ایالات متحده اولین تمرکز امنیتی را در ارائه کمک 39 میلیارد دلاری به تراشه دارد | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) – در حالی که دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن برای پذیرش درخواست های 39 میلیارد دلاری بودجه برای شروع جهش تولید ریزتراشه ها در ایالات متحده آماده می شود، رئیس بازرگانی وی تأکید کرد که تمرکز این برنامه به جای تقویت تراشه سازان در حال مبارزه، تقویت امنیت ملی است.

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی، گفت که ایالات متحده سه شنبه آینده از برنامه های کاربردی برای بخش تولید بودجه تحت قانون چیپس و علم که سال گذشته تصویب شد، رونمایی خواهد کرد و در معیارهای انتخاب خود کاملا شفاف خواهد بود.

“من انتظار دارم بسیاری از شرکت های ناامید وجود داشته باشند که احساس می کنند باید مقدار مشخصی پول داشته باشند. رایموندو به خبرنگاران گفت: واقعیت این است که بازگشت سرمایه ما در اینجا دستیابی به هدف امنیت ملی ما است.

او پیش از سخنرانی در واشنگتن در روز پنج‌شنبه، جایی که چشم‌انداز کلی برنامه تا سال 2030 را بیان کرد، صحبت کرد. برنامه تلاش برای بازگشت تولید به ایالات متحده با ایجاد حداقل دو خوشه جدید از تولید تراشه‌های منطقی پیشرو است. با اکوسیستم تامین کننده و امکانات تحقیق و توسعه که هزاران کارگر را به کار می گیرد.

او در این سخنرانی گفت که قابلیت‌های دفاعی ایالات متحده – از سلاح‌های مافوق صوت، هواپیماهای بدون سرنشین و ماهواره‌ها – به عرضه تراشه‌هایی بستگی دارد که در حال حاضر در ایالات متحده تولید نمی‌شوند. رایموندو گفت که سهم ایالات متحده از تولید جهانی چیپ از 37 درصد در سال 1990 به 12 درصد کاهش یافته است.

او گفت: «آمریکا باید پیشرفته‌ترین تراشه‌های جهان را درست در اینجا در آمریکا طراحی و تولید کند.

کنگره سال گذشته این قانون را پس از قرنطینه های همه گیر و اختلال در زنجیره تامین به تصویب رساند که ایالات متحده را به تراشه های آسیایی و به ویژه تایوان که هدف تهدیدات مکرر چین است، تکیه کرد. این تغییر در طول چندین دهه از تمرکز شرکت‌ها بر روی حداکثر بهره‌وری ایجاد شد و ایالات متحده را برای تراشه‌های مورد استفاده در همه چیز، از خودرو گرفته تا تجهیزات نظامی، به کشورهای دیگر متکی کرد.

بلومبرگجینا ریموندو

بسیاری از تولیدکنندگان تراشه از افت شدید درآمد و سود رنج می برند زیرا تولیدکنندگان رایانه و تلفن به ویژه سفارشات خود را برای کار از طریق انبارهای بزرگ قطعات استفاده نشده کاهش می دهند. اکثر آنها تا نیمه دوم سال، در اوایل سال، بازگشتی را پیش بینی نمی کنند. بسیاری قبلاً برای سرمایه گذاران بهبودهایی را در ترازنامه خود ترسیم کرده اند که از کمک های مالی دولتی و کاهش مالیات انتظار دارند.

رایموندو گفت: «هدف این قانون یارانه دادن به شرکت‌ها نیست، زیرا آنها در یک رکود چرخه‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند. “این برای کمک به شرکت ها نیست که لزوما در آمریکا سودآورتر شوند.”

اظهارات رایموندو ممکن است رقابت بین تراشه‌سازان را نیز تشدید کند، زیرا آنها سعی می‌کنند دولت را متقاعد کنند که شایسته‌ترین دریافت‌کننده کمک‌های بلاعوض هستند که به آنها در ساخت و تجهیز کارخانه‌های جدید کمک می‌کند، تسهیلاتی که می‌توانند با صورت‌حساب بیش از 20 میلیارد دلار برای هر کدام ارائه شوند.

امکانات جدید

در حال حاضر، صنعت در ایالات متحده در میان تعدادی از مناطق جغرافیایی، عمدتاً در اطراف تأسیساتی که توسط شرکت اینتل، که سابقاً بزرگترین تولید کننده تراشه در جهان بود، اداره می شود، تقسیم شده است. اینتل در حال ساخت کارخانه های جدید در آریزونا است، جایی که رقیب تایوان Semiconductor Manufacturing یک مرکز جدید در شمال فونیکس افتتاح می کند. بزرگترین خوشه فعلی اینتل در نزدیکی پورتلند، اورگان است و در حال برنامه ریزی یک سایت جدید در اوهایو است.

شرکت سامسونگ الکترونیک، بزرگترین تولید کننده تراشه در جهان از نظر درآمد، در حال سرمایه گذاری در سایت موجود خود در آستین، تگزاس است. شرکت‌هایی مانند Texas Instruments Inc. و GlobalFoundries Inc. نیز در مکان‌هایی از حومه دالاس گرفته تا Lehi، یوتا و شمال نیویورک در حال گسترش هستند. این دو شرکت و شرکت‌های دیگر مانند Micron Technology Inc. که تولید کننده حافظه هستند، در چیزی که معمولاً به عنوان «منطق پیشرو» طبقه‌بندی می‌شود، تخصص ندارند.

بودجه 39 میلیارد دلاری طی پنج سال در مقایسه با نیازهای سرمایه‌گذاری کلی صنعت و هدف بازگشت تولید از خارج از کشور، ناچیز است. این همچنین یک حمله نادر به سیاست صنعتی توسط ایالات متحده است که در مقایسه با اقتصادهای رقیب در آسیا سابقه موفقیت اخیر ندارد.

ریموندو در سخنرانی روز پنجشنبه خود گفت که دولت ایالات متحده به سرمایه گذاری در کنار بخش خصوصی نیاز دارد و حداقل 500 میلیارد دلار بودجه اضافی برای تولید و تحقیق و توسعه به ارمغان می آورد.

سرمایه گذاری تاریخی

رایموندو روز پنجشنبه گفت، این قانون بر اساس اینکه آیا ایالات متحده را قادر می‌سازد تا یک صنعت نیمه‌رسانای قابل اعتماد و انعطاف‌پذیر بسازد و اینکه آیا کسانی که آن را اجرا می‌کنند مباشران خوبی برای پول مالیات‌دهندگان هستند، مورد قضاوت قرار خواهد گرفت. هدف ایالات متحده خودکفایی در تراشه ها یا ساخت تمام نیمه هادی هایی که استفاده می کند نیست، بلکه برای پیروزی در رقابت نوآوری و حفاظت از امنیت ملی و آینده اقتصادی خود است.

ریموندو گفت که ایالات متحده همچنین باید موانع بازدارنده ورود استارت‌آپ‌ها در صنعت تراشه را کاهش دهد و با ابراز تاسف از اینکه بودجه برای سخت‌افزار فناوری تنها 3 درصد از سرمایه‌گذاری خطرپذیر ایالات متحده را تشکیل می‌دهد، در مقایسه با 20 درصد در سال 2005 کاهش یافته است.

رایموندو همچنین بر اهمیت کنترل‌های صادراتی تاکید کرد و هشدار داد که اگر فناوری‌ها به دست بازیگران بدخواه برسند، اتفاقات بسیار بدی ممکن است رخ دهد.

رئیس بازرگانی قانون جدید چیپس و علم را در قوس سرمایه گذاری های تاریخی دولت ایالات متحده قرار می دهد، از جمله برنامه هسته ای دهه 1940 و وعده رئیس جمهور جان اف کندی در اوایل دهه 1960 برای قرار دادن یک انسان روی ماه.

همانطور که ماموریت ماه باعث دو برابر شدن تعداد دانشمندان و مهندسان دکترای آمریکایی شد، ایالات متحده به کالج ها و دانشگاه ها نیاز دارد تا تعداد فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با نیمه هادی ها را در دهه آینده سه برابر کند. این قانون شامل 11 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه است که فراتر از 39 میلیارد دلار کمک مالی به تولیدکنندگان است.

رایموندو گفت در عین حال، کارخانه‌های تولید نیمه‌رسانا به نام فاب فرصت‌هایی را برای مشاغل پردرآمد که نیازی به مدرک دانشگاهی ندارند، فراهم می‌کنند.

او به خبرنگاران گفت که برنامه تراشه‌ها «یک بار در هر نسل فرصتی را برای ایالات متحده فراهم می‌کند تا تمام منابع ما را به کار گیرد و حول یک هدف مشترک بسیج شود».

کار من در اینجا این نیست که بخش خصوصی را جابجا کنم. این است که پایه‌ای بگذاریم تا به کسب‌وکارهای آمریکایی اجازه دهیم بهترین کار را انجام دهند. رایموندو گفت: نوآوری، مقیاس و رقابت.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور