اینتل با تاخیر فناوری را به سرور می آورد ، آماده برای “Huge Build-Out”

ایان کینگ (بلومبرگ) – شرکت اینتل ، بزرگترین تولیدکننده تراشه در جهان ، گفت که نسخه جدیدی از دامنه Xeon خود را به موقع برای آنچه “بزرگترین زیر ساخت فناوری در تاریخ بشر” می داند ارائه می دهد.

این شرکت با به روزرسانی تولید خود – بخشی اساسی در بهبود توانایی پردازنده ها – دست به گریبان است و اکنون در حال تولید فناوری به نام 10 نانومتر به تراشه های سرور است. اینتل روز سه شنبه گفت ، نسخه های جدید به طور متوسط ​​46 درصد بهتر از نسخه های قبلی هستند.

اینتل در تلاش است تا به چالش جدید Advanced Micro Devices Inc ، شرکتی که با سهم کمتر از 1٪ در بازار پردازنده های پردرآمد اخراج شده بود ، پاسخ دهد. به گفته ناوین شنوی ، رئیس بخش تجارت مرکز داده شرکت مستقر در سانتا کلارا ، اینتل در نظر دارد “فوق العاده تهاجمی” باشد.

در ابتدا قرار بود تراشه های اینتل با استفاده از فرایند 10 نانومتری برای اولین بار در سال 2017 وارد بازار شوند. دشواری هایی که در کارکرد این فناوری از نظر اقتصادی وجود دارد باعث بازگشت چندگانه شد. این توقف به AMD اجازه می دهد پردازنده های میدانی را که توسط شرکت سازنده قرارداد تایوان Semiconductor Manufacturing Co. ساخته شده است ، پیشرفته تر از محصولات اینتل معرفی کند.

تأخیرهای تولید از جمله مواردی بود که سازنده تراشه ای که قبلاً غالب بود ، آزار داد و سهام آن را سال گذشته تقریباً 17 درصد کاهش داد و منجر به انتصاب پت گلسینگر به عنوان مدیر ارشد اجرایی در فوریه شد. گلسینگر ، مدیر سابق اینتل که در سال 2009 این سمت را ترک کرد ، ماه گذشته استراتژی جدیدی را برای احیای توانمندی فن آوری شرکت اعلام کرد.

شنوی گفت که صرف نظر از پویایی رقابتی ، پرچمدار جدید اینتل در زمان تقاضای بی سابقه برای زیرساخت های رایانه ای و شبکه ای در حال گسترش است. بیماری همه گیر به سرعت بخشیدن به آنچه صنعت فناوری دیجیتالی شدن اقتصاد می نامد ، کمک کرد.

وی در مصاحبه ای گفت: “ما معتقدیم كه به سمت بزرگترین زیرساخت های فناوری در تاریخ بشریت پیش رفته ایم.” “ما این را در زمان واقعی می بینیم.”

شنوی گفت که تغییرات در اقتصاد عمیق است و فقط به اثرات همه گیر محدود نمی شود. وی گفت ، به عنوان مثال ، تماس های كنفرانس آنلاین جای سفرهای هوایی ، استفاده از هتل و نیاز به اتومبیل های اجاره ای را گرفته است. استفاده از محاسبات از طریق اینترنت در فضای ابری و ایجاد شبکه های تلفن همراه نسل پنجم یا 5G ، صنایع مختلف را تغییر داده و تقاضا را افزایش می دهد.

تراشه های جدید اینتل به اندازه 40 هسته محاسباتی در یک قطعه سیلیکون تعبیه شده اند. این شرکت گفت که آنها همچنین قادر خواهند بود به حافظه بسیار بیشتری دسترسی پیدا کنند ، گلوگاهی برای عملکرد سرور.

شنوی گفت که قدرت منحصر به فرد اینتل توانایی آن در ارائه طیف وسیعی از تراشه ها – حافظه و شتاب دهنده های نرم افزاری هوش مصنوعی – است که مشتریان به اندازه دست اندازهای سرعت پردازنده به آن نیاز دارند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور