اینتل پس از از دست دادن دادگاه حق ثبت اختراع تگزاس ، به پرداخت 2.18 میلیارد دلار گفته است

سوزان دکر و متیو بولتمن (بلومبرگ) – به شرکت اینتل گفته شد که پس از از دست دادن دادگاه نقض حق ثبت اختراع به دلیل فناوری مربوط به تراشه سازی ، مبلغ 2.18 میلیارد دلار بپردازد.

به گفته هیئت منصفه فدرال در واکو ، تگزاس ، اینتل دو حق اختراع متعلق به شرکت VLSI Technology LLC را نقض کرد. هیئت منصفه 1.5 میلیارد دلار برای نقض یک حق ثبت اختراع و 675 میلیون دلار برای نقض حق دوم ثبت کرده است. اینتل ، بزرگترین تراشه ساز جهان ، نقض هیچ یک از حق ثبت اختراعات را رد کرد و گفت که یکی از آنها معتبر نیست زیرا ادعا می کند کارهای انجام شده توسط مهندسان اینتل را پوشش می دهد ، اما هیئت منصفه این استدلال ها را رد می کند.

ویلیام لی ، وکیل اینتل از WilmerHale ، روز دوشنبه در جمع اعضای هیئت منصفه به اعضای هیئت منصفه گفت که حق ثبت اختراعات متعلق به تراشه ساز هلندی NXP Semiconductors Inc بوده است. وی گفت ، VLSI ، چهار سال پیش تاسیس شده است ، هیچ محصولی ندارد و تنها درآمد بالقوه آن این دادخواست است.

لی به هیئت منصفه گفت: “VLSI” دو حق ثبت اختراع را از قفسه که 10 سال از آن استفاده نشده بود خارج کرد و گفت: “ما 2 میلیارد دلار می خواهیم.” تقاضای “ظالمانه” VLSI “از مبتکران واقعی مالیات می گیرد.”

یکی از اختراعات ثبت شده در ابتدا در سال 2012 به شرکت Freescale Semiconductor Inc و دیگری در سال 2010 به شرکت SigmaTel Inc صادر شد. Freescale SigmaTel را خریداری کرد و به نوبه خود توسط NXP در سال 2015 خریداری شد. دو حق اختراع ثبت شده در این پرونده در سال 2019 به VLSI منتقل شد به داده های جمع آوری شده توسط قانون بلومبرگ.

وکیل VLSI ، مورگان چو از شرکت های Irell & Minella گفت که این حق اختراع شامل اختراعاتی است که قدرت و سرعت پردازنده ها را افزایش می دهند ، این یک مسئله اساسی برای رقابت است.

طبق قانون فدرال ، لازم نیست کسی از حق ثبت اختراع استفاده کند و این حق را نقض کرده است ، و اینتل عمداً به دنبال بررسی این موضوع نبود که آیا از اختراعات شخص دیگری استفاده می کند یا خیر. وی شرکت مستقر در سانتا کلارا ، کالیفرنیا را به “نابینایی عمدی” متهم کرد.

چو گفت ، درخواست خسارت آنقدر زیاد نیست که میلیاردها تراشه فروخته شده توسط اینتل در نظر گرفته شود. وی گفت که اینتل 300 میلیون دلار 2005 به شرکت مهندسی MicroUnity Systems Engineering پرداخت و در سال 2011 نیز 1.5 میلیارد دلار به Nvidia Corp پرداخت کرد.

دادگاه در میان معدود دادرسی های غیرحضوری ثبت اختراع در ماه های اخیر است که بسیاری از دادگاه ها در میان بیماری همه گیر ویروس کرونا مکث می کنند. به دلیل طوفان زمستانی که در بیشتر مناطق تگزاس ویران شد ، یک هفته به تأخیر افتاد.

اینتل به دلیل شیوع همه گیر به دنبال به تعویق انداختن پرونده بود ، اما توسط قاضی دادگاه منطقه آلن آلبرایت ، دادخواه سابق اختراع و دادسرا که در سال 2018 به عنوان قاضی فدرال سوگند یاد کرد ، رد شد و به سرعت دادگاه خود را به یکی از محبوب ترین ها تبدیل کرد برای دارندگان حق ثبت اختراع به دادخواست شکایت کنند.

پرونده VLSI Technology LLC v. Intel Corp. ، 21-57 ، دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه غربی تگزاس (واکو) است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور