با پیشروی قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا، OpenAI با مقررات حفظ حریم خصوصی مطابقت دارد

OpenAI با موفقیت الزامات گارانتی ایتالیا را برآورده کرد و ممنوعیت تقریباً یک ماهه ChatGPT ایتالیا را لغو کرد. این شرکت چندین بهبود در خدمات خود، از جمله شفاف سازی استفاده از داده های شخصی، برای مطابقت با قوانین حفاظت از داده های اروپا انجام داد.

حل این مشکل در حالی صورت می‌گیرد که اتحادیه اروپا به تصویب قانون هوش مصنوعی نزدیک‌تر می‌شود که هدف آن تنظیم فناوری هوش مصنوعی است و ممکن است در آینده بر ابزارهای هوش مصنوعی مولد تأثیر بگذارد.

OpenAI الزامات Garante را برآورده می کند

با توجه به الف بیانیه از Garante ایتالیایی، OpenAI مشکلات مربوط به Garante را حل کرد و به ممنوعیت تقریباً یک ماهه ChatGPT در ایتالیا پایان داد. Garante توییت کرد:

“#GarantePrivacy گام‌های رو به جلوی که #OpenAI برای تطبیق پیشرفت‌های فناوری با احترام به حقوق افراد برداشته است را تصدیق می‌کند و امیدوار است که این شرکت به تلاش‌های خود برای پیروی از قوانین حفاظت از داده‌های اروپا ادامه دهد.”

برای مطابقت با درخواست Garante، OpenAI موارد زیر را انجام داد:

ممنوعیت ChatGPT لغو شد: OpenAI با قوانین حفظ حریم خصوصی ایتالیا مطابقت دارد و قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا پیش می روداسکرین شات از ChatGPT، آوریل 2023

در حالی که OpenAI این شکایت را حل کرد، این تنها مانع قانونی نیست که شرکت‌های هوش مصنوعی در اتحادیه اروپا با آن روبرو هستند.

قانون هوش مصنوعی به قانون شدن نزدیکتر می شود

قبل از اینکه ChatGPT در عرض دو ماه 100 میلیون کاربر به دست آورد، کمیسیون اروپا قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا را به عنوان راهی برای تنظیم توسعه هوش مصنوعی پیشنهاد کرد.

این هفته، تقریباً دو سال بعد، گزارش شده است که اعضای پارلمان اروپا با انتقال قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا به مرحله بعدی روند قانونگذاری موافقت کردند. قانونگذاران می توانند قبل از رأی گیری ظرف چند ماه آینده روی جزئیات کار کنند.

موسسه آینده زندگی هر دو هفته یک خبرنامه منتشر می کند که آخرین تحولات قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا و پوشش مطبوعاتی را پوشش می دهد.

نامه سرگشاده اخیر به همه آزمایشگاه های هوش مصنوعی از FLI برای توقف توسعه هوش مصنوعی به مدت شش ماه، بیش از 27000 امضا دریافت کرد. اسامی قابل توجهی که از این مکث حمایت می کنند عبارتند از ایلان ماسک، استیو وزنیاک و یوشوا بنجیو.

چگونه AI می تواند بر هوش مصنوعی مولد تأثیر بگذارد؟

طبق قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا، فناوری هوش مصنوعی بر اساس سطح خطر طبقه بندی می شود. ابزارهایی که می توانند بر ایمنی و حقوق انسان تأثیر بگذارند، مانند فناوری بیومتریک، باید با مقررات سختگیرانه تر و نظارت دولتی مطابقت داشته باشند.

ابزارهای مولد هوش مصنوعی همچنین باید استفاده از مطالب دارای حق چاپ را در داده های آموزشی افشا کنند. با توجه به شکایت های معلق در مورد کد منبع باز و هنر دارای حق چاپ که در داده های آموزشی توسط GitHub Copilot، StableDiffision و دیگران استفاده می شود، این یک پیشرفت به خصوص جالب خواهد بود.

مانند اکثر قوانین جدید، شرکت‌های هوش مصنوعی برای اطمینان از اینکه ابزارها الزامات نظارتی را برآورده می‌کنند، هزینه‌های انطباق را متحمل خواهند شد. شرکت‌های بزرگ‌تر نسبت به شرکت‌های کوچک‌تر، می‌توانند هزینه‌های اضافی را جذب کنند یا آن را به کاربران منتقل کنند، که به طور بالقوه منجر به نوآوری‌های کمتری توسط کارآفرینان و استارت‌آپ‌های کم‌توان می‌شود.


تصویر ویژه: 3rdtimeluckystudio/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور