ایالات متحده پیشرفت در بستن آسیب پذیری های صرافی مایکروسافت را مشاهده می کند

استیون تی. دنیس (بلومبرگ) – به گفته سخنگوی شورای امنیت ملی ، ابزار جدیدی که توسط شرکت مایکروسافت برای آسیب دیدن هک گسترده نرم افزار سرور ایمیل آن ساخته شده است ، به کاهش تعداد افراد آسیب پذیر در هفته گذشته کمک کرده است.

این ابزار پس از بحث های اخیر با کاخ سفید توسط غول فناوری ایجاد شد. سخنگوی گفت ، آن نوبرگر ، معاون مشاور امنیت ملی در زمینه سایبر و فناوری های نوظهور ، با مایکروسافت همکاری کرد تا یک راه حل ساده برای مشاغل کوچکتر که با اتلاف وقت و پاک سازی سخت هک مواجه هستند ، پیدا کند.

این مقام مسئول گفت ، این شرکت هفته گذشته “ابزار تخفیف در محل مبادله” را منتشر كرد و 25000 بار بارگیری شد. این ابزار از حملات آینده محافظت می کند ، سیستم را برای سازش های شناخته شده اسکن می کند و سپس سعی در اصلاح آنها دارد. این شرکت گفته است که پس از اجرای این ابزار ، همچنان باید نرم افزار آن به آخرین نسخه به روز شود.

اخیراً شرکتهای ایالات متحده و سراسر جهان با حملات دوقلوی ناشی از روسیه و چین ، که با هم دهها هزار قربانی جمع شدند و آسیب پذیری رایانه های جهان را در برابر هکرهای دولت های ملی تأکید کردند ، به شدت شکننده شده اند.

در ماه دسامبر ، هکرهای روسی در داخل شبکه های 9 نهاد دولتی و حداقل 100 شرکت خصوصی پیدا شدند ، جایی که آنها ماه ها در آنجا اطلاعات جمع آوری می کردند. سپس هکرهای چینی با استفاده از نقص در نرم افزار ایمیل تجارت مایکروسافت ، در یک کارزار غیرمعمول ده ها هزار شرکت را زیر پا گذاشتند.

کاخ سفید گفته است که یک راه حل افزایش همکاری با بخش خصوصی ، از جمله شرکت هایی مانند مایکروسافت است که نرم افزار آنها در اکثر رایانه های جهان اجرا می شود.

سیستم های آسیب پذیر

سخنگو گفت ، حدود 45 درصد از سیستم های آسیب پذیر طی هفته گذشته وصله شده اند.

اکنون کمتر از 10 هزار سیستم آسیب پذیر در ایالات متحده باقی مانده است ، در حالی که حداقل 120،000 در ابتدا بود.

هکرها برای سو explo استفاده از آسیب پذیری موجود در این نرم افزار مسابقه داده اند ، مایکروسافت گفته است که این کار با یک گروه هک تحت حمایت دولت چین آغاز شده و ده ها هزار قربانی را به بار آورده است.

این حمله ماهها پس از نقض شرکت SolarWinds توسط مظنونین به مهاجمین سایبری روسی رخ داد و نگرانی مقامات امنیت ملی ایالات متحده را به دنبال داشت ، بخشی از این مسئله این بود که آخرین هکرها توانستند به این سرعت بسیاری از قربانیان را مورد حمله قرار دهند.

مایکروسافت گفته است مشتریانی که از سیستم ایمیل مبتنی بر آن استفاده می کنند تحت تأثیر قرار نمی گیرند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور