اپل پیمان Broadcom را با قرارداد چند میلیارد دلاری 5G تمدید کرد | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — شرکت اپل یک قرارداد چند ساله جدید چند میلیارد دلاری با Broadcom Inc امضا کرد تا قطعات فرکانس رادیویی 5G را برای دستگاه‌های خود دریافت کند و روابط گاه مشاجره‌آمیز بین دو شرکت بزرگ فناوری جهان را گسترش دهد.

اپل در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه اعلام کرد که این همکاری شامل قطعات اتصال بی‌سیم و فیلترهای FBAR است که به تلفن‌های همراه کمک می‌کند سیگنال‌های امواج هوایی را متمرکز کرده و تداخل را کاهش دهند. فیلترهای FBAR در چندین مرکز تولید ایالات متحده، از جمله فورت کالینز، کلرادو، جایی که Broadcom یک مرکز عمده دارد، طراحی و ساخته خواهد شد.

این اقدام به سرمایه گذاران Broadcom که نگران کاهش اتکای اپل به سازنده تراشه هستند، اطمینان خاطر می دهد. برای اپل، این معامله کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که پس از یک دوره طولانی در طول همه گیری، منابع مورد نیاز خود را دریافت می کند. و این پیمان به سازنده آیفون اجازه می‌دهد به پیشرفت در دریافت قطعات از منابع آمریکایی اشاره کند، اگرچه این شرکت هنوز هم برای تامین خود به‌طور عمده به آسیا – و به‌ویژه چین – وابسته است.

آنوراگ رانا، تحلیلگر بلومبرگ اینتلیجنس در گزارشی گفت: این توافق همچنین ممکن است به کاهش وابستگی اپل به کوالکام، بزرگترین سازنده تراشه های گوشی های هوشمند کمک کند. او گفت که این نشانه دیگری از “قصد اپل برای تنوع بخشیدن به زنجیره تامین خود، هم از منظر فروشنده و هم از منظر جغرافیایی” است.

پس از اعلام این خبر، سهام شرکت برودکام مستقر در سن خوزه در کالیفرنیا حدود 1 درصد افزایش یافت و اپل کمتر از 1 درصد سقوط کرد. سهام کوالکام نیز کمتر از 1 درصد سقوط کرد.

اپل در سال 2021 متعهد شد که 430 میلیارد دلار را طی پنج سال آینده به اقتصاد ایالات متحده وارد کند و این آخرین معامله به آن کمک می کند تا برای رسیدن به این هدف سرعت خود را حفظ کند. اپل گفت که این شرکت در حال حاضر به پشتیبانی از بیش از 1000 شغل در فورت کالینز کمک می کند و این مشارکت Broadcom را قادر می سازد به سرمایه گذاری در پروژه های اتوماسیون ادامه دهد.

تیم کوک، مدیر اجرایی اپل، گفت: «ما از انجام تعهداتی که از نبوغ، خلاقیت و روحیه نوآورانه تولید آمریکایی بهره می‌برد، هیجان زده هستیم. همه محصولات اپل به فناوری مهندسی شده و ساخته شده در اینجا در ایالات متحده وابسته هستند و ما به تعمیق سرمایه گذاری های خود در اقتصاد ایالات متحده ادامه خواهیم داد زیرا ما به آینده آمریکا اعتقاد تزلزل ناپذیری داریم.

سازنده آیفون ده ها میلیارد دلار برای توسعه فناوری 5G هزینه می کند که انتظار می رود به تامین انرژی نسل بعدی لوازم الکترونیکی مصرفی کمک کند. 5G زمان پاسخگویی سریع‌تر و بهبود سرعت 10 برابری را ارائه می‌کند که برای ویژگی‌هایی مانند وسایل نقلیه خودران و بازی‌های واقعیت مجازی مورد نیاز است.

توافق روز سه‌شنبه در ابعاد گسترده، وضعیت موجود را حفظ می‌کند. این قرارداد سه ساله ای را که شرکت ها در سال 2020 امضا کردند تمدید می کند. اما روابط شرکت ها در طول سال ها تیره شده است و اپل در حال تلاش طولانی مدت برای تولید بیشتر قطعات خود در داخل است. این امر معاملات آن را با Broadcom – و Qualcomm – تحت نظارت دقیق قرار داده است.

اپل همچنین تاکید بیشتری بر محل تولید منابع دارد، در زمانی که سیاستمداران بر تقویت تولید داخلی قطعات الکترونیکی حیاتی تمرکز دارند.

اپل بزرگترین مشتری Broadcom است که حدود 20 درصد از درآمد این سازنده تراشه در سال مالی گذشته را به خود اختصاص داده است. این مبلغ تقریباً 7 میلیارد دلار بود. کوالکام 22 درصد از فروش سالانه خود را از سازنده آیفون دریافت کرده است که نشان دهنده نزدیک به 10 میلیارد دلار است.

آیفون بزرگترین پولساز اپل است که بیش از نیمی از درآمد 394.3 میلیارد دلاری خود را در سال گذشته به دست آورد. این تلفن همچنین به رشد در Broadcom کمک کرده است، که در طول تماس های درآمدی از اپل به عنوان “مشتری بزرگ آمریکای شمالی” یاد می کند. سازنده تراشه یک قطعه ترکیبی می سازد که عملکردهای Wi-Fi و بلوتوث را در دستگاه های اپل انجام می دهد.

علاوه بر این، Broadcom اتصال کوتاه برد را برای تلفن های همراه و به اصطلاح جلوی RF ایجاد می کند که سیگنال های رادیویی را که تلفن برای ارسال و دریافت ارتباطات سلولی به آن نیاز دارد، مدیریت می کند. کوالکام سازنده غالب مودم‌ها است، تراشه‌هایی که سیگنال‌های رادیویی را از قسمت جلویی RF گرفته و به داده‌های مورد استفاده گوشی تبدیل می‌کنند. کوالکام به طور معمول RF و مودم را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد، اما اپل فقط از مودم های خود استفاده می کند.

بلومبرگ گزارش داده است که اپل مستقر در کوپرتینو در کالیفرنیا تلاش می کند تا تراشه های داخل دستگاه های خود را با قطعات داخلی جایگزین کند و به دنبال تعویض Broadcom با بلوتوث و تراشه Wi-Fi خود در سال های آینده است.

به عنوان بخشی از این تغییر، اپل همچنین قصد دارد اولین تراشه مودم سلولی خود را تا پایان سال 2024 یا اوایل سال 2025 آماده کند و به آن اجازه می دهد تا جایگزین لوازم الکترونیکی کوالکام نیز شود. اپل همچنین در حال کار برای توسعه مولفه RF خود است، اما این کار سال ها طول می کشد و این شرکت باید در این مدت به Broadcom تکیه کند.

هاک تان، مدیر عامل سازنده تراشه، به مذاکرات سخت شهرت دارد و مشتریان را مجبور به تعهد به سفارشات غیرقابل لغو کرده است. اما او همچنین نشانه هایی از تزلزل در تعهد خود به اپل نشان داده است. قبل از توافق 2020 این شرکت ها، تان اشاره کرد که برادکام ممکن است تجارتی را که تراشه های آیفون را تامین می کند، واگذار کند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور