ایستگاه فضایی بین‌المللی استخراج NFT را آغاز کرد

ایستگاه فضایی بین‌المللی میزبان یک نمایش غیرمعمول فناوری است که از محاسبات درونی خود برای تولید هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

این پروژه که Celestium نام دارد از 17 دسامبر در فضا در حال اجراستهفتم. این زاییده فکر هنرمند Cecilie Waagner Falkenstrøm و استودیوی او است ذهن مصنوعی – که در ایجاد “هنر فناوری انسانی” تخصص دارد.

را پروژه ها شبکهی مولد متقابل تابش کیهانی را مهار می کند داده ها و آن را با عکس فضاییy و نقاشی معمولی برای ایجاد تصاویر منحصر به فرد، که سپس به عنوان توکن های غیر قابل تعویض ضرب می شوند (NFT) نشان دهنده مالکیت یکی از 600000 سیارک واقعی که به دور منظومه شمسی ما می چرخند.

شرکای فناوری حامی این پروژه عبارتند از غول نرم افزار Canonical، محاسبات لبه استارت آپ Lonestar، و رد وایر شرکت، در بیانیه مطبوعاتی به عنوان “پیشرو در زیرساخت های فضایی برای نسل بعدی اقتصاد فضایی” توصیف شده است.

اوبونتو در فضا

سخت افزاری که Celestium را تامین می کند در واقع شده است ناسا بخشی از ISS. سرورها اجرا می شوند لینوکس اوبونتو، با یک هسته سفارشی که برای کار بر روی سیستم‌های دارای محدودیت منابع طراحی شده است.

علیرغم ماهیت به ظاهر بازیگوش، این پروژه یک هدف بسیار جدی دارد: نشان دادن ذخیره سازی داده ها، پردازش داخلی و لبه محاسبات شبکه به عنوان نمونه اولیه خدمات ابری مبتنی بر ماه.

NFT های تولید شده توسط Celestium به صورت نقدی فروخته نمی شوند. برای دریافت نشانه ها، افراد باید تصاویری را در یک اثر هنری مشترک که در مارس 2022 به عنوان تصویری معاصر از بشریت به فضا ارسال می شود، مشارکت دهند. آن‌ها سپس می‌توانند «توکن‌های قابل تعویض» خود را به NFT‌هایی مبادله کنند که نشان‌دهنده مالکیت یک سیارک خاص، و تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی همراه با آن است.

اما این همه سرگرمی و بازی برای معدنچیان احتمالی سیارک نیست: همراه با مالکیت بدن ستاره‌ای، به هر NFT یک قطعه زباله فضایی معادل مقداری که در برداشت سیارک تولید می‌شود، اختصاص داده می‌شود تا آگاهی در مورد آن افزایش یابد. مسئولیت مشترک دفع پایدار زباله های فضایی.

شرکت‌کنندگان می‌توانند با تعامل با آثار هنری در وب‌سایت Celestium، نشانه‌های فضایی و تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را تا ۱۵ فوریه ۲۰۲۲ جمع‌آوری کنند.

علاوه بر شرکای فنی خود، این پروژه توسط تعدادی سازمان غیر انتفاعی غیرمعمول مانند بنیاد MindFuture که می خواهد «زندگی با مصنوعات مصنوعی» را به عنوان هجدهمین هدف توسعه پایدار سازمان ملل اضافه کند، پشتیبانی شد. بنیاد Angiogenesis می‌خواهد توانایی انسان برای رشد رگ‌های خونی جدید را بهبود بخشد، در حالی که بنیاد Arch Mission می‌خواهد منظومه شمسی را با سوابق دقیق تمدن بشری به نام Arch Libraries بکارد. اولین پروژه آن در سال 2018 راه اندازی شد، زمانی که یک دیسک کوارتز حاوی سه گانه بنیادی آیزاک آسیموف را به دور خورشید در محفظه دستکش تسلا ایلان ماسک فرستاد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور