اینتل متعهد می شود تا سال 2040 در عملیات جهانی به Net-Zero برسد | دانش مرکز داده

این شرکت روز چهارشنبه اعلام کرد که شرکت اینتل تا سال 2040 به انتشار گازهای گلخانه ای خالص در فعالیت های جهانی خود دست خواهد یافت.

سازنده نیمه هادی ها که تراشه هایی را تولید می کند که بیشتر مراکز داده جهان را تامین می کند، همچنین تعهد خود را برای کاهش چشمگیر انتشار گازهای گلخانه ای تامین کنندگان در همان بازه زمانی اعلام کرد.

اینتل به‌عنوان یکی از پیشروترین شرکت‌های طراحی و تولید نیمه‌هادی در جهان، در موقعیتی منحصربه‌فرد است که نه تنها در عملیات خود، بلکه به‌گونه‌ای که مشتریان، شرکا و کل زنجیره ارزش ما را آسان‌تر می‌کند، تفاوت ایجاد کند. پت گلسینگر، مدیر عامل شرکت، در بیانیه‌ای گفت: اقدام معنادار نیز وجود دارد.

اعلام اینتل می تواند تاثیر زیست محیطی قابل توجهی داشته باشد، با توجه به سهم غالب این شرکت در بازار تراشه های مرکز داده. طبق پیش بینی های خود اینتل، نزدیک به 90 درصد از ردپای کربن یک سیستم سرور به دلیل استفاده از مرکز داده عملیاتی است. 10 درصد باقی مانده به دلیل کربن تجسم یافته است.

برای دستیابی به اهداف بلندپروازانه اینتل، راه‌حل‌های آن باید هم نیازهای قدرت پردازش محاسباتی را به طور تصاعدی برآورده کند و هم بیشتر اجرا شود. به طور موثر در حالی که انرژی کمتری مصرف می کند. این شرکت همچنین به لزوم افزایش دسترسی خود به منابع انرژی تجدیدپذیر که می تواند در زیرساخت شبکه موجود آن ادغام شود.

تاثیر صنعت

اینتل در مسیر رسیدن به هدف خالص صفر خود، چندین هدف موقتی را برای سال 2030 تعیین کرد. این اهداف شامل دستیابی به انرژی 100 درصدی تجدیدپذیر در سراسر فعالیت های جهانی خود، سرمایه گذاری حدود 300 میلیون دلار در صرفه جویی در انرژی در سراسر تاسیسات خود، و ساخت کارخانه ها و تاسیسات جدید برای مطابق با استانداردهای LEED

این شرکت می‌خواهد واحدهای پردازش گرافیکی گسسته‌اش تا سال 2025 پنج برابر بازده انرژی بیشتری داشته باشند و ریزپردازنده‌های مشتری و سرورش تا سال 2030 ده برابر کارآمدتر شوند. اینتل همچنین با Dell همکاری می‌کند تا انتشارات مربوط به طراحی پلتفرم مرجع برای مشتری را کاهش دهد. فاکتورها تا سال 2030 30 درصد می شود.

اپراتورهای مرکز داده و تولیدکنندگان به طور فزاینده ای بر روی آنها متمرکز شده اند کاهش انتشار. به گفته یک، بیش از 40 درصد از مراکز داده چند مستاجر اکنون ابتکارات پایداری را در دست اجرا دارند نظرسنجی S&P سال گذشته انجام شد. برخی از مراکز در حال کاوش هستند انرژی های تجدید پذیر در حال ظهور منابعی مانند انرژی خورشیدی و هیدروژن

در همان زمان، تقاضا برای خدمات مرکز داده به سرعت در حال گسترش است، به این معنی که با افزایش استفاده و ساخت‌وسازهای جدید، افزایش بهره‌وری از بین می‌رود. چندین حوزه قضایی، از جمله ایرلند و سنگاپور، یا در حال بررسی ممنوعیت ساخت مراکز داده جدید هستند یا مهلت قانونی در نظر گرفته اند.

تحقق تعهد اینتل برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مستقیم و غیرمستقیم، هم مستلزم افزایش بهره وری انرژی محصولات و پلتفرم هایش و هم کاهش ردپای کربن آنها است. به گفته این شرکت، کاهش فعال انتشار گازهای گلخانه ای برای رسیدن به این هدف در اولویت قرار خواهد گرفت و جبران کربن معتبر تنها زمانی استفاده خواهد شد که سایر گزینه ها به پایان برسد.

اینتل همچنین قصد دارد با مشتریان و شرکای صنعت این شرکت گفت برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در سراسر اکوسیستم فناوری. به عنوان یک هدف موقت برای سال 2030، این شرکت یک ابتکار تحقیق و توسعه را در سراسر صنعت برای شناسایی مواد شیمیایی با انتشار کمتر و توسعه تجهیزات کاهش جدید راه اندازی خواهد کرد.

کیوان اسفرجانی، معاون اجرایی و مدیر عملیات جهانی اینتل، درباره این تعهد گفت: «این مستلزم نوآوری و سرمایه‌گذاری قابل توجهی است، اما ما متعهد هستیم که آنچه را که لازم است انجام دهیم و برای دستیابی به این مأموریت حیاتی با صنعت کار خواهیم کرد».

مفاهیم زنجیره تامین

اعلامیه اینتل با تعهد به رسیدگی نه تنها به اثرات آب و هوایی خود، بلکه در سراسر زنجیره ارزش شرکت، پیامدهای گسترده تری در چندین صنعت دارد.

این شرکت می‌خواهد تا سال 2030 انتشار گازهای گلخانه‌ای از زنجیره تامین خود را حداقل 30 درصد کاهش دهد و به طور فعال با تامین‌کنندگان برای رسیدن به این هدف کار می‌کند.

اعلامیه اینتل و تعهد آن برای کار در زنجیره تامین برای اهداف خود، در حالی است که صنعت مرکز داده همچنان با چالش های جهانی در سراسر جهان مقابله می کند. زنجیره تامین. این مسائل منجر به افزایش هزینه ها، تاخیر در تحویل و موانع ساخت و ساز و توسعه مرکز شده است.

این شرکت گفت که اطلاعات بیشتر در مورد تلاش های اینتل برای رسیدن به این هدف در طول سال منتشر خواهد شد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور