بازگشت مدیر اجرایی اینتل با سخت ترین توطئه های شغلی صنعت | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — ساندرا ریورا، مدیر شرکت اینتل، کاری را دارد که زمانی آرزومندترین شغل در صنعت نیمه هادی ها بود: رئیس بخش مرکز داده بسیار پرسود این شرکت. این روزها، سخت ترین است.

ریورا، که بیش از 20 سال در اینتل بوده است، 14 ماه پیش مدیر کل این واحد شد – مدت کوتاهی پس از بازگشت پت گلسینگر به عنوان مدیر ارشد اجرایی به شرکت. این کسب‌وکار به وضوح در حال از دست دادن سهم بازار و برتری تکنولوژیک خود بوده است، اما ریورا گفت که نقش جدید خود را تا چه حد بزرگ خواهد کرد.

او در مصاحبه‌ای از دفترش در دفتر مرکزی اینتل گفت: «البته، من می‌دانستم که ما چندین مشکل اجرایی داریم که سال‌ها در حال ساخت بود. «احتمالاً من کمتر به این موضوع اشاره کرده‌ام که چقدر کار باید انجام دهیم.»

ساندرا ریورا، مدیر اجرایی اینتل

ساندرا ریورا، مدیر اجرایی اینتل

کسب و کار ارائه ریزپردازنده‌هایی که اینترنت و شبکه‌های شرکتی را اداره می‌کنند، مدت‌هاست که تاج بزرگترین سازنده تراشه‌های جهان بوده است. تسلط کامل شرکت بر بازار – جایی که قطعات می توانند هر کدام بیش از 10000 دلار به فروش برسند – به سود کلانی برای اینتل مستقر در سانتا کلارا در کالیفرنیا کمک کرد.

اما اخیراً واحد ریورا به نمایندگی از مبارزات اینتل آمده است. درآمد مرکز داده در سه ماهه گذشته نسبت به سال قبل 16 درصد کاهش یافت و حاشیه عملیاتی کسب و کار از 38 درصد به 5 درصد کاهش یافت. اینتل پیش بینی های کلی خود برای سه ماهه را از دست داد و پیش بینی سالانه خود را کاهش داد.

در همین حال، رقبایی مانند Advanced Micro Devices Inc. و Nvidia Corp. مشتریان را ربوده اند. و سهام اینتل در سال 2022 43 درصد کاهش یافته است، شکستی حتی بدتر از بقیه صنعت تراشه در سال جاری.

یکی از دلایل اصلی عملکرد ضعیف اینتل، که توسط Gelsinger در یک تماس کنفرانسی درآمد برجسته شده است، تاخیر در ساخت تراشه جدید برای بازار مرکز داده است.

ریورا گفت که شکست‌ها عمدتاً از انتخاب‌های طراحی گذشته ناشی می‌شوند. اینتل در تلاش برای توسعه فناوری‌ها و ویژگی‌های جدید بیش از حد جاه طلب بود. او گفت که این منجر به تاخیر شد و مشتریان را از دریافت محصولی که باید تا کنون دریافت می‌کردند، باز می‌داشت.

ریورا قبل از نقش فعلی خود به عنوان مدیر ارشد اینتل در زمان سلف گلسینگر، باب سوان، خدمت می کرد. و قبل از آن، او مسئول تلاش شرکت برای ورود به شبکه بود. مدیر اجرایی، در دهه 50 خود، دارای مدرک مهندسی برق از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا است.

ریورا در دوران پر هرج و مرج شرکت بر منابع انسانی نظارت داشت. سوان پس از اینکه مدیر عامل شرکت برایان کرزانیچ پس از افشای رابطه با یکی از زیردستان، کار خود را به طور موقت به عهده گرفت. مدیر عامل اصلی که بعداً سمتش دائمی شد، او را موظف کرد فرهنگ اینتل را تعمیر کند.

این ممکن است هنوز یک کار در حال پیشرفت باشد. ریورا می‌گوید مشکل، تغییری اساسی در رویکرد اینتل به نوآوری بود – دور شدن از توانمندسازی مهندسان در همه سطوح برای داشتن نظر در تصمیم‌های کلیدی.

طراحی و ساخت تراشه ها سال ها طول می کشد. تصمیم گیری در مورد بهترین آرایه میلیاردها ترانزیستور میکروسکوپی – به روشی که نیازهای سال های محاسباتی در آینده را پیش بینی می کند – بسیار پیچیده است. اغلب سخت ترین قسمت تصمیم گیری است که چه چیزی را کنار بگذاریم. اینتل در زمان بنیانگذاران خود به مکانی معروف بود که با داده های قانع کننده، حتی مهندسان سطح پایین تر، به ویژه در هنگام برجسته کردن مشکلات، به گوش می رسید.

به گفته ریورا، این تمرین پژمرده شد و شرکت به مکانی تبدیل شد که برای صحبت کردن نیاز به شجاعت و پشتکار زیادی داشت. گارد قدیمی، که گلسینگر جایگزین آن شد، در اعتقادات خود بسیار ایمن شده بود. او گفت که مدیران می‌دانستند که فناوری به چه سمتی پیش می‌رود و نمی‌خواستند چیز دیگری بشنوند. ریورا گفت، به همان اندازه بد، اینتل به مشتریان خود گوش نمی داد و به اندازه کافی سریع با تغییرات در فناوری محاسبات سازگار نمی شد.

391484153.png

او گفت: «نمی‌توان قهرمانانی را به پیش برد تا سازمانی به اندازه، مقیاس و پیچیدگی اینتل را هدایت کند.

گلسینگر که خود یک طراح سابق تراشه است، به جزئیات علاقه دارد. ریورا گفت و این شرکت مکانیسم هایی را برای پاداش دادن به کسانی که صحبت می کنند اتخاذ کرده است. همچنین معیارهایی برای قضاوت در مورد اینکه آیا برنامه ها در مسیر درست هستند و اینکه آیا آنها به فناوری مورد نظر مشتریان منتج می شوند یا خیر، تعیین شده است. او گفت که این بدان معناست که سرنوشت آنها کمتر تابع هوی و هوس رهبران است.

مسئولیت سابق ریورا – شبکه سازی – اکنون نقطه روشنی برای شرکت است. اینتل در بازارهایی مانند تجهیزات تلفن همراه، جایی که قبلاً حضور چندانی نداشت، جایگاه رو به رشدی دارد. این واحد که این روزها توسط نیک مک کئون اداره می شود، در سه ماهه اخیر خود 2.3 میلیارد دلار فروش داشته است. این افزایش 11 درصدی بود.

بهره برداری از فرصت های جدید چیزی است که ریورا در تجارت مرکز داده نیز تلاش می کند. ریورا گفت، اما اینتل می‌داند که باید مشکلات اساسی‌تری را برطرف کند و اعتماد مشتریان فعلی خود را به دست آورد.

او گفت: «فکر نمی‌کنم تا زمانی که فرنچایز اصلی را سالم نگیریم، اجازه صحبت در مورد چیزهای دیگر را نگیریم.

اینتل سهم بازار را به AMD افزایش داده است و مشتریان غول پیکری مانند AWS شرکت Amazon.com را به تراشه های خود تغییر داده است. در همین حال، انویدیا نقش پیشرو در زمینه انفجار محاسبات هوش مصنوعی بر عهده گرفته است.

اما اینتل هنوز هم بزرگترین نیرو در پردازنده های کامپیوتری است، حتی اگر آن شرکت کاملاً مسلط سابق نباشد. سهم سازنده تراشه از بازار سرورهایی که روی پردازنده‌های رایانه شخصی کار می‌کنند، در پایان سه ماهه دوم 86 درصد بود.

391485417.png

نقش بزرگ اینتل در تجارت تراشه یکی از دلایلی است که تاخیر در تولید آن بسیار دردناک بود. مشتریان و بسیاری از بقیه صنعت به زمان بندی محصولات و برنامه های خود بر اساس برنامه های اینتل عادت کرده بودند. زمانی که اینتل غیرقابل اعتماد بود، مشتریان بیشتری شروع به فرار کردند.

و رنج تمام نشده است گلسینگر در ماه جولای هشدار داد که تاخیر در آخرین مدل پردازنده اینتل احتمالاً سهم بیشتری از بازار را به همراه خواهد داشت.

گلسینگر، کهنه سرباز اینتل که 11 سال برای رهبری شرکت VMware ترک کرد، در تلاش است کشتی محکم تری را اداره کند. ریورا گفت که او مرتباً جلسات مدیریت ارشد را در صبح های شنبه و یکشنبه برگزار می کند و هر کاری که می تواند انجام می دهد تا اینتل را به برنامه بازگرداند.

اما ریزپردازنده‌های پیشرفته فرآیند تولد طولانی دارند و مدیران فعلی سال‌ها را صرف رسیدگی به اشتباهات گذشته خواهند کرد. او گفت که محصولاتی که برای عرضه در سال آینده و سال بعد برنامه ریزی شده اند، باید به موقع وارد شوند تا اینتل بتواند اعتماد را دوباره به دست آورد.

ریورا گفت: «خبر خوب این است که ما در یک بازار بزرگ و رو به رشد هستیم. «مقدار داده‌هایی که در جهان تولید می‌شوند – که باید پردازش شوند، باید منتقل شوند، ذخیره شوند، رمزگذاری شوند، فشرده شوند، تحویل داده شوند – همچنان در حال رشد است.» اینتل فقط باید به موقع ظاهر شود.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور