اینتل 5 میلیارد دلار بیشتر از آلمان برای یک کارخانه تراشه می خواهد | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — به گفته افراد آشنا، شرکت اینتل به دنبال یارانه 4 تا 5 میلیارد یورویی اضافی از دولت آلمان است تا به یک مجتمع تولید تراشه در شرق این کشور ادامه دهد.

این شرکت شروع ساخت کارخانه را – که قبلاً با 6.8 میلیارد یورو (7.2 میلیارد دلار) کمک دولتی در ماگدبورگ موافقت کرده بود – را در پایان سال گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی به تعویق انداخت و اکنون به دنبال بودجه بیشتر است. مردمی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند زیرا اطلاعات عمومی نیست.

اینتل تحت مدیریت پت گلسینگر، مدیر اجرایی، ساخت عظیمی را با هدف بازیابی رهبری صنعت خود و ایجاد تنوع در مراکز تولید قطعات حیاتی، که در حال حاضر در شرق آسیا متمرکز شده اند، آغاز کرده است. ماگدبورگ در میان این طرح‌ها پس از پیشی گرفتن از سایت‌های دیگر در اروپا، رئیس‌جمهور بود. از آن زمان به بعد، قیمت های انرژی به شدت نوسان شد و تورم هزینه های ساخت و ساز و مصالح را افزایش داد.

اینتل مستقر در سانتا کلارا در کالیفرنیا در بیانیه ای گفت: «اختلال در اقتصاد جهانی منجر به افزایش هزینه ها، از مصالح ساختمانی گرفته تا انرژی شده است. ما از گفت‌وگوی سازنده با دولت فدرال برای رسیدگی به شکاف هزینه‌ای که با ساخت و ساز در مکان‌های دیگر وجود دارد و رقابتی کردن این پروژه در سطح جهانی قدردانی می‌کنیم.»

به گفته مردم، اینتل همچنین ممکن است جدول زمانی خود را برای یک پروژه برنامه ریزی شده جداگانه در ایتالیا، یکی دیگر از بخش های کلیدی برنامه توسعه اروپایی خود، به تاخیر بیاندازد. آنها گفتند که گفتگوها با دولت ایتالیا ادامه دارد. دولت بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

به گفته افرادی که با این پروژه‌ها آشنا هستند، توسعه‌های اینتل در ایرلند و فرانسه تا حد زیادی در مسیر خود باقی مانده است.

سهام در معاملات روز سه شنبه نیویورک با 1.8 درصد کاهش به 25.53 دلار بسته شد.

اینتل سال گذشته یک توسعه گسترده در سراسر اروپا را اعلام کرد که در آن زمان 33 میلیارد یورو ارزش داشت، از جمله یک مرکز تحقیقاتی در فرانسه و توسعه تاسیسات چیپ موجود خود در ایرلند.

درست زمانی که ایالات متحده به دیگر کشورها فشار می آورد تا از پیشرفت توانایی های چین در ساخت تراشه جلوگیری کنند، این طرح ها با تاخیر مواجه می شوند. سال گذشته، کمیسیون اروپا طرحی را به نام قانون تراشه‌های اتحادیه اروپا اعلام کرد تا 43 میلیارد یورو به صنعت نیمه‌رسانا در این قاره سرازیر شود. ایالات متحده به طور مشابه طرحی 50 میلیارد دلاری برای یارانه دادن به تولید داخلی خود ارائه کرد.

وزارت اقتصاد آلمان از اظهار نظر درباره مذاکرات خود با اینتل خودداری کرد، اما به هدف اتحادیه اروپا برای تولید 20 درصد از نیمه هادی های جهان تا سال 2030 اشاره کرد.

در این بیانیه آمده است: «با در نظر گرفتن این هدف، دولت فدرال آماده است تا با چندین میلیارد یورو از صنعت نیمه هادی در آلمان حمایت کند و امکان راه اندازی کارخانه های جدید را فراهم کند. این وزارتخانه گفت که هرگونه بودجه اضافی نیاز به تایید کمیسیون اروپا دارد.

اینتل در ابتدا برآورد کرده بود که این پروژه در آلمان 17 میلیارد یورو هزینه خواهد داشت، اما به گفته افراد آشنا، اکنون انتظار دارد 30 میلیارد یورو هزینه کند. افراد آشنا به این وضعیت گفتند، مانند بسیاری از پروژه‌هایی که از طریق قانون تراشه‌های اتحادیه اروپا بودجه دولتی دریافت می‌کنند، اینتل نیز انتظار داشت که تقریباً 40 درصد از پروژه‌اش یارانه دریافت کند. آنها گفتند در حالی که شرکت انتظار بودجه دولتی را داشت، برای سایر منابع کمک های دولتی از جمله معافیت های مالیاتی یا یارانه های انرژی نیز باز است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور