ایجاد زبان برنامه نویسی مبتنی بر JavaScript خود هرگز آسانتر نبوده است

عکس پروفایل ظهر Jakub T. Jankiewicz Hacker

@jcubicJakub T. Jankiewicz

توسعه دهنده Front-End با مهارت های Backend ، SEO و امنیت. نگهدارنده منبع آزاد. وبلاگ نویس ویرایشگر ویکی پدیای لهستانی.

آیا هیچ وقت دوست داشتید زبان برنامه نویسی خود را ایجاد کنید؟ در این مقاله نشان می دهم که چگونه می توان با استفاده از ابزارهای رایگان و مولد تجزیه کننده PEG.js ، زبانی ساده را که به جاوا اسکریپت کامپایل می شود سریع نوشت. این مقاله همه آنچه را که برای ایجاد سریع زبان برنامه نویسی خود مورد نیاز است به شما نشان می دهد.

پارسر ژنراتور چیست

Parser generator همانطور که از نامش پیداست برنامه ای است که تجزیه و تحلیل را برای شما براساس دستور زبان و مشخصات زبان ایجاد می کند. در نحو خاص نوشته شده است. در این مقاله ما از ژنراتور تجزیه کننده PEG.js استفاده می کنیم که فایل جاوا اسکریپت را تولید می کند و کد زبان و خروجی شما را برای AST تجزیه می کند.

AST چیست

AST مخفف کلمه انتزاعی نحو است. این راهی برای نمایش کد در قالبی است که ابزارها می توانند آن را درک کنند. ما از AST در قالب Esprima ، یعنی تجزیه کننده JavaScript که AST را تولید می کند ، استفاده خواهیم کرد.

تولید کد جاوا اسکریپت

جالب در مورد نحو Esprima این است که ابزارهایی وجود دارند که بر اساس AST خود کد تولید می کنند. مثال escodegen است که Esprima AST را به عنوان کد جاوا اسکریپت ورودی و خروجی در نظر می گیرد.

مثال تجزیه کننده ساده PEG.js

در اینجا من به شما نحوه ایجاد دستور زبان تجزیه کننده ساده برای دستور if را نشان خواهم داد.

نحو PEG.js به …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور