اینتل طراحی مرجع IP باز را برای خنک کننده غوطه وری راه اندازی کرد | دانش مرکز داده

غول تولید تراشه اینتل چیزی را که اولین سیستم خنک کننده مایع غوطه ور مالکیت معنوی باز و طراحی مرجع در صنعت می نامد راه اندازی کرده است.

این شرکت گفت که استقرار اولیه این سیستم در تایوان و با “برنامه هایی برای گسترش جهانی” انجام خواهد شد – اما میزان این کار یا جدول زمانی راه اندازی جهانی را مشخص نکرد.

در تصاویر به اشتراک گذاشته شده با رسانه ها، به نظر می رسد این سیستم دارای 12 سرور است و از دو کابینت مجزا و متصل به هم تشکیل شده است.

اینتل گفت امیدوار است این طراحی، استقرار خنک کننده غوطه وری را در سراسر اکوسیستم مرکز داده «ساده و تسریع کند».

این شرکت همچنین از راه اندازی یک آزمایشگاه تحقیق و توسعه 700 میلیون دلاری در هیلزبورو، اورگان خبر داد که بر پایداری مرکز داده در موضوعاتی مانند خنک کننده غوطه ور، اثربخشی مصرف آب، و بازیابی و استفاده مجدد از گرما تمرکز خواهد کرد.

ساندرا ریورا، EVP گفت: «آینده طراحی مرکز داده و مرکز داده مبتنی بر فناوری‌ها و شیوه‌های نوآورانه و پایدار است، و من به کاری که ما هر روز انجام می‌دهیم برای کمک به تحقق آینده‌ای پایدار افتخار می‌کنم». و مدیر کل مرکز داده و گروه هوش مصنوعی در اینتل.

جلوتر از روند

سیستم‌های خنک‌کننده غوطه‌وری، تجهیزات فناوری اطلاعات را در محفظه‌هایی پر از روغن‌های معدنی غیررسانا یا سیالات مصنوعی غرق می‌کنند و انتقال موثر گرما را از تراشه‌ها امکان‌پذیر می‌سازند.

از مزایای این روش می توان به کاهش مصرف انرژی و آب، توانایی پشتیبانی از تجهیزات بسیار داغ تر، سایش مکانیکی کمتر و نویز کمتر در سالن داده اشاره کرد. ایراد اصلی این است که نیاز به معماری مجدد طرح سنتی مرکز داده است.

اینتل برای مدتی با خنک‌کننده مایع آزمایش کرده و با توسعه‌دهندگان برجسته خنک‌کننده غوطه‌وری مانند استارت‌آپ Green Revolution Cooling (GRC) مستقر در تگزاس و رقیب اروپایی خود Submer همکاری می‌کند.

سازنده تراشه بخشی از این کار را در آزمایشگاه جدید Hillsboro ادامه خواهد داد. این مرکز 200000 فوت مربعی همچنین میزبان یک نمایشگاه فناوری پیشرفته خواهد بود که در آن مشتریان و شرکای اینتل قادر خواهند بود محصولات اینتل را در محیط‌های مختلف مرکز داده آزمایش کنند.

ساخت و ساز این سایت اواخر سال جاری آغاز خواهد شد و انتظار می رود در اواخر سال 2023 افتتاح شود.

طبق گزارشی از شرکت تحلیلی Omdia، انتظار می‌رود که بازار کلی محصولات خنک‌کننده مایع مرکز داده بین سال‌های 2020 تا 2025 تقریباً دو برابر شود و به طور متوسط ​​سالانه 16 درصد رشد کند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور