برچسب جستجوی جدید گوگل برای منابع با استناد بالا

گوگل در حال راه اندازی یک برچسب جدید نتایج جستجو برای صفحاتی است که به عنوان منابع بسیار ذکر شده شناخته می شوند.

این برچسب در کنار صفحات در داستان های برتر ظاهر می شود و برای کمک به افراد در یافتن اطلاعات معتبر طراحی شده است.

برچسب جدید “منابع با استناد” جدید گوگل درست به موقع برای روز جهانی بررسی حقایق در 2 آوریل منتشر شد.

همانطور که گوگل در یک پست وبلاگ توضیح می دهد، این بخشی از تلاش بیشتر برای کمک به مردم برای تشخیص اطلاعات نادرست است. شرکت جستجو تعهد خود را به حمایت از اکوسیستم حقیقت‌سنجی در درازمدت تأیید می‌کند:

“در دسترس بودن گسترده اطلاعات – از انواع مختلف منابع – برای یادگیری حقایق و دیدگاه های جدید از سراسر جهان عالی است. اما همچنین می‌تواند تشخیص اینکه چه اطلاعاتی معتبر هستند و چه اطلاعاتی معتبر نیستند را دشوار کند.

اوایل این هفته، ساندار اعلام کرد که گوگل 10 میلیون دلار برای کمک به مبارزه با اطلاعات نادرست در مورد واقعیت ها و حقایق جنگ در اوکراین سرمایه گذاری می کند. این شامل مشارکت‌های جدید با اندیشکده‌ها و سازمان‌های جامعه مدنی برای انجام تحقیقات خاص منطقه‌ای در زمینه اطلاعات نادرست و اطلاعات نادرست و کمک‌های نقدی برای حمایت از شبکه‌های حقیقت‌سنجی و سازمان‌های غیرانتفاعی است.»

در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد تغییراتی که در نتایج جستجوی Google برای مبارزه با اطلاعات نادرست ایجاد می شود، آورده شده است.

برچسب منابع با استناد بالا در نتایج جستجوی گوگل

برای کمک به شناسایی گزارش‌های اصلی و هدایت جستجوگران به اطلاعات قابل اعتماد، Google در حال راه‌اندازی برچسب «با استناد زیاد» در نتایج جستجو است.

Google این برچسب را به صفحات وبی اختصاص می دهد که توسط سایر سازمان های خبری به آنها پیوند داده شده است.

در مثال زیر ببینید که چگونه به نظر می رسد:

برچسب جستجوی جدید گوگل برای منابع با استناد بالا

همچنین به برجستگی اضافه‌شده‌ای که صفحه پر استناد در داستان‌های برتر دریافت می‌کند، توجه داشته باشید که به جای یک شکاف در چرخ فلک، تمام عرض صفحه را اشغال می‌کند.

گوگل علاوه بر کمک به جستجوگران برای شناسایی صفحاتی که سایر ناشران اخبار مرتبط می دانند، توضیح می دهد که چگونه این ویژگی پتانسیل افزایش گزارش اصلی را دارد:

فرض کنید یک سازمان خبری محلی یک داستان تحقیقی را در مورد مشکلات منطقه مدرسه محلی شما منتشر می کند. ماجرا به قدری بزرگ است که بسیاری از رسانه های دیگر به آن توجه می کنند. اما اگر آن داستان اصلی را که زمینه منحصر به فردی برای ساکنان محلی داشت، ندیدید، چه؟ ما راهی را معرفی می کنیم که به شما کمک می کند تا داستان هایی را که به طور مکرر توسط سایر سازمان های خبری مورد استناد قرار گرفته اند شناسایی کنید، و به شما یک راه ساده برای یافتن مفیدترین یا مرتبط ترین اطلاعات برای یک خبر ارائه می دهیم.”

برچسب “Highly Cited” به زودی در تلفن همراه به زبان انگلیسی برای ایالات متحده راه اندازی می شود. در هفته های آینده در سطح جهانی عرضه خواهد شد.


تصویر ویژه: ThomasAFink/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور