با ایجاد انعطاف پذیری هزینه در ابر خود از افزایش هزینه های ابری جلوگیری کنید | دانش مرکز داده

به طور کلی، تیم های فناوری اطلاعات می خواهند منابع ابری افزایش یابد. هرچه نرخ آپتایم شما بیشتر باشد، کسب و کار شما بهتر می تواند الزامات انطباق SLA را برآورده کند.

اما همانطور که دیوید رایت، تحلیلگر گارتنر در کنفرانس اخیر زیرساخت فناوری اطلاعات، عملیات و استراتژی های ابری این شرکت بیان کرد، چیزی به نام “زمان کار ناخواستهبه عبارت دیگر، شرایطی وجود دارد که شما منابعی در حال اجرا دارید که نیازی به وجود ندارند.

هنگامی که این اتفاق می افتد، شما با هزینه های غیر ضروری رایانش ابری مواجه می شوید. به همین دلیل است که همانطور که در این مقاله توضیح داده شده است، مدیریت آپ تایم گامی حیاتی در جهت مدیریت هزینه های ابری است. برای مروری بر آنچه رهبران فناوری اطلاعات در مورد خطرات مالی استفاده از منابع غیر ضروری در فضای ابری باید بدانند، به خواندن ادامه دهید.

آپ تایم دقیقا چیست؟

برای متخصصان فناوری اطلاعات رایج است که از کلمه ” استفاده کنند.زمان کاردر یک مفهوم کلی، گویی همه معیارهای زمان کار یکسان هستند. اما در واقعیت، دو نوع اساساً متمایز از زمان کار وجود دارد:

  • تایم سرویس، که به مدت زمانی اشاره دارد که سرویس ها به گونه ای در دسترس هستند که نیازهای کاربر را برآورده کند.
  • Uptime زیرساخت، که مدت زمانی است که اجزای زیرساخت، مانند سرورهای ابری، آماده و اجرا می شوند.

البته آپتایم زیرساخت، تایم سرویس را هدایت می کند. اگر زیرساخت کافی برای میزبانی برنامه‌هایی که این سرویس‌ها را تامین می‌کنند، ندارید، نمی‌توانید خدمات را در دسترس قرار دهید.

زمان اضافی و هزینه های رایانش ابری

با این حال، این بدان معنا نیست که به حداکثر رساندن زمان کارکرد زیرساخت همیشه ایده آل است. در برخی موارد، همانطور که رایت در کنفرانس گارتنر توضیح داد، میزان ظرفیت زیرساختی که برای برآوردن نیازهای زمان سرویس نیاز دارید، می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

به عنوان مثال، اگر شما یک تجارت الکترونیکی را اداره می کنید، برنامه های کاربردی شما احتمالاً تقاضای بالاتری را در فصل تعطیلات تجربه می کنند و برای اطمینان از برآورده شدن انتظارات تایم خدمات، به زمان به روز زیرساخت بیشتری در آن دوره نیاز دارید. اما زمانی که کسب و کار پس از تعطیلات کند می شود، می توانید همان تایم سرویس را با زمان کارکرد زیرساخت کمتر حفظ کنید.

مطمئناً ایجاد تعادل مناسب مهم است، زیرا زمان کار زیاد زیرساخت منجر به افزایش هزینه‌های رایانش ابری بدون افزایش ارزش تجاری می‌شود. هر چه سرورها، پایگاه‌های داده و سایر منابع بیشتری را در فضای ابری اجرا کنید، در بیشتر موارد هزینه بیشتری پرداخت می‌کنید – آیا منابع ابری واقعاً برای پشتیبانی از نیازهای زمان آپدیت سرویس شما در یک زمان معین ضروری هستند یا خیر.

این چالش با این واقعیت تشدید می شود که ارائه دهندگان ابر معمولاً به شما نمی گویند که چه زمانی زیرساخت شما بیش از حد فراهم شده است. آنها با خوشحالی هر تعداد نمونه VM، سطل های ذخیره سازی و سایر منابع را که شما درخواست کنید ارائه می کنند، صرف نظر از اینکه آیا آنها ضروری هستند یا خیر.

نکاتی برای مدیریت هزینه های ابری

این بدان معناست که این شما هستید که چگونه می توانید هزینه های ابری خود را مدیریت کنید بدون اینکه توانایی خود را برای حفظ نیازهای زمان به روز سرویس را قربانی کنید. استراتژی های رایج عبارتند از:

  • پیکربندی خط‌مشی‌های مقیاس‌بندی خودکار، که می‌تواند به‌طور خودکار ردپای زیرساخت‌های ابری را در پاسخ به تغییرات تقاضا، افزایش یا کاهش دهد.
  • با استفاده از ابزارهای حقوق‌بندی ابر، مانند AWS Compute Optimizer، برای پیش‌بینی اینکه کدام نوع از پیکربندی‌های زیرساخت ابری برای نیازهای حجم کاری شما مقرون به صرفه‌تر هستند.
  • برچسب گذاری منابع ابری شما برچسب‌ها به تنهایی تضمین نمی‌کنند که بیش از حد خرج نکنید، اما برچسب‌ها ردیابی آنچه را که در فضای ابری اجرا می‌کنید آسان‌تر می‌کنند، که به نوبه خود به شما کمک می‌کند منابع غیر ضروری یا بیش از حد تهیه شده را شناسایی کنید.
  • «قابلیت مشاهده هزینه» را به ابر خود اضافه کنید، سپس معیارهای عملکرد ابر را با معیارهای هزینه ابر مقایسه کنید. اگر متوجه شدید که سطوح عملکرد ابری شما ثابت مانده است، در حالی که هزینه‌های ابری شما افزایش یافته است، احتمال زیادی وجود دارد که برای منابع ابری بیشتر از نیاز خود هزینه پرداخت کنید.
  • در حال مذاکره برای یک قرارداد خدمات سازمانی با ارائه دهنده ابر خود. این قراردادها – که معمولاً فقط برای شرکت‌های بزرگ‌تر با نیازهای مصرف ابری با حجم بالا در دسترس هستند – دریافت خدمات ابری با تخفیف را امکان‌پذیر می‌سازد که صورت‌حساب کلی ابر شما را بدون به خطر انداختن کیفیت یا در دسترس بودن خدمات کاهش می‌دهد.

این استراتژی‌ها ساخت یک ابر مقاوم در برابر هزینه را با اجتناب از هزینه‌های غیرضروری رایانش ابری امکان‌پذیر می‌سازند و در عین حال سطوح بالایی از زمان کارکرد سرویس را حفظ می‌کنند. نتیجه یک محیط ابری است که بدون زمان آپ‌تایم «ناخواسته» که هزینه‌های ابری را بیهوده افزایش می‌دهد، زمان مورد نیاز کسب‌وکار و مشتریان را ارائه می‌کند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور