بدترین راز حفاظت شده Enterprise Tech: The Persistance of Mainframe | دانش مرکز داده

ممکن است شرکت‌ها با سرعت تمام در بزرگراه مدرن‌سازی سرعت بگیرند، اما در جایی زیر کاپوت سازمانی تقریباً همیشه یک پردازنده مرکزی قابل اعتماد وجود دارد که برنامه‌های کاربردی باطن را تامین می‌کند، و قدرت اولیه را به تحول دیجیتال وام می‌دهد.

بر اساس نظرسنجی Infosys از 1500 رهبر ارشد فناوری که در اوایل سال جاری منتشر شد، مدیران فناوری انتظار دارند نیمی از برنامه های کاربردی قدیمی در دو سال آینده مدرن شوند.

این نظرسنجی نشان داد که 88 درصد از سیستم‌ها قدیمی هستند و 45 درصد آن‌ها بر روی پردازنده‌های مرکزی قدیمی قرار دارند.

شکی نیست که ابر در حال افزایش است. فضای رشد زیادی در فضای فناوری اطلاعات دارد. اما مین فریم ها محکم ایستاده اند.

جان لاولاک، معاون تحلیلگر برجسته در گارتنر، می گوید: «دنیای دوران بارداری در حال از بین رفتن نیست – حتی کوچکتر هم نمی شود. «هنوز پول کافی برای نرم‌افزارهای غیر ابری و تجهیزات شبکه‌سازی سیستم‌های انحصاری برای ادامه و رشد وجود دارد.»

خرد متعارف، ابر را به عنوان موتور نوآوری به تصویر می‌کشد که با وعده‌های چابکی، بهینه‌سازی، هوش مصنوعی و DevOps، شهرت پردازنده مرکزی را از بین می‌برد. علی‌رغم چالش‌های مرتبط در جذب استعدادها یا مدرن‌سازی، مین‌فریم جزء سرسخت و حیاتی IT سازمانی باقی می‌ماند.

مدرن سازی مین فریم

رایانش اصلی نه تنها در جای خود اجرا می شود – بلکه در حال مدرن شدن است.

طبق گزارش اکتبر BMC، تقریباً دو سوم سازمان‌ها استفاده ترکیبی از AIOps را در محیط‌های اصلی و توزیع‌شده خود گزارش می‌دهند.

بر اساس گزارش سالانه شرکت نرم افزاری که بیش از 1000 مدیر اجرایی و متخصص فنی را مورد بررسی قرار داده است، هفت نفر از هر 10 نفر از DevOps در محیط های اصلی خود استفاده می کنند.

تقریباً همه پاسخ دهندگان گفتند که درک مثبتی از مین فریم دارند و آن را “پلتفرم بلندمدتی که در حال رشد است و بارهای کاری جدید اضافه می کند” می دانند.

جان مککنی، SVP و مدیر کل اینتلجنت: «چه در تجارت فناوری اطلاعات باشید و چه خارج از کسب‌وکار واقعی، به مین‌فریم فکر نمی‌کنید، و این به این دلیل است که بخشی از ساختار زیرساختی است که به ما کمک می‌کند هر روز زندگی کنیم». بهینه سازی و تبدیل Z در BMC، در مصاحبه با CIO Dive گفت.

مک‌کنی می‌گوید: «بعضی از افراد در فضای مین‌فریم از شنیدن این حرف من خوششان نمی‌آید، اما کمی شبیه لوله‌کشی یا آب و برق شماست – وقتی کار می‌کند، شما آن را بدیهی می‌گیرید، فقط به آن فکر نمی‌کنید.» گفت. همانطور که یکی از مشتری ها به من گفت، اگر قسمت پشتی عطسه کند، همه چیز دیگر آنفولانزا می گیرد.

پیدا کردن یک لوله کش خوب می تواند دشوار باشد. استخدام فن‌آوران در بازار کار فعلی فناوری، حتی در پی اخراج‌های بخش فناوری و توقف استخدام‌ها، ممکن است سخت‌تر باشد.

شاید پیدا کردن استعدادهای اصلی حتی سخت تر باشد.

نگرانی در مورد دسترسی به استعدادهای مناسب برای نگهداری صحیح سیستم های قدیمی به عنوان نگرانی اصلی توسط سه چهارم از بیش از 400 شرکت مورد بررسی برای گزارش اکتبر توسط ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات Advanced ذکر شده است. تقریباً نیمی از آنها گفتند که تعداد استعدادهایشان در حال کاهش است.

“این یک پلت فرم است که در آن تعداد زیادی از کارمندان به یا نزدیک می شدند [were] مک کنی گفت: در سن بازنشستگی چندین سال پیش.

به گفته مک‌کنی، منابع جدید استعداد در حال ظهور هستند و جمعیت‌شناسی نیروی کار نیز در حال تغییر است. بر اساس نظرسنجی BMC، درصد کارگران بین 18 تا 29 سال افزایش یافته است، در حالی که افراد بالای 50 سال سهم کمتری از پای دارند.

زنان در حال حاضر 30 درصد از کارگران شرکت بزرگ را تشکیل می دهند که نسبت به سال گذشته 7 درصد افزایش را نشان می دهد.

مک‌کنی گفت: «تعداد افراد حرفه‌ای قبلی که 10 سال یا کمتر تجربه دارند، افزایش قابل توجهی داشته است. و ما شاهد افزایش تعداد زنان در نیروی کار نیز بوده ایم که برای پلتفرم مثبت است.»

داستان کامل را در سایت خواهر ما CIO Dive بیابید.


مت اشار، خبرنگار CIO Dive، از دانشگاه Wesleyan در میدل‌تاون، کانکتیکات فارغ‌التحصیل شد و کار خود را به‌عنوان یک نویسنده کارکنان در Boston Phoenix آغاز کرد، جایی که موسیقی، هنر و فرهنگ را پوشش می‌داد. قبل از پیوستن به CIO Dive، او روزنامه‌نگاری و مطالعات رسانه‌ای را در کالج راندولف تدریس می‌کرد و به عنوان سردبیر OnlineEducation.com خدمت می‌کرد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور