بحران تراشه در “منطقه خطر” در حالی که زمان انتظار برای رسیدن به رکورد جدید

ایان کینگ و دبی وو (بلومبرگ) – کمبود در صنعت نیمه هادی ، که قبلاً به شدت مورد انتقاد خودروسازان و شرکتهای الکترونیکی مصرفی قرار گرفته است ، حتی بدتر می شود و بهبود اقتصاد جهانی از بیماری همه گیر ویروس کرونا را پیچیده می کند.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط گروه مالی Susquehanna ، زمان سررسید تراشه ، فاصله بین سفارش تراشه و تحویل کالا ، در آوریل به 17 هفته افزایش یافته است ، که نشان می دهد کاربران برای اطمینان از تامین مایوس شدن بیشتر می شوند. این طولانی ترین انتظار از زمانی است که شرکت ردیابی داده ها را در سال 2017 ، در آنچه “منطقه خطر” توصیف می کند ، آغاز کرد.

کریس رولاند ، تحلیلگر Susquehanna ، روز سه شنبه در یادداشتی نوشت ، با اشاره به مدیریت توان و زمان هدایت تراشه آنالوگ در میان دیگران ، “همه دسته های اصلی محصول به طور قابل توجهی افزایش می یابد.” “از زمانی که ما ردیابی داده ها را آغاز کرده ایم ، این بزرگترین افزایش ها بوده است.”

کمبود تراشه بعد از صنعت در صنعت موج می زند و این امر باعث نمی شود شرکت ها محصولات خود را از ماشین به کنسول بازی و یخچال منتقل کنند. پیش بینی می شود امسال تولیدکنندگان خودرو 110 میلیارد دلار از فروش خود را از دست بدهند ، زیرا شرکت فورد موتور ، شرکت جنرال موتورز و سایر شرکت ها به دلیل کمبود اجزای اساسی مجبور به کارخانه های بیکار هستند. این کاهش رشد اقتصادی و اشتغال و همچنین افزایش ترس از ایجاد هراس است که ممکن است منجر به تحریف در آینده شود.

صنعت تراشه و مشتریان آن به عنوان شاخصی از تعادل بین عرضه و تقاضا ، زمان سرب را تماشا می کنند. افزایش این شکاف نشان می دهد که خریداران نیمه هادی تمایل بیشتری به تأمین آینده دارند تا از کمبود مجدد جلوگیری کنند. تحلیلگران این اعداد را به عنوان منادی احتکار می دانند که می تواند منجر به انباشت موجودی زیاد و کاهش ناگهانی سفارشات شود.

رولاند نوشت: “افزایش زمان سربازی اغلب” رفتار بد “در مشتریان را مجبور می کند ، از جمله انباشت موجودی ، ایجاد سهام ایمنی و سفارش دو برابر.” “این روند ممکن است باعث ایجاد صنعت نیمه هادی در مراحل اولیه حمل و نقل بیش از تقاضای واقعی مشتری شود.”

با تجدید حیات ویروس های کرونا در تایوان ، مکانی اصلی برای تولید تراشه ، اوضاع پیچیده شده است. این کشور مدارس را بسته ، اجتماعات اجتماعی را مهار کرده و موزه ها و اماکن عمومی را تعطیل کرده است. در حالی که مشاغل و کارخانه ها فعالیت می کنند ، دولت ممکن است مجبور باشد محدودیت های گسترده تری را در نظر بگیرد.

این کشور میزبان شرکت تولید نیمه هادی تایوان است که پیشرفته ترین سازنده تراشه در جهان است و شرکتهای اپل و کوالکام را در میان بسیاری از مشتریان خود به حساب می آورد. تولیدکنندگان محلی همچنین تراشه های کم زرق و برق – اما به همان اندازه حیاتی – مانند آی سی های درایور نمایشگر را تولید می کنند که گلوگاهی ویژه برای تولید جهانی دردناک بوده است.

روز چهارشنبه ، مراکز کنترل بیماری تایوان سطح هشدار را در سراسر جزیره افزایش دادند و اقدامات مهار Covid را به کل کشور گسترش دادند. در همان روز ، آژانس منابع آب گفت که تایوان باید اقدامات صرفه جویی در مصرف آب را افزایش دهد زیرا در فصل بارندگی سنتی باران کمی باریده است و خشکسالی را تشدید می کند که تولید آن را نیز تهدید می کند.

TSMC در بیانیه ای اعلام کرد که به مصرف آب خود ادامه خواهد داد و پیش بینی نمی کند این اقدامات بر عملکرد آن تأثیر بگذارد.

رولاند در گزارش خود نوشت که سطح انتظار 17 هفته فعلی از سطح 16 هفته صعود کرده و چهارمین ماه متوالی گسترش “قابل توجه” را نشان می دهد.

زمان سرب برای برخی از محصولات ، حتی پس از ماهها کمبود ، به شدت در حال افزایش است. به گفته Susquehanna ، به عنوان مثال ، تراشه های مدیریت نیرو در آوریل به 23.7 هفته رسیدند ، زمان انتظار حدود چهار هفته بیشتر از یک ماه قبل است. او نوشت ، میکروکنترلرهای صنعتی مدت زمان سرب را سه هفته تمدید می کنند ، از جمله بیشترین افزایش رولاند از زمان شروع به ردیابی اعداد در سال 2017 است.

تأخیرها برای تولیدکنندگان کوچکتر معمولاً بدتر است ، به گفته افراد آشنا با زنجیره تأمین ، سازندگان هدفون بیش از 52 هفته با سرب مواجه می شوند. یکی از این افراد گفت که این امر شرکت ها را مجبور به طراحی مجدد محصولات ، تغییر اولویت ها و حداقل در یک مورد ، کاملاً کنار گذاشتن یک پروژه کرده است و خواست نامش فاش نشود زیرا اطلاعات عمومی نیست.

حدود 70٪ از شرکتهایی که Rolland دنبال می کند دارای افزایش زمان سربازی هستند ، در حالی که 20٪ آنها با زمان انقباض قرارداد مواجه شده اند. NXP Semiconductors NV ، یک تأمین کننده اصلی تراشه های اتومبیل ، بیش از 22 هفته اکنون دارای سرب است ، در حالی که اواخر سال گذشته حدود 12 هفته بود. STMicroelectronics NV ، یکی دیگر از تأمین کنندگان اصلی تراشه های اتومبیل ، در آوریل بیش از چهار هفته افزایش یافته و به بیش از 28 هفته رسیده است.

چنین افزایش های بیش از اندازه ممکن است منعکس کننده سفارش بیش از حد برخی از مشتریان باشد ، که ممکن است نگران تأثیر کمبودها بر مشاغل خود باشند. از لحاظ تاریخی ، شرکت ها قادر به لغو سفارشات تراشه بدون مجازات بوده اند ، اگرچه این تغییر تغییر کرده است.

رولند با اشاره به زمان های پیشبرد نوشت: “با شروع داده های ژانویه ، ما شاهد جهش های بزرگ زیادی در LT های گزارش شده هستیم.” “در حالی که در سال های گذشته ، یک شرکت به طور معمول LT های اعلام شده خود را فقط چند روز در یک ماه مشخص بالا و پایین می کرد ، از سال جاری شاهد جهش های قابل توجهی در LT ها هستیم که داده های ما را منحرف کرده است.”

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور