بریتانیا می‌خواهد شرکت‌های فنی را که برای تأمین مالی «بسیار حیاتی» تلقی می‌شوند، تنظیم کند | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) – بریتانیا از ناظران مالی خود می خواهد که مستقیماً بر شرکت های فناوری که خدمات مهمی را به صنعت ارائه می دهند نظارت کنند زیرا تنظیم کننده ها به طور فزاینده ای از وابستگی فزاینده بانک ها به رایانش ابری نگران هستند.

بر اساس بیانیه سیاست روز چهارشنبه، وزارت خزانه داری بریتانیا پیشنهاد می کند برخی از شرکت های غیرمالی را به عنوان «بسیار حیاتی» برای عملکرد صنعت معرفی کند. تنظیم کننده ها قادر خواهند بود قوانین مربوط به ارائه این خدمات مادی را وضع کنند، اطلاعات مربوطه را از آن شرکت ها جمع آوری کنند، و اقدامات رسمی از جمله اجرا را انجام دهند.

در این انتشار هیچ شرکتی که احتمالاً در حیطه اختیارات این پیشنهاد قرار می‌گیرد نامی نمی‌برد، اما تنظیم‌کننده‌ها در سراسر جهان به طور فزاینده‌ای نگران تغییر امور مالی به رایانش ابری هستند، خدماتی که توسط تعداد معدودی از شرکت‌ها از جمله Amazon.com Inc. و Microsoft Corp تا سال 2020 ارائه می‌شوند. بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری، بیش از 65 درصد از شرکت های بریتانیایی از همان چهار ارائه دهنده ابر برای خدمات زیرساخت ابری استفاده کردند.

در بیانیه آمده است، پیشنهادات شامل اجازه دادن به تنظیم‌کننده‌های مالی برای تعیین حداقل استانداردهای انعطاف‌پذیری است که اشخاص ثالث «مستقیماً ملزم به رعایت آن در رابطه با هر گونه خدمات مادی که به بخش مالی بریتانیا ارائه می‌کنند، خواهند بود». شرکت‌ها ملزم به شرکت در طیف وسیعی از اشکال هدفمند تست تاب‌آوری خواهند بود.

سال گذشته، بانک انگلستان اعلام کرد که خواهان اختیارات بیشتری برای کنترل تغییر صنعت مالی به رایانش ابری است. شرکت‌ها در حال انتقال حساس‌ترین سیستم‌های IT خود به فضای ابری هستند و به آن‌ها اجازه می‌دهد در حالی که بر امنیت و قدرت محاسباتی شرکت‌های فناوری تکیه می‌کنند، کمتر در مراکز داده خود هزینه کنند. بزرگترین ارائه دهندگان عبارتند از خدمات وب آمازون، مایکروسافت آژور و Google Cloud شرکت آلفابت.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور