاصی ما از مشارکت کنندگان وردپرس – با 584 مشارکت در صدر فهرست قرار دارد! ناگفته نماند که Bluehost – یک شرکت همکار در Newfold Digital – نیز با 150 مشارکت کمک زیادی به این نسخه کرده است.

تصویر از jeanbaptisteaudras.com

تیم عملکرد هسته وردپرس کارهای باورنکردنی برای سریعتر کردن پلتفرم در نسخه 6.1 انجام داده است. این تیم متشکل از اعضای Google، 10up، XWP و Yoast، در سال 2021 برای نظارت، ارتقا و ارتقای عملکرد هسته وردپرس و اکوسیستم اطراف آن تشکیل شد. بدون آنها، این پیشرفت ها امکان پذیر نخواهد بود.

بهبود عملکرد همیشه مورد استقبال جامعه است. همه ما اهمیت عملکرد خوب وب سایت برای سئو را می دانیم – یک سایت سریع برای رتبه بندی بالا در SERP مطلوب تر است. این به دلیل پاداش دادن گوگل و سایر موتورهای جستجو به سایت هایی است که تجربه کاربری سریع و روانی را ارائه می دهند. البته برای رتبه بندی به محتوای خوب نیاز دارید. اما در میان بسیاری از نتایج کیفی، هر گونه بهبود عملکرد کوچک ممکن است قابل توجه باشد.

بیایید به برخی از بهبودهای عملکرد قابل توجه در وردپرس 6.1 بپردازیم!

پیشرفت‌های عظیم WP_Query با افزودن‌های حافظه پنهان

افزودن کش به WP_Query یکی از مهم ترین بهبودهای عملکرد در وردپرس 6.1 است. اساساً، هر بار که یک بازدیدکننده یک صفحه وب را درخواست می کند، مرورگر آنها باید درخواستی را از وب سرور درخواست اطلاعات کند. سرور باید به این درخواست پاسخ دهد و داده ها را از یک پایگاه داده (یا چندین مورد) برای ارسال بازیابی کند. با پیاده سازی کش در WP_Query، دفعه بعد که بازدیدکننده دیگری همان صفحه را درخواست کرد، داده های صفحه به جای بازیابی مستقیم داده ها از پایگاه داده، از حافظه پنهان وب سایت بازیابی می شود.

هدف این تغییرات کاهش تعداد کوئری های پایگاه داده و سرعت بخشیدن به سایت ها است، به ویژه در هنگام استفاده از حافظه پنهان اشیاء دائمی مانند Redis یا Memcached، زیرا تا زمانی که کش ها باطل نشود، کوئری پایگاه داده دوباره اجرا نمی شود. با پرس و جوهای پایگاه داده کمتر، صفحات شما سریعتر بارگذاری می شوند، بنابراین تجربه کاربری بهتری برای بازدیدکنندگان فراهم می کند.

این یک پیشرفت بسیار مورد انتظار و مورد استقبال بسیاری، به ویژه توسعه دهندگان است. جانی هریس – مشارکت کننده ای که روی این بهبود کار کرده است، هیجان خود را در توییت اخیر به اشتراک گذاشته است.

بهبودهایی در REST API

افزایش عملکرد قابل توجه دیگر با بهبود REST API همراه است. به طور خلاصه، این به‌روزرسانی‌ها تعداد پرس‌و‌جوهای پایگاه داده‌ای را که در هر درخواست REST API اجرا می‌شوند کاهش می‌دهد و به صفحات شما اجازه می‌دهد سریع‌تر بارگذاری شوند.

به عنوان مثال، وردپرس یک بهبود را معرفی می کند کنترلر پست در REST API. هنگام بازگرداندن یک پست در یک پاسخ REST API، کنترل کننده پست داده های مرتبط مانند نویسنده، تصویر ویژه و متن را درخواست می کند. از آنجایی که این موارد مرتبط در حافظه پنهان (آماده استفاده) آماده نیستند، ممکن است به این معنی باشد که برای هر پست در پاسخ REST API، جستارهای داده ای از پایگاه داده جداگانه وجود دارد: یکی برای نویسنده، یکی برای تصویر برجسته و دیگری برای متن

در عوض، در وردپرس 6.1، تمام کش ها در یک پرس و جوی پایگاه داده واحد قرار می گیرند. این بدان معناست که کنترل‌کننده پست در REST API می‌تواند به جای درخواست داده‌ها از پایگاه‌های داده جداگانه، داده‌ها را از آن کوئری پایگاه‌داده واحد بگیرد، که منجر به پرس‌وجوهای کمتری می‌شود.

بهبودهایی در Cache API

Cache API بهبودهای مختلفی در این نسخه دریافت می کند. مهم‌تر از همه، چندین عملکرد پرایم کش خصوصی برای استفاده عمومی در این نسخه در دسترس هستند. وردپرس نویسندگان پلاگین و تم را تشویق می کند تا از این توابع برای بهبود عملکرد کد خود با کاهش تعداد پرس و جوهای پایگاه داده استفاده کنند که این امر سرعت بارگذاری وب سایت را بهبود می بخشد.

بهبود رسانه ها

وردپرس 6.1 به طور خودکار اضافه می شود decoding="async" به ویژگی های تصویر به زبان ساده، این تابع به مرورگر بازدیدکننده شما می گوید که اشکالی ندارد که تصاویر را کمی دیرتر به نفع اطلاعات و داده های دیگر بارگیری کنید. این باعث می شود که صفحه محتوا سریعتر بارگذاری شود و همچنین زمان رندر صفحه را کاهش می دهد. این یک تقویت کننده عملکرد بزرگ برای هر صفحه وب حاوی تصاویر زیادی است. همچنین خوب است بدانید که می توانید این عملکرد را حذف کنید.

بهبود سلامت سایت

وردپرس 6.1 دو بررسی سلامت سایت جدید را برای کش اشیاء پایدار و کش صفحه معرفی می کند.

  • کش اشیاء پایدار – این بررسی جدید تعیین می‌کند که آیا سایت از حافظه پنهان شی دائمی استفاده می‌کند یا خیر و اگر برای سایت منطقی باشد آن را توصیه می‌کند. همچنین به یک منبع پشتیبانی ایجاد شده برای چک پیوند می دهد. چند فیلتر برای ارائه دهندگان هاست قرار داده شده است تا مراحل خاص تری را در مورد محیط خود ارائه دهند.
  • کش کامل صفحه – این بررسی جدید تعیین می کند که آیا سایت از یک راه حل کش کامل صفحه استفاده می کند و آیا زمان پاسخ قابل قبول است یا خیر. همچنین چند فیلتر برای شرکت های میزبان اضافه می کند تا آستانه پاسخ را سفارشی کنند و هدرهای کش خود را اضافه کنند تا شناسایی شوند.

سازگاری بهبود یافته با PHP 8x

وردپرس 6.1 بهبودهای سازگاری مهمی با PHP 8.0 و 8.1 دریافت می کند. همه اینها به لطف کار باورنکردنی بسیاری از توسعه دهندگان، به ویژه جولیت ریندرز فولمر امکان پذیر است. چند نفر از ما یوسترها نیز در این تلاش سهیم بودند، یعنی سرگئی بریوکوف، کارولینا، و آری استاتوپولوس!

نسخه 6.1 به تلاش‌های نوسازی کد برای به‌روزرسانی مجموعه آزمایشی هسته و واحد وردپرس برای PHP 8.0 و 8.1 و همچنین آماده‌سازی برای PHP 8.2 ادامه داده است. انتظار می‌رود نسخه 8.2 PHP در 24 نوامبر 2022 منتشر شود. می‌توان انتظار داشت تغییرات قابل توجهی در PHP 8.2 رخ دهد که می‌تواند روی بسیاری از تم‌ها و افزونه‌ها تأثیر بگذارد.

قدم بزرگ رو به جلو در این نسخه این است که آزمایشات واحد هسته وردپرس اکنون بر روی PHP 8.1 و 8.2 انجام می شود. در حالی که سازگاری کامل با PHP 8.1 و 8.2 هنوز در حال پیشرفت است، این باید از معرفی مسائل جدید PHP در هسته وردپرس جلوگیری کند. همه مسائل شناخته شده باقیمانده اعلامیه های منسوخ شدن هستند.

خوب است توجه داشته باشید که اخطار منسوخ شدن یک خطا نیست، بلکه نشان‌دهنده محل کار اضافی برای سازگاری قبل از PHP 9 است (یعنی زمانی که اعلامیه‌ها به خطاهای مرگبار تبدیل می‌شوند). با اخطار منسوخ شدن، کد PHP به کار خود ادامه می دهد و هیچ چیز خراب نمی شود.

تغییرات در روال بارگذاری

از وردپرس 6.1، send_headers قلاب در روال بارگذاری وردپرس به کمی بعد منتقل شده است. این بلیطی است که سرگئی بریوکوف ما روی آن کار کرده است!

وقتی صفحه ای را درخواست می کنید، وب سرور باید مقداری را بازگرداند headers که حاوی اطلاعات فنی در مورد صفحه مانند وضعیت پاسخ است. این فاقد انعطاف‌پذیری است زیرا برخی از عملکردها در زمانی که کار نمی‌کنند headers در حال ارسال هستند. با حرکت send_headers پس از تجزیه پرس و جو توسط وردپرس، آن توابع اکنون به درستی کار می کنند. این تغییر ممکن است بر توسعه‌دهندگان افزونه تأثیر بگذارد و مدیریت آن‌ها را آسان‌تر کند header.

بهبود عملکرد در ویرایشگر

برخی بهینه‌سازی‌ها در ویرایشگر بلوک انجام شد تا از تماس‌های تکراری به سیستم فایل و پردازش آن جلوگیری شود block.json فایل ها. این تغییرات باید عملکرد بارگذاری را بهبود بخشد و به نفع همه سایت های وردپرس باشد. آری استاتوپولوس – یکی دیگر از اعضای تیم مشارکت کننده اصلی وردپرس ما – مسئول انجام این اتفاق بود!

آیا می خواهید بهبود عملکرد بیشتری را امتحان کنید؟

تیم وردپرس Core Performance افزونه Performance Lab را ایجاد کرده است تا به کاربران امکان دسترسی زودهنگام به ماژول های عملکرد جدیدی را بدهد که روی آنها کار می کنند. آن را نصب کنید و می‌توانید آخرین پیشرفت‌های آنها را خودتان امتحان کنید، ببینید چگونه بر عملکرد سایت شما تأثیر می‌گذارند و هر گونه بازخوردی را که دارید به اشتراک بگذارید. اگر می‌خواهید حتی بیشتر درگیر باشید، می‌توانید به‌عنوان یک مشارکت‌کننده نیز کمک کنید! و اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهبود عملکرد در نسخه 6.1 هستید، فراموش نکنید که این موضوع راهنمای زمینه عملکرد را بررسی کنید. حاوی اطلاعات مفیدی برای توسعه دهندگان است!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور