اینتل و Google Cloud تراشه جدیدی را برای مراکز داده راه اندازی کردند | دانش مرکز داده

شرکت Intel Corp و Google Cloud متعلق به Alphabet Inc روز سه شنبه یک تراشه طراحی شده مشترک را راه اندازی کردند که قرار است مراکز داده را ایمن تر و کارآمدتر کند.

گوگل به روند خود برای ایجاد تراشه‌های سفارشی برای عملیات مرکز داده ادامه می‌دهد و تحلیلگران اظهار می‌کنند که تراشه‌های طراحی‌شده سفارشی روندی مداوم هستند و آن‌ها در حال تسریع پذیرش فلز لخت هستند.

تراشه E2000، با نام رمز کوه ایوانز، کار بسته بندی داده ها را برای شبکه بر عهده می گیرد، وظیفه ای که معمولاً توسط واحدهای پردازش مرکزی گران قیمت انجام می شود که محاسبات اولیه را انجام می دهند. رویترز گزارش می دهد.

معاون مهندسی گوگل، امین وحدت، در این گزارش گفت که E2000 همچنین امنیت بهتری را بین مشتریان مختلف ارائه می دهد که ممکن است CPU را در فضای ابری به اشتراک بگذارند.

مایک گراناهان، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل iDEAL Semiconductor گفت: این قرارداد نیاز سیری ناپذیر به قدرت بیشتر و بیشتر را نشان می دهد.

او گفت: «البته فاکتور شکل باید ثابت بماند تا با زیرساخت های موجود سازمانی سازگار باشد. بنابراین چگالی توان افزایش می یابد که به نوبه خود تقاضای بیشتری برای نیمه هادی های توان با راندمان بالاتر ایجاد می کند.

PS Subramaniam، شریک عملیات و عملکرد شرکت مشاوره مدیریت و استراتژی جهانی Kearney، گفت که تراشه‌های مرکز داده طراحی‌شده سفارشی برای مقیاس‌کننده‌های بزرگ، امری عادی هستند.

و همچنین تسریع گرایش به فلز لخت است.

او به اشتراک گذاشت: «طراحی‌های تراشه‌های اصلاح‌شده مهاجرت مداوم از آنچه قبلاً در فرستنده‌های گیرنده، تجهیزات شبکه و سایر لوازم الکترونیکی انجام شده است. “اگر شما یک OEM هستید که به مراکز داده عرضه می کند، اگر شرکت مرکز داده تصمیم به طراحی جزء شما گرفت، واقعاً به مقیاس، حاشیه ها و موقعیت رقابتی فکر کنید.”

او گفت برای مثال، تراشه‌های نیمه‌رسانای تخصصی را می‌توان برای بهینه‌سازی بازده منطقی، توان محاسباتی، اتلاف گرما، یا برای مصرف ابزار طراحی کرد.

او افزود: «از بسیاری جهات، این را می توان به عنوان ظهور عصر طراحی تراشه هایپراسکیلر تلقی کرد.

نیک مک کیون، معاون ارشد و مدیر کل اینتل گفت: Google Cloud E2000 را در محصولی به نام C3 VM ارائه می‌کند که مجهز به پردازنده‌های نسل چهارم Xeon اینتل است و اینتل می‌تواند تراشه را به مشتریان دیگر بفروشد. گروه شبکه و لبه، در یک بیانیه.

همکاری تراشه با اینتل جدید است، اما گوگل در حال حاضر سابقه طراحی تراشه های خود را برای موارد استفاده خاص در مراکز داده خود دارد.

جان ویت، نایب رئیس زنجیره تامین جهانی در شرکت مشاوره Genpact گفت: “طراحی های تراشه های خاص برنامه برای مدتی ستون فقرات بسیاری از نیازهای صنعت منحصر به فرد بوده است.”

گوگل قبلاً واحد کدگذاری ویدیو یا VCU را طراحی کرده است. برای فشرده سازی محتوای ویدیویی، واحد پردازش تنسور یا TPU که یک ASIC برای بارهای کاری هوش مصنوعی و تراشه Titan برای امنیت است.

ویت به مرکز داده گفت: «چه در بخش مالی، تجزیه و تحلیل آب و هوا، بهینه‌سازی زنجیره تأمین جهانی، کاهش ریسک، یا کادر مسائل بزرگی که رهبران C-suite با آن مواجه هستند، تراشه‌های محاسباتی سفارشی‌شده و ویژه برنامه‌ها تقاضای بالایی خواهند داشت». دانش.

تراشه های مرکز داده بازوی سفارشی از قبل در دسترس هستند

اینتل و گوگل تنها شرکت‌هایی نیستند که تراشه‌هایی تولید می‌کنند که به طور خاص برای بهبود عملکرد مرکز داده طراحی شده‌اند.

چندین شرکت در حال حاضر در حال ایجاد Arm – یا Advanced RISC Machines – هستند. تراشه برای بازار سروراز جمله پردازنده های Graviton مبتنی بر ARM آمازون، و پردازنده Kunpeng مبتنی بر ARM هوآوی که توسط این شرکت در تجارت ابری خود استفاده می شود.

ARM با انتشار سال گذشته تراشه‌های Arm Neoverse V1 و Arm Neoverse N2 که برای به شرکای تولید تراشه شرکت برای رقابت کمک کند در برابر تراشه های نسل سوم زئون اینتل.

به نظر می رسد این استراتژی در حال نتیجه دادن است، زیرا به گفته Omdia، سهم بازار سرورهای ARM از 5.4 درصد در پایان سال 2021 به 7.1 درصد در سه ماهه دوم سال جاری افزایش یافته است.

تراشه طراحی شده مشترک ممکن است برای اولین بار برای اینتل و گوگل باشد، اما طبق گفته Waite، احتمالاً در آینده شاهد موارد مشابهی خواهیم بود.

او گفت: «با تقاضای سیری ناپذیر محاسباتی، و ظهور مقیاس‌گذاری مبتنی بر ابر، ما در آینده شاهد همکاری بیشتر طراحی‌های تراشه‌های با کارایی بالا و ارائه‌دهندگان مقیاس فوق‌العاده خواهیم بود».

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور