ایجاد فایل های Disavow با استفاده از Majestic –

Disavow Files ابزارهایی هستند که توسط گوگل به عنوان محصول جانبی ناخواسته الگوریتم گوگل پنگوئن اختراع شده است. این الگوریتم به سایت‌هایی برخورد می‌کند که بیش از حد بک لینک‌های بد تولید می‌کنند و توسط گوگل برای از بین بردن هرزنامه‌های لینک سازی ضعیف طراحی شده است. فایل‌های Disavow مورد نیاز بودند، زیرا راه‌اندازی اولیه پنگوئن آنقدر سخت بود که هزاران صاحب وب‌سایت و وب‌مسترها شروع به دریافت میلیون‌ها ایمیل اغلب خودکار از سئوکاران کردند که تلاش می‌کردند آشفتگی دیگران را در صنعت سئو پاک کنند! به یاد دارم که در سالن Pubcon زمانی که مت کاتس، رئیس کیفیت جستجوی گوگل در آن زمان، اعلام کرد که راهی را برای سئوکاران فراهم می‌کند تا فهرستی از لینک‌هایی را آپلود کنند که اکنون می‌خواهند از وب‌سایت خود جدا شوند. این به عنوان “پرونده انکار” شناخته شد. اکنون می‌توانید به راحتی بک لینک‌های بد را در قالب Disavow صادر کنید و آپلود آن‌ها در Google را آسان‌تر کنید. در این ویدیو و پست وبلاگ، نحوه ساخت فایل Disavow با استفاده از Majestic را به شما نشان خواهم داد.

(این صفحه برای سال 2022 به روز شده است)

نحوه استفاده از Majestic برای ایجاد سریع لیست فایل‌های Disavow

Disavow Files چیست و چگونه از آنها استفاده کنیم

یک فایل Disavow، به یک معنا، به سادگی یک فایل متنی است که وب‌سایت‌ها و صفحات وبی را فهرست می‌کند که مالک وب‌سایت نمی‌خواهد با آنها مرتبط باشد. این فایل برای فهرست کردن سایت های شخص ثالث و صفحاتی طراحی شده است که دارای پیوندهایی به وب سایت هستند که از لینک های بد “پاک شده” هستند. به معنای دیگر، فایل‌های Disavow داده‌هایی هستند که گوگل برای تصحیح اشتباهات گذشته مربوط به لینک‌سازی بی‌وجدانه. هنگامی که فایل متنی را به درستی قالب‌بندی کردید، می‌توانید هنگام ورود به کنسول جستجوی Google در اینجا آن را آپلود کنید. با این حال، چالش سئوکاران، قالب بندی فایل و انتخاب پیوندهایی است که باید رد شوند. مشاهده Flow Metrics برای وب‌سایت‌ها، ایجاد یک فایل Disavow را با استفاده از Majestic بسیار آسان‌تر از برش، کپی و چسباندن با دست می‌کند.

مرحله 1: لیست Bucket خود را پاک کنید

ما از ویژگی Majestic “Buckets” برای ایجاد فایل رد کردن شما استفاده خواهیم کرد. اگر قبلا از سطل استفاده نکرده اید، آسان است. اگر قبلا از سطل استفاده کرده اید، ممکن است بخواهید بررسی کنید که سطل شما خالی است. در سمت راست بالای ناوبری خود (فقط نسخه دسکتاپ/لپ تاپ)، نماد سطل را خواهید دید. روی این کلیک کنید و آنچه را که در سطل خود است، در صورت وجود، خواهید دید. کلمه “انتخاب” را فشار دهید تا همه موارد را بررسی کنید و سپس در انتهای لیست، روی “حذف موارد انتخاب شده” کلیک کنید. حالا سطل شما خالی است، به صفحه اصلی بازگردید.

مرحله 2: وارد وب سایتی شوید که می خواهید فایل Disavow برای آن ایجاد کنید

در کادر جستجو، هر دامنه ای را بدون اسلش انتهایی یا HTTP یا www وارد کنید – با انجام این کار Majestic به طور پیش فرض به تجزیه و تحلیل سطح URL یا تجزیه و تحلیل زیر دامنه تبدیل می شود. هنگامی که نماد جستجو را فشار می دهید، می توانید فوکوس را به سرعت بررسی و تغییر دهید:

بررسی کنید که نتایج مربوط به سطح ریشه هستند

مرحله 3: در مورد داده های تازه یا تاریخی تصمیم بگیرید

اگر برای مدتی با مشکل انکار مواجه شده اید، اما مطمئن هستید که لینک های بدی در چند ماه گذشته ایجاد نشده اند، از فهرست تاریخی استفاده کنید که بیش از 15 سال را پوشش می دهد. اگر مشکل اخیر است، از Fresh Index استفاده کنید. نمایه Fresh حاوی پیوندهای قدیمی است، اما هوش خزنده Majestic کمتر احتمال دارد که پیوندهای هرزنامه را دوباره بخزد و از تازگی این فهرست اطمینان حاصل کند. این به معنای حذف هر صفحه ای از فهرست است که بیش از 120 روز دیده نشده است و بنابراین پیوندهای آن URL نیز حذف می شوند.

مرحله 4: انتخاب کنید که از طریق URL یا دامنه رد شود

اکثر مردم رد کردن در سطح دامنه را آسان‌تر و قابل اعتمادتر می‌دانند. به این معنا که اگر یک لینک سمی از یک وب سایت دارید، می توانید کل سایت را نیز رد کنید. دیگران دوست دارند در روش انکار خود بیشتر شبیه لیزر باشند. اگر می خواهید دامنه ها را رد کنید، روی تب domains کلیک کنید. اگر می خواهید بک لینک های فردی را رد کنید، از تب بک لینک ها استفاده کنید. خوشبختانه، می توانید با افزودن هر دو نوع به Bucket خود، در Majestic ترکیب و مطابقت دهید.

هرکسی تصور متفاوتی از سمی دارد و سایت ها ممکن است به دلایل مختلفی جریمه شوند. خوشبختانه، می‌توانید از ابزارهای جدید و ساده Majestic برای مرتب‌سازی پیوند برای ایجاد فهرستی از URL‌ها یا دامنه‌های نامزد استفاده کنید.

به پایین لیست بروید و به هر سایت یا URL نگاه کنید. اگر فکر می کنید باید رد شود، نشانگر چرخ دنده را در سمت راست URL قرار دهید و خواهید دید که می توانید بدون خروج از صفحه URL را به لیست Bucket خود اضافه کنید.

نکته حرفه ای: با استفاده از نمودار پیوند، یک نمای آریل از پیوندها دریافت کنید

یکی دیگر از راه های بصری برای مشاهده بک لینک های بد، از طریق نمودار پیوند است. به سادگی به دنبال سایت هایی بگردید که فکر می کنید ممکن است بخشی از یک شبکه پیوند (همچنین به عنوان PBN) باشند. ماوس را روی نقاط قرمز نگه دارید تا سایت و نماد “دنده” نمایان شود. چرخ دنده باز می شود و به شما امکان می دهد سایت را به سطل اضافه کنید.

مرحله 7: به لیست Bucket خود برگردید و فایل Disavow را صادر کنید

پس از اتمام، به بالای صفحه برگردید و روی Bucket (فقط نمای دسکتاپ) کلیک کنید تا به لیست سطل خود بازگردید. اگر فرصت ندارید همه این کارها را در یک جلسه انجام دهید، نگران نباشید، دفعه بعد که وارد شوید لیست سطل همچنان وجود دارد و تا زمانی که آن را پاک نکنید باقی خواهد ماند. در انتهای لیست دو دکمه صادرات وجود دارد. از گزینه “صادر کردن پیوندها برای رد کردن” استفاده کنید.

به راحتی بک لینک های بد خود را در قالب Disavow صادر کنید

خطرات بارگذاری یک فایل Disavow چیست؟

پس از آپدیت پنگوئن گوگل، بسیاری از وب سایت ها دارای جریمه های الگوریتمی و دستی بودند. با این حال، در سال 2022 افراد کمتری نیاز به استفاده از فایل‌های Disavow را احساس می‌کنند. این الگوریتم در جریمه کردن وب سایت ها برای پروفایل های لینک بد تهاجمی کمتری دارد. با این حال، اگر فکر می‌کنید در گذشته فعالیت‌های هرزنامه لینک فعالی وجود داشته است، دلایلی برای استفاده از فایل Disavow وجود دارد. برخی از سئوکارها همچنان روی فایل‌های انکار به عنوان راهی برای مجسمه‌سازی پروفایل پیوند شما قسم می‌خورند و ممکن است فایل‌های انکار را مرتباً به‌روزرسانی کنند. با این حال، بیشتر سئوکاران دیگر نگران این فایل‌ها نیستند، مگر اینکه جریمه‌ای در کنسول جستجوی گوگل مشخص شده باشد. می‌توانید این توصیه را در Google با مشاهده دو موردی که باید رخ داده باشد، بررسی کنید تا Google به شما توصیه کند از ویژگی رد کردن استفاده کنید.

آخرین پست های دیکسون جونز (همه را ببین)

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور