بریتانیا طرحی 1 میلیارد پوندی برای سرمایه گذاری در بخش تراشه های داخلی ارائه می کند | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) – اقدام غیرمنتظره Alibaba Group Holding Ltd. برای توسعه کامل یک تجارت ابری بالقوه متحول کننده 12 میلیارد دلاری، گمانه زنی ها را در مورد اینکه آیا رهبر تجارت الکترونیک چین در برابر واقعیت های بازار یا سیاسی تسلیم شده است، برانگیخته است.

دانیل ژانگ، مدیر اجرایی، روز پنجشنبه هنگامی که برای اولین بار از خطوط تاریخی تغییر شکل شش طرفه علی بابا پرده برداری کرد، بمبی را پرتاب کرد. یکی از فهرست‌بندی‌ها و تامین مالی تعداد زیادی از کسب‌وکارها، طرحی برای کنار گذاشتن کامل کنترل کسب‌وکار معروف به علی‌بابا کلود بود، عملیاتی که زمانی پر رونق بود و پتانسیل آن را داشت که شرکت را به گونه‌ای که خدمات وب آمازون رشد کرده و به Amazon.com نشان دهد. شرکت

در اصل موضوع این است که چرا علی‌بابا تصمیم گرفت کسب‌وکاری را که برخی از تحلیلگران ارزش آن را بیش از 30 میلیارد دلار ارزیابی می‌کنند، قطع کند. با انجام این کار، واحدی را حذف می‌کند که با توشه‌های تاریخی و سهم خود از عدم قطعیت تجاری همراه است. علی بابا پس از گزارش ارقام ناامیدکننده بازرگانی چین، روز جمعه در هنگ کنگ تا 5.9 درصد سقوط کرد.

با ارزش ترین شرکت تجارت آنلاین چین ده ها میلیارد دلار در بیش از یک دهه در تجارت میزبانی محاسبات برای شرکت ها از طریق اینترنت سرمایه گذاری کرده است. برای سال‌ها، این یکی از افتخارآمیزترین و اغلب تبلیغ‌شده‌ترین دستاوردهای علی‌بابا بود، کسب‌وکاری که از پیشنهادات رقیب Tencent Holdings Ltd. و Baidu Inc. پیشی گرفت، بیشتر از هر بخش دیگری از نظر طعم جهانی رشد کرد و ابتکارات مهم داخلی را رهبری کرد.

اما نظارت دولت بر سرویس‌های ابری که توسط شرکت‌های خصوصی اداره می‌شوند، در حدود سال 2020 تشدید شد، زمانی که پکن نسبت به مخازن خصوصی داده‌های حساس و ارزشمند مشکوک شد و باعث سرکوب گسترده و بدنام در حوزه اینترنت شد. خود AliCloud در سال 2021 به دلیل کشف یک نقص نرم افزاری بزرگ قبل از اطلاع رسانی به مقامات، خشم نظارتی را برانگیخت و سپس در سال 2022 به دلیل نقش آن در بزرگترین نشت اطلاعات امنیت سایبری چین مورد بررسی قرار گرفت. بخش ابری در سال های اخیر شروع به کاهش سهم بازار به رقبای خود از جمله شرکت فناوری هواوی و شرکت دولتی China Mobile Ltd کرده است.

Vey Sern Ling، مدیر عامل Union Bancaire Privee گفت: «این برای سهامداران مثبت است زیرا نشان دهنده بازگشت سرمایه قابل توجهی است، اما پس از توزیع کامل تجارت ابری دیگر به ارزش Alibaba Holdco اضافه نخواهد شد. این شرکت می گوید که کسب و کار ابری نسبتاً مستقل است و به تجارت الکترونیک اصلی آن ارتباطی ندارد. اما سرمایه گذاران ممکن است تعجب کنند که آیا دولت به آنها گفته است که جدا شوند.

نکات کلیدی طرح جدایی


  • علی بابا قصد دارد بخش خدمات ابری خود را به عنوان یک نهاد مستقل با توزیع سهام بین سهامداران طی سال آینده جدا کند.
  • این بدان معناست که علی بابا در نهایت ممکن است سهامی در بزرگترین پلت فرم خدمات ابری چین نداشته باشد
  • هدف آن این است که بازوی لجستیکی Cainiao خود را ظرف 12 تا 18 ماه شناور کند
  • بلافاصله، این شرکت قصد دارد یک IPO برای زنجیره مواد غذایی Freshippo در سال آینده تکمیل کند
  • و قصد دارد تامین مالی خارجی را برای بخش بازرگانی بین‌المللی خود که شامل عملیات‌های خارج از کشور مانند لازادا در سنگاپور می‌شود، تضمین کند.

مانند آمازون، سرویس ابری علی بابا از قدرت محاسباتی مورد نیاز برای مدیریت میلیون‌ها تراکنش خرید آنلاین به طور همزمان پدید آمد. اما برخلاف همتای آمریکایی خود، در بازار وسیع چین که محاسبات مبتنی بر وب برای بسیاری از شرکت‌ها بدیع بود (و هنوز هم هست) از مزیت میدان خانگی برخوردار بود. فشار آن به فضای ابری، جایی که نرم‌افزار و خدمات از طریق مزارع سرور به اندازه زمین‌های فوتبال به مشتریان ارائه می‌شود، زمانی تصور می‌شد که به علی‌بابا در برابر شوک‌های داخلی در عملکرد اصلی آن کمک کند.

ژانگ روز پنجشنبه گفت که بازوی ابری تقریباً خودش را به عنوان یک عملیات مستقل اجرا می کند. اما به طور جدایی ناپذیری با برخی از محوری ترین تعهدات این شرکت در هم تنیده است.

Cloud جشن امضای خود را در روز مجردها برگزار می کند، رویدادی سالانه که گستره جهانی این شرکت را در خرید آنلاین به نمایش می گذارد. این به صدها هزار تراکنش در ثانیه کمک کرد – تلاشی خارق‌العاده که علی‌بابا بی‌وقفه به بخش ابری آن را قادر می‌سازد. این واحد برای اولین بار در اواخر سال 2020 به سودآوری کمک کرد، درست همانطور که شوک های دوران کووید خرید را تحت تأثیر قرار داد. و آکادمی DAMO را در خود جای داده است که روی پروژه های بالقوه پیشگامانه و مهتابی از طراحی تراشه تا محاسبات کوانتومی کار می کند.

در سال مالی 2022، نزدیک به 12 میلیارد دلار درآمد برای شرکت ایجاد کرد – 8٪ از گردش مالی. آنقدر مهم بود که در ماه مارس، زمانی که علی بابا برای اولین بار از جدایی شش طرفه خود رونمایی کرد، ژانگ شخصاً سکان هدایت چیزی را که او بخش اطلاعات ابری نامید به دست گرفت – ظاهراً نشان می‌داد که این بخش برای چیزهای بزرگ‌تری مقدر شده است.

بلومبرگتقسیم واحد ابری علی بابا

جیالونگ شی و توماس شن، تحلیلگران شرکت Nomura Holdings Inc در یادداشتی نوشتند: «این طرح کامل spinoff که شامل AliCloud می شود، جسورانه و گیج کننده است. ارزش فعلی آنها برای این واحد حدود 31 میلیارد دلار است. AliCloud کسب و کار ارگانیک BABA است و هنوز هم به عنوان یکی از محرک های بلندمدت این گروه در نظر گرفته می شود، حتی اگر رشد آن در سه ماهه اخیر به دلیل بادهای مخالف کلان به طور موقت کند شده است. به همین دلیل است که ما گیج کننده می دانیم که BABA تصمیم گرفته است به جای حفظ حداقل سهام اقلیت، این تجارت را به طور کامل از بین ببرد.

چندین سال قبل، موج بر ضد تجارت برگشته بود. سرکوب بی امان و گسترده پکن علیه غول های فناوری سابق خود از اواخر سال 2020، موسسات ریسک گریز را به سمت ارائه دهندگان دولتی سوق داده است.

به گزارش بلومبرگ، کسب‌وکارهای بزرگی مانند بانک ساختمانی چین و شهرداری‌های محلی در شهرهایی مانند نانتونگ در حال نزدیک‌تر شدن به پلتفرم‌های ابری تحت حمایت دولت بودند.

در نهایت، علی بابا ممکن است به ملاحظات تجاری ملحق شده باشد. ژانگ گفت که اسپین آف ابری برای ساده کردن ساختار و پاسخگویی به نیازهای بازار در نظر گرفته شده است. او روز پنجشنبه بدون اشاره به جزئیات به تحلیلگران گفت که یک پلتفرم مستقل می تواند روزی حتی از نظر اندازه علی بابا هم پیشی بگیرد، اگر تامین مالی خارجی مناسب را جذب کند.

رابرت لی، تحلیلگر بلومبرگ اینتلیجنس، می‌گوید: «اسپین‌آوت برنامه‌ریزی‌شده در زمان چالش‌برانگیزی برای کسب‌وکار Cloud انجام می‌شود، که به نظر می‌رسد ابتکار رشد را از دست داده است».

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور