بانکداری با خطر ابر عمومی بیدار شده است. مخابرات دارد؟ | دانش مرکز داده

سلسله قطعی های فناوری بزرگ در سال گذشته، نگاهی اجمالی به آخرالزمان اینترنت ارائه کرد – پیش نمایشی پنهانی از یک مکس دیوانه سیاره ای که در آن اقتصادهای وابسته به ابر سقوط کرده اند و پول نقد در جیب شما فقط برای پاک کردن بینی یا نشان دادن ظاهر چرچیل به کودکان خوب است. الان دور از این نیست از اکثر میخانه ها در مرکز لندن دیدن کنید، همانطور که خبرنگار شما گهگاه پس از یک روز کار روی صفحه کلید انجام می دهد، و متوجه خواهید شد که اسکناس های شما به اندازه پول مونوپولی مفید هستند. شما می‌توانید از این بیماری همه‌گیر به‌خاطر آن، همراه با دستیار بزرگ فناوری ما تشکر کنید.

مردم واضح است که مطالعه نکرده اند سرگذشت ندیمه، جایی که یک دیکتاتوری نظامی در یک جامعه آمریکایی بدون پول نقد کنترل سیستم های پرداخت الکترونیکی را به دست گرفته و زنان را از استفاده از آنها باز می دارد. آفرین به نویسنده فمینیست مارگارت اتوود که نه تنها مرگ پول نقد را تقریباً چهار دهه قبل از وقوع آن متصور بود (رمان در سال 1985 منتشر شد)، بلکه برای تصور اینکه چقدر می تواند دیستوپیایی باشد. پیش از آخرالزمان، پول نقد در دست نماد رهایی است. پرداخت الکترونیکی به هر شکلی خدمت است.

حتی بدتر از آن، سپردن سیستم‌های مالی جهان به تعداد انگشت شماری از شرکت‌های بزرگ فناوری است، اما این دقیقاً همان چیزی است که در حال رخ دادن است. بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی (BIS)، که توسط بسیاری از مقامات بانک مرکزی جهان تأسیس شده و متعلق به آن‌هاست، به اندازه‌ای نگران است که به تازگی مقاله‌ای با عنوان «وابستگی‌های متقابل فناوری بزرگ – نقطه کور سیاست‌های کلیدی» منتشر کرده است. هیچ جایزه ای برای حدس زدن جایگاه نویسندگان در این موضوع وجود ندارد.

یکی از نگرانی های آنها این است که بانک ها و سایر موسسات مالی بیش از حد به خدمات رایانش ابری ارائه شده توسط چند غول فناوری وابسته شده اند. یک نظرسنجی که توسط Google Cloud انجام شد و در گزارش BIS ذکر شد، نشان داد که 83٪ از پاسخ دهندگان در حال حاضر از نوعی از ابر عمومی استفاده می کنند.

نویسندگان با اشاره به اینکه AWS، Microsoft Azure، Google Cloud و Alibaba Cloud سهم بازار 70 درصدی را در همه بخش ها دارند، می نویسند: «بازار خدمات رایانش ابری بسیار متمرکز است.

تهدیدات سیستمی

سناریوی کابوس این است که یکی از این ابرها دچار قطعی می شود که بیش از چند ساعت طول می کشد یا حتی فرو می ریزد. خطرات به سختی کاهش می یابد. شما می‌توانید تضمین کنید که هکرهای روسی که خواستار تأیید ولادیمیر پوتین هستند، کدهایی را که برای فلج کردن شرکت‌های مهم آمریکایی نوشته شده است، شلیک می‌کنند. بحران مالی 2008 نشان داد که چقدر خطرناک است که فرض کنیم برخی از سازمان‌ها برای شکست بسیار بزرگ هستند.

برای مطالعه کامل مقاله به لایت ریدینگ مراجعه کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور