اینتل متعهد می شود تاج جدید نوآوری را تغییر دهد ، Yardstick را تغییر می دهد

ایان کینگ (بلومبرگ) – اینتل ، پس از از دست دادن سلطه دیرینه خود ، درگیر فناوری نیمه هادی ، قول داد که با تجدید نظر در برخی از اصول ساخت تراشه ها ، در سال 2025 مجدداً رهبر صنعت شود و شرکت Qualcomm Inc را به عنوان شرکت ثبت نام کرد. مشتری تولیدی

سانتا کلارا ، اینتل مستقر در کالیفرنیا قصد دارد نوآوری را افزایش دهد و رویکرد مورد استفاده برای اندازه گیری پیشرفت در تولید تراشه را تغییر می دهد ، با این استدلال که سیستم فعلی به شرکت های تولید کننده نیمه هادی تایوان و شرکت الکترونیک سامسونگ یک مزیت ناعادلانه برای رقبا می دهد.

مدیر اجرایی پت گلسینگر – پیشکسوت اینتل که پس از حضور در شرکت VMware Inc به کار خود پیوست – در ماه فوریه با ماموریت بازگرداندن شکوه سابق سازنده تراشه هدایت آن را به عهده گرفت. تحت مدل های قبلی خود ، اینتل با تاخیر طولانی مدت در ورود آنلاین انواع جدید فن آوری تولید مواجه شد. این برای سهم بازار آن هزینه تمام شده و حتی برخی از مشتریان را به سمت طراحی تراشه های خود سوق داده است.

طبق گفته مت برایسون ، تحلیلگر اوراق بهادار Wedbush ، برای سرمایه گذاران ، اعلامیه روز دوشنبه به خصوص اطمینان بخش نبود. وی گفت که این یادآوری در مورد چقدر زمان و هزینه برنامه بازگشت است.

برایسون گفت: “هیچ تضمینی وجود ندارد.” حتی بر اساس جدول زمانی خود اینتل ، سالها طول می کشد تا این شرکت بتواند با TSMC همگام شود.

سهام اینتل در معاملات گسترده روز دوشنبه پس از صعود به 54.31 دلار در نیویورک ، 2٪ افت کرد. سهام امسال حدود 9 درصد رشد کرده است.

اینتل هنوز هم بزرگترین تولید کننده تراشه است ، اما فناوری خود را از دست داده است به دلیل اصطلاحاً ریخته گری های صنعت ، TSMC و سامسونگ. این مشاغل تولید نیمه هادی را برای سایر شرکت ها انجام می دهند و به رقبا اجازه می دهند از پیشرفته ترین امکانات بدون استفاده از کارخانه های خود استفاده کنند.

این صنعت قدرت تولید را با اندازه برخی از ویژگی های میکروسکوپی تراشه ها اندازه گیری می کند. هرچه عدد کوچکتر – در نانومتر یا میلیاردیمم متر اندازه گیری شود – طراحی پیشرفته تر است. TSMC روی 5 نانومتر است و در حال حاضر به 3 نانومتر تغییر می کند. اینتل 10 نانومتر است و به 7 رسیده است.

اما اینتل فکر نمی کند که این بازتاب واقعی توانایی نسبی آن باشد و بنابراین این شرکت اصطلاحات را تغییر می دهد. آنچه قبلاً به عنوان نسخه پیشرفته 10 نانومتری معرفی شده بود ، اکنون “Intel 7” نامیده می شود. و آنچه شرکت قصد داشت 7 نانومتر بنامد “Intel 4” نامیده می شود.

برایسون ودبوش ، معیار جدید را به ویژه ضروری نمی داند.

وی گفت: “افرادی كه می فروشید به خوبی می فهمند كه اختلافاتی وجود دارد.”

معامله کوالکام

اینتل گفت که یک گره جانشین به نام 20A ، اولین بار در سال 2024 ، توسط کوالکام استفاده می شود. کوالکام ، بزرگترین سازنده تراشه های تلفن های هوشمند ، در گذشته از TSMC و سامسونگ برای ساخت محصولات خود استفاده کرده است.

کوالکام رابطه پیچیده ای با اینتل دارد: تلاش های نوپای این شرکت مستقر در سن دیگو برای ورود به بازار رایانه های شخصی با پردازنده های لپ تاپ به طور مستقیم با تجارت اصلی اینتل رقابت می کند.

گره 20A اینتل نامگذاری شده است تا نشان دهنده انتقال صنعت فراتر از دوران نانومتر به اندازه گیری هایی باشد که در آنگستروم یا صد میلیونیم سانتی متر ساخته می شوند. عدد نانومتر ، که استاندارد صنعتی بود ، در ابتدا روشی برای اندازه گیری ترانزیستورهای پردازنده بود.

به گفته سانجی ناتاراجان ، معاون ارشد رئیس اینتل ، اکنون مشتریان اینتل می خواهند که از یک سیستم شماره گذاری استفاده کند که با دقت بیشتری قدرت نسبی فناوری آن را منعکس می کند. وی گفت: اعدادی که رقبا استفاده می کنند بیشتر مربوط به بازاریابی است.

قرارداد آمازون

این شرکت همچنین پیشرفت در برخی از اصول تولید تراشه را اعلام کرد که به گفته آن کمک خواهد کرد تا پیشنهادات خود را به جلو منتقل کند. این شامل طراحی جدیدی برای ترانزیستورها ، روشی متفاوت برای اتصال و تغذیه آنها و نوآوری در بسته بندی تراشه ها است که باعث کوچکتر شدن محصولات می شود.

اینتل روز دوشنبه گفت ، واحد رایانش ابری AWS Amazon.com Inc. ، مشتری تراشه پردازنده اینتل که طراحی تراشه های خود را آغاز کرده است ، از Intel برای بسته بندی پردازنده های داخلی خود استفاده خواهد کرد.

ترانزیستورها سوئیچ های میکروسکوپی هستند که عملکرد اصلی عملکرد تراشه ها را دارند. یک ریزپردازنده مدرن از اینتل ، میلیاردها مورد از آنها را در مناطقی به اندازه یک تصویر کوچک قرار داده است. بسته بندی فرآیندی است که طی آن سیلیکون و الکترونیک یک تراشه با اتصالات مورد نیاز برای اتصال آنها با بقیه دستگاهی که در آن هستند ، در پلاستیک قرار می گیرد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور