اگر مسدود کردن ترافیک یک کشور نیست ، Googlebot را مسدود نکنید

جان مولر از گوگل به دارندگان سایت توصیه می کند که در صورتی که تصمیم به جلوگیری از بازدید از کل کشور دارند ، مراقب باشند Googlebot را مسدود نکنند.

مولر طی هفته گذشته دو بار به این موضوع پرداخت. این یک بار در هنگام پاتوق Google Search Central SEO در تاریخ 9 آوریل ظاهر شد ، و همچنین در یک موضوع Reddit ظاهر شد.

در طی پاتوق Search Central ، یک مالک سایت با ارسال س submittedالی از مولر در مورد مسدود کردن کشوری که در آن تعداد زیادی ترافیک ربات دریافت می کنند ، سوال کرد.

در اینجا توصیه مولر است.

جان مولر گوگل در مورد مسدود کردن ترافیک از کل کشور

دارندگان سایت می توانند در صورت دریافت ترافیک مشکل دار ، کشورهای جداگانه را مسدود کنند.

مولر که در سوئیس زندگی می کند شخصاً علاقه ای به این ایده ندارد ، اما او می فهمد چرا مردم این کار را می کنند:

“من شنیده ام که برخی افراد کشورهای جداگانه را مسدود می کنند زیرا ترافیک مشکل دار از هر کشور را مشاهده می کنند. من شخصاً این رویکرد را خیلی دوست ندارم ، زیرا سوئیس یکی از کشورهایی است که مردم می گویند ، “اوه این کشور اروپایی دیگری است ، من آن را مسدود خواهم کرد.”

بنابراین از نظر شخصی آن را دوست ندارم. اما اگر مسائل قابل توجهی در مورد ترافیک از یک کشور خاص مشاهده می کنید ، شاید این منطقی باشد. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

از دیدگاه SEO ، نکته اساسی در اینجا این است که Googlebot از خزیدن وب سایت جلوگیری نکند.

Googlebot معمولاً سایتها را از ایالات متحده می پیماید ، بنابراین اگر وب سایتی مانع بازدید از ایالات متحده شود ، به احتمال زیاد مشکلی ایجاد می کند.

دارندگان سایت می توانند یک جستجوی DNS معکوس انجام دهند تا تعیین کنند Googlebot از کجا سایت آنها را جستجو می کند. مولر می گوید به ندرت پیش می آید که Googlebot از چندین مکان به جستجوی سایتی بپردازد.

“از نظر جستجو ما در درجه اول از ایالات متحده می خزیم. ما همیشه از ایالات متحده نمی خزیم ، اما در درجه اول این کار را می کنیم. و اساساً این بدان معناست که ، اگر شما نیاز به مسدود کردن کاربران منفرد و کشورهای جداگانه دارید ، باید مطمئن شوید که Googlebot را مسدود نمی کنید ، بنابراین به عنوان مثال کاربران را در ایالات متحده مسدود نمی کنید. بنابراین این نوعی جنبه خاص جستجو است که من در آنجا مراقب آن خواهم بود.

اگر می خواهید کشورهای جداگانه ای را مسدود کنید ، فقط مطمئن شوید که کشوری نیست که Googlebot از آنجا سایت شما را جستجو می کند. اگر می خواهید این کار را انجام دهید ، می توانید ترافیک Googlebot را با جستجوی DNS معکوس تأیید کنید. اما اساساً برای اکثر وب سایت ها ما از ایالات متحده می خزیم. من فکر می کنم بسیار نادر است که ما سایت ها را از مکان های دیگر جستجو کنیم و به طور کلی سایت ها را از چندین مکان خزیدن نمی کنیم.

بنابراین اینطور نخواهد بود که ما از ایالات متحده و از کشور سنگاپور یا از کشور های تصادفی دیگری خزیدن کنیم. ما معمولاً یک کشور را برای جستجوی این وب سایت انتخاب می کنیم. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

در نهایت این به صاحبان سایت بستگی دارد که تصمیم بگیرند آیا می خواهند ترافیک یک کشور را مسدود کنند. سایت ها ممکن است مشکلاتشان را با ترافیک مشکل برطرف کنند ، اما ممکن است همزمان کاربران قانونی را مسدود کنند.

“بنابراین بر اساس آن ، نکته مهم برای جستجو این است که شما در کشوری که Googlebot از آنجا خزیده است کاربران را مسدود نمی کنید. اگر آنها را از کشورهای دیگر مسدود کرده اید ، نوع شما بستگی دارد. این همچنین بدان معنی است که شما ممکن است کاربران قانونی را از این کشورها مسدود کنید ، بنابراین من این کار را به صورت تصادفی انجام نمی دهم ، اما اگر مسائل مهمی را می بینید که ممکن است یک رویکرد باشد.

پاسخ کامل مولر را در فیلم زیر بشنوید:

https://www.youtube.com/watch؟v=mequMsZo0WI

نگاهی دیگر به مسدود کردن ترافیک کشور

در فضای جستجوگرها یک پدیده جالب وجود دارد که ممکن است موضوعی برای ماهها مطرح نشود و سپس در یک هفته چندین بار مطرح شود. این یکی از این مباحث است.

در Reddit یک مالک سایت موضوعی را ارسال کرد که از آنها می پرسد آیا می توانند رتبه خود را در یک کشور خاص کاهش دهند و یا از بازدید از یک کشور خاص جلوگیری کنند.

صاحب سایت خاطرنشان می کند که آنها تلاش های زیادی برای هک شدن از کشور خاصی انجام می دهند و می خواهند به این مشکل پایان دهند.

مشاوره مولر با مشاوره ارائه شده در هنگام Hangout جستجوی مرکزی سازگار است.

“شما نمی توانید رتبه بندی خود را در یک کشور در Google کاهش دهید. شما می توانید هدف جغرافیایی را به کشوری دیگر تنظیم کنید ، اما مطمئناً این رتبه بندی در اندونزی را کاهش نمی دهد (و اگر این کار را انجام دهد ، روی همه کشورهای دیگر تأثیر می گذارد). تنها چیزی که من از آن مطلع هستم و نوع آن محدود کننده کشور است ، داده های ساخت یافته ویدیو است که بر نحوه نمایش یک صفحه در جستجوی ویدیو و نتایج جهانی ویدیو (با فرض اینکه شما یک ویدیو در صفحه دارید) تأثیر می گذارد.

مسدود کردن همه کاربران در یک کشور خاص قابل انجام است به شرطی که کشوری را که گوگل سایت شما را در آن خزیده است مسدود نکنید (من کاملاً مطمئنم که ما از اندونزی خزیدن نمی کنیم). هرچند که همیشه احساس یک حرکت بد است – شما ممکن است برخی از کاربران ناخواسته را مسدود کنید ، اما همچنین افرادی را که ممکن است به سایت شما مرتبط باشند مسدود می کنید. IMO اگر نگران هکرهای یک کشور هستید ، باید مشکلات امنیتی را برطرف کنید ، نه اینکه سعی کنید آن کشور را مسدود کنید. برای هر کسی که اختصاص داده شده است برای دور زدن یک بلوک کشور پیش پا افتاده است. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

منبع: Reddit

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور