اینتل: ساخت Metaverse به ارتقاء زیرساخت های عمده نیاز دارد

به گفته راجا کدوری، SVP و GM سیستم‌های محاسباتی و گرافیک شتاب‌دهنده در اینتل، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات که اینترنت را تقویت می‌کند، به ارتقای عمده‌ای نیاز دارد تا Metaverse را از تئوری به عمل برساند.

صحبت کردن در در کنفرانس RealTime در روز دوشنبه، Koduri چشم انداز برنامه های کاربردی توزیع شده را ترسیم کرد که می توانند از منابع محاسباتی موجود در نزدیکی استفاده کنند – که بعداً در یک پست وبلاگ توضیح داد.

کدوری نوشت: «ما به چندین مرتبه توانایی محاسباتی قدرتمندتر نیاز داریم که با تأخیر بسیار کمتر در بسیاری از عوامل شکل دستگاه قابل دسترسی باشد. برای فعال کردن این قابلیت‌ها در مقیاس، کل لوله‌کشی اینترنت به ارتقاء اساسی نیاز دارد.»

اگر بسازید، می آیند

برای اینتل، Metaverse “ممکن است پلتفرم اصلی بعدی در محاسبات بعد از وب جهانی و موبایل باشد.”

با این حال، کودوری هشدار داد که مراکز داده موجود برای ارائه طیف کامل تجربه که توسط افرادی مانند مارک زاکربرگ متا وعده داده شده است، آماده نیستند.

آنچه را که برای قرار دادن دو فرد در یک محیط اجتماعی در یک محیط کاملا مجازی لازم است در نظر بگیرید: آواتارهای قانع‌کننده و دقیق با رنگ‌های واقعی لباس، مو و پوست – همه در زمان واقعی و بر اساس داده‌های حسگر که اشیاء سه بعدی دنیای واقعی را ثبت می‌کنند، ژست‌ها. صوتی و خیلی بیشتر؛ انتقال داده در پهنای باند فوق العاده بالا و تأخیر بسیار کم؛ و یک مدل پایدار از محیط، که ممکن است شامل عناصر واقعی و شبیه سازی شده باشد.

اکنون، حل این مشکل را در مقیاس تصور کنید – برای صدها میلیون کاربر به طور همزمان – و به سرعت متوجه خواهید شد که زیرساخت های محاسباتی، ذخیره سازی و شبکه امروز ما برای فعال کردن این چشم انداز کافی نیست.

به گفته کدوری، اینتل در حال کار بر روی بلوک‌هایی برای Metaverse است که می‌تواند در سه لایه خلاصه شود. لایه “متا هوش” بر روی یک مدل برنامه نویسی یکپارچه متمرکز شده است و ابزارها و کتابخانه های توسعه نرم افزار را باز می کند تا توسعه دهندگان را قادر می سازد تا برنامه های پیچیده را به راحتی اجرا کنند.

لایه “meta ops” لایه زیرساختی را توصیف می کند که محاسبات را فراتر از آنچه به صورت محلی در دسترس آنها است به کاربران ارائه می دهد.

و لایه “محاسبات متا” اسب بخار خام لازم برای تقویت تجربیات Metaverse است.

داستان دو قاتل

در رویداد RTC، اینتل برخی از فناوری‌هایی را به نمایش گذاشت که می‌توان آن‌ها را در دسته عملیات‌های متا قرار داد. این بازی Hitman 3 را نشان می‌داد – یک بازی ویدیویی محبوب که اوایل امسال منتشر شد و به دلیل منابع بصری پرمصرف آن قابل توجه است – در حال اجرا بر روی لپ‌تاپ مجهز به پردازنده گرافیکی Iris Xe. بازی از نرخ فریم پایین و لکنت مکرر رنج می برد، با استفاده از CPU و GPU به 100٪ نزدیک می شود.

هنگام استفاده از فناوری اینتل، وضعیت به طور قابل توجهی متفاوت بود به محاسبات یک رایانه شخصی رومیزی راه دور ضربه بزنید – همه اینها بدون خارج شدن از محدودیت های سیستم عامل لپ تاپ.

با توجه به ارائه، این از طریق انتزاع منابع سیستم امکان پذیر بود: رویکرد اینتل به جای اجرای کل نمونه محاسباتی روی سخت افزار از راه دور، مانند ماشین های مجازی، منابع خاصی را گسترش می دهد تا از طریق شبکه تحویل داده شوند.

مجری گفت: «این جدایی تجربه کاربر از زیرساخت است. هیچ حلقه‌ای برای پرش وجود نداشت، ملاحظات پیچیده‌ای وجود نداشت، هیچ حساب کاربری متعددی در سرویس‌های استریم ایجاد نشد، و هیچ نگرانی در مورد تداوم ذخیره‌سازی و تنظیمات بازی وجود نداشت.»

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور