اگر 30-40٪ URL ها در Search Console 404s باشد خوب است

جان مولر از گوگل می گوید اگر 30-40٪ از URL های گزارش Search Console یک سایت 404 خطا را بازگرداند طبیعی است.

این موضوع در طی پاتوق Google Search Central SEO از 25 فوریه بیان شد ، جایی که ما همچنین فهمیدیم جلوگیری از تلاش Google برای خزیدن URL هایی که دیگر وجود ندارند غیرممکن است.

Google ممکن است سالها پس از حذف URL ها از یک وب سایت ، به تلاش برای خزیدن ادامه دهد و هیچ کاری از دست صاحبان سایت برای جلوگیری از وقوع آن برخوردار نیست.

بنابراین 404s ، حتی برای سخت کوش ترین سئوکاران نیز اجتناب ناپذیر هستند.

سئوکارشناسی به نام راب یانگ س theالاتی را پرسید که این اطلاعات را از مولر در این هفته بیرون کشید.

یانگ سایتی دارد که 404 ثانیه را در Search Console برای URL هایی که به مدت 8 سال زنده نبوده اند باز می گرداند. URL ها قبلاً 410 بود و هیچ پیوندی به آنها نشان نمی داد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

او می خواهد بداند این طبیعی است یا خیر. در اینجا پاسخ مولر است.

جان مولر در Googlebot با خزیدن URL های قدیمی

مولر می گوید 8 سال زمان طولانی است تا بتوانید URL های موجود را خزنده کنید ، این از حیطه امکان خارج نیست.

اگر Google دید که یک URL در گذشته فعال است ، ممکن است هر از چند گاهی سعی کند URL را خزنده کند.

اگر می دانید URL وجود ندارد ، می توانید در گزارش Search Console آن را نادیده بگیرید.

“هفت یا هشت سال خیلی طولانی به نظر می رسد … اگر چیزی بود که ما در گذشته می دیدیم ، هر از گاهی سعی خواهیم کرد دوباره آن را بازیابی کنیم.

ما به شما خواهیم گفت: “اوه این URL کار نکرد.” و اگر مثل این هستید: “خوب قرار نیست که کارساز باشد.” پس کاملاً خوب است. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

در س questionال بعدی ، یانگ می پرسد آیا راهی وجود دارد که بتواند سیگنال قوی تری به Google ارسال کند که دیگر این URL ها وجود ندارد.

آیا Google هرگز تلاش برای خزیدن URL های حذف شده را متوقف خواهد کرد؟

“فکر نمی کنم شما تضمین کنید که حداقل تلاش نخواهیم کرد [to crawl] آن URL ها. این یکی از مواردی است که ما آنها را در سیستم خود داریم ، و ما می دانیم که در بعضی موارد آنها به نوعی مفید بوده اند ، بنابراین وقتی وقت داریم فقط آنها را دوباره امتحان می کنیم.

مشکلی ایجاد نمی کند. فقط ، ما آنها را دوباره امتحان می کنیم و گزارشی را به شما نشان می دهیم و به شما می گوییم ، “آه ما این را دوباره امتحان کردیم و نتیجه نداد.”

یانگ که نگران حجم 404s در گزارش Search Console خود است ، یک سوال پیگیری دیگر از مولر می پرسد.

وی تصریح می کند که این فقط تعداد معدودی از URL ها نیست که 404 خطا را برمی گرداند ، بلکه حدود 30-40٪ URL های موجود در گزارش هستند که دارای خطای 404 هستند.

است که طبیعی؟

“کاملا خوب است. این کاملاً طبیعی است مخصوصاً برای سایتی که دارای ریزش زیاد است. اگر مانند یک سایت طبقه بندی شده است که در آن لیست های طبقه بندی شده معتبری دارید که به مدت یک ماه معتبر هستند ، انتظار دارید که این لیست ها کنار گذاشته شوند. و سپس ما ، مانند سالها ، تعداد زیادی از این URL ها را جمع آوری کرده و دوباره امتحان می کنیم. و اگر آنها 404s یا 410s را برگردانند ، مانند هر چیز دیگری. کاملا خوب.

فکر نمی کنم از نظر ما غیرعادی باشد. اینطور نیست که ما آن را به عنوان یک سیگنال کیفیت یا هر چیز دیگری ببینیم. تنها زمانی که به نظر من 404s برای ما مشکل ساز به نظر می رسد این است که صفحه اصلی شروع به بازگشت 404 می کند. آن وقت ممکن است شرایطی باشد که ما برویم: “اوه ، من نمی دانم این سایت در واقع هنوز فعال است.”

اما اگر قسمتهایی از سایت 404 باشد ، مانند هر چیز دیگری. مثل یک چیز فنی است ، مثل اینکه مهم نیست. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

Google مدتها پس از حذف URL ها می تواند آنها را به خاطر بسپارد ، و ممکن است در هر زمان بخواهد آنها را دوباره جستجو کند. با این حال ، با دیدن خطاهای 404 در Search Console برای URL هایی که قرار نیست به هر حال وجود داشته باشد ، دیگر نیازی به استرس نیست.

پاسخ کامل مولر را در فیلم زیر بشنوید:

https://www.youtube.com/watch؟v=PQrnhpNTOtE

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور