با OpenShift 4.8 ، کلاه قرمزی به دنبال “گسترش ظرفیت های کاری” است

نسخه بعدی OpenShift در راه است.

OpenShift 4.8 ، آخرین نسخه از پلتفرم Red Hat’s Kubernetes ، در همین ماه منتشر می شود. این نرم افزار دارای پیشرفت های امنیتی و پشتیبانی بهبود یافته برای توسعه برنامه های بومی ابر و محاسبات درخواستی خواهد بود.

OpenShift 4.8 مبتنی بر Kubernetes 1.21 و CRI-O 1.21 است (اجرای سبک رابط کاربری کانتینر Kubernetes). در روز انتشار ، برای هر کسی که بخواهد آن را برای یک چرخش آزمایشی ارائه دهد ، در Developer Sandbox برای Red Hat OpenShift در دسترس خواهد بود.

ردهت گفت که یکی از اهداف این پلتفرم جدید ساده سازی تجربه توسعه دهنده و گسترش موارد استفاده از آن و امکانات بار در سراسر صنایع است.

جو فرناندس ، معاون اصلی و جنرال موتورز از Red Hat Cloud Platforms ، در بیانیه ای گفت: “Red Hat OpenShift برای حمایت از سازمانها بدون در نظر گرفتن نوع بار کاری یا مکانی که یک برنامه در آن ابر ترکیبی زندگی می کند ، طراحی شده است.” “با Red Hat OpenShift 4.8 ، با ایجاد سهولت در سازمان برای انجام ترکیبی از بارهای مختلف از برنامه های هوشمند مبتنی بر داده تا برنامه های سنتی حیاتی که تیم ها برای مدرن سازی آن تلاش می کنند ، این دیدگاه را بیشتر می کنیم.”

ویژگی های جدید تمرکز بر امنیت ، توسعه برنامه است

با توجه به اینکه Red Hat در اینجا بر روی تجربه توسعه دهنده و گسترش ظرفیت های کاری تمرکز دارد ، تعجب آور نیست که ویژگی های جدیدی که در اطلاعیه این هفته ذکر شده اند ، از آن استفاده کنند.

در مرحله اول پشتیبانی دو پشته IPv6 / IPv4 و پشتیبانی از تک پشته IPv6 است. مورد اول در هنگام کار در محیط هایی که علاوه بر IPv4 از IPv6 استفاده می کنند ، مانند عملکردهای شبکه Cloud-Native برای تلفن های موبایل ، قابلیت همکاری و ارتباطات را به برنامه ها می دهد. مورد اخیر خصوصاً برای آژانسهای دولتی بین المللی که به پشتیبانی IPv6 نیاز دارند بسیار مهم خواهد بود.

طبق گفته Red Hat ، این قابلیت نه تنها به برخی از شرکت ها در رعایت مقررات انطباق کمک می کند ، بلکه امنیت بیشتری را برای برنامه ها فراهم می کند.

همچنین بهبودهایی در Pipelines ، محلول CI / CD بومی Kubernetes OpenShift مبتنی بر Tekton وجود دارد که یک چارچوب منبع باز برای ایجاد سریع خطوط لوله CI / CD مبتنی بر ابر است. با انتشار جدید خطوط لوله ، کاربران اکنون می توانند خطوط لوله تحویل برنامه را همراه با کد منبع برنامه خود در مخازن Git ، تعریف ، نسخه و ردیابی کنند.

رد هات در بیانیه مطبوعاتی گفت: “با این کار ، توسعه دهندگان می توانند با تکیه بر گردش کار Git استقرار خطوط لوله CI / CD خود را به صورت خودکار انجام دهند و کد را با سرعت سریع تر و مطمئن تری برای تجارت به ویژگی تبدیل کنند.”

همچنین برخی بهبودها در کنسول OpenShift ، رابط کاربری مبتنی بر مرورگر برای تجسم ، مرور و مدیریت محتوای پروژه ها صورت گرفته است. این شامل اضافه کردن توانایی برای کسانی است که از Spring Boot (چارچوبی مبتنی بر جاوا برای ایجاد سرویس های خرد) برای کدگذاری و آزمایش محلی قبل از اشتراک کد استفاده می کنند ، این ویژگی برای کسانی که در محیط های بدون سرور کار می کنند مفید است.

فن آوری در پیش نمایش

طبق معمول این روزها ، هر نسخه Red Hat جدید ، OpenShift 4.8 جدید همچنین شامل چند “پیش نمایش فناوری” است ، برخی از ویژگی های کاملاً آماده برای زمان اولیه که Red Hat قصد دارد تا زمان آماده سازی برای آنها آماده شود ، نیست. نسخه بعدی OpenShift.

این کار با ظروف جعبه ای ماسه ای ، بر اساس پروژه منبع باز Kata Containers ، برای زمان امن تر استفاده از ماشین های مجازی سبک ، آغاز می شود.

“[T]وی افزود: “وی برای قابلیت های کاری خاص که به امنیت بسیار سختگیرانه ای در سطح برنامه نیاز دارند ، توانایی های خود را اضافه می کند.” در حالی که اکثریت قریب به اتفاق برنامه ها و خدمات با ویژگی های امنیتی قوی ظروف لینوکس به خوبی تأمین می شوند ، ظروف جعبه ماسه لایه انزوا اضافی ایده آل برای کارهای بسیار حساس ، مانند بارهای کاری ممتاز یا اجرای کد غیرقابل اعتماد. “

پیش نمایش فناوری دیگر در OpenShift 4.8 ، OpenShift Serverless Functions برای ایجاد و اجرای توابع بدون سرور به عنوان سرویس Knative در صورت تقاضا است.

ردهت گفت: “توابع بدون سرور OpenShift به ساده سازی ، خودكارسازی و سرعت بخشیدن به توسعه و كاربرد برنامه ها كم می شود و بار تأمین زیرساخت های دستی و مقیاس گذاری را از بین می برد.”

آخرین یادداشت: در اجلاس آوریل 2021 کلاه قرمزی ، این شرکت اعلام کرد که با شروع این انتشار ، OpenShift تا حد زیادی توسط OpenShift Platform Plus غصب خواهد شد ، نسخه ای از OpenShift که شامل مدیریت خوشه پیشرفته Red Hat ، Quay Red Hat و Red Hat Advanced Cluster Security برای Kubernetes. تاکنون هیچ اشاره ای به نسخه “بعلاوه” این نسخه نشده است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور