اپل اینتل را در بزرگترین تعمیرات جدید MacBook Pro در سالهای اخیر کنار گذاشت

(بلومبرگ) – شرکت اپل با برداشتن تراشه های شرکت اینتل از رایانه های خود ، تهاجمی ترین اقدام را انجام داد و از پردازنده های داخلی قدرتمندتر Mac در کنار بازسازی کامل لپ تاپ های MacBook Pro خود خبر داد.

این شرکت تراشه ها را در رویدادی به نام “Unleashed” که شامل جدیدترین محصولات صوتی آن بود نیز به نمایش گذاشت. به گفته اپل ، قطعات جدید که تراشه های M1 Pro و M1 Max نامیده می شوند ، 70 درصد سریعتر از نسخه های قبلی M1 هستند. همچنین از MacBook Pro بازطراحی شده ، صفحه نمایش بزرگتر ، شارژ MagSafe و وضوح بهتر اضافه کرد.

با پردازنده ها و دستگاه های جدید ، اپل به طور جدی به دنبال تراشه های رده بالایی است که اینتل حدود 15 سال برای مک بوک پرو و ​​دیگر مکینتوهای درجه یک ارائه کرده است. سال گذشته ، اپل شروع به انتقال Mac های رده پایین خود به تراشه M1 Apple Silicon خود کرد. با این حال ، تراشه های جدید یک ضربه جسورانه تر هستند و هدف آنها این است که از محصولات باکیفیت اینتل فاصله بگیرند.

سهام اپل پس از این رویداد با 1.4 درصد افزایش به 146.80 دلار رسید. آنها امسال تا پایان هفته گذشته 9.2 درصد افزایش یافته بودند.

تراشه ها شامل 10 هسته CPU در کل – اجزایی هستند که پردازش را پردازش می کنند – از هشت هسته در تراشه M1. این 10 هسته به 8 هسته با عملکرد بالا و دو هسته برای وظایفی که به انرژی کمتری نیاز دارند تقسیم شده است. این در مقایسه با چهار هسته با عملکرد بالا و چهار هسته با عملکرد پایین در M1 است.

اپل همچنین عملکرد گرافیکی M1 Pro و M1 Max را افزایش می دهد که به ترتیب دارای 16 و 32 هسته گرافیکی هستند. این در مقایسه با گزینه های هفت یا هشت هسته ای ارائه شده با مک M1 است. اپل می گوید عملکرد گرافیکی با M1 Max چهار برابر سریعتر از تراشه M1 قبلی است ، در حالی که M1 Pro دو برابر سریعتر است. همچنین 13 برابر سریعتر از مدل های قبلی اینتل است.

M1 Pro از 32 گیگابایت حافظه پشتیبانی می کند ، در حالی که M1 Max تا 64 گیگابایت دارد. این میزان 8 یا 16 گیگابایت است که با M1 ارائه می شود.

تراشه های جدید در مرکز مهمترین به روز رسانی MacBook Pro از سال 2016 قرار دارند. مدل جدید در اندازه صفحه نمایش 14.2 اینچ و 16.2 اینچ عرضه می شود و-مانند آخرین iPad Pro-نمایشگرها از پنل های miniLED استفاده می کنند. این فناوری امکان بهبود تولید مثل رنگ را فراهم می کند. صفحات صفحه نمایش نیز به لطف برش جدید صفحه نمایش دارای 24٪ حاشیه نازک در طرف و 60٪ باریک تر در بالا هستند. این ویژگی ، که ناچ نیز نامیده می شود ، باعث می شود صفحه نمایش بیشتر شبیه به صفحه نمایش iPhone باشد.

مدلهای جدید دارای ظاهری به روز شده و جعبه ای هستند و فاقد نوار لمسی بحث برانگیز هستند ، نوار صفحه لمسی که با طراحی مجدد 2016 معرفی شد. اپل نوار لمسی را با یک اسکنر اثر انگشت دایره ای جدید و کلیدهای عملکردی بزرگتر جایگزین کرد. اپل علاوه بر تغییر این تغییر از نسخه قبلی ، سه پورت را که کاربران پس از حذف آنها در پنج سال پیش از دست داده بودند ، بازیابی می کند: پورت HDMI ، شکاف کارت SD و شارژ MagSafe.

بیشتر بخوانید: محصولات دیگری که دوشنبه در رویداد اپل رونمایی شدند

این نمایشگرها همچنین دارای ProMotion هستند ، ویژگی ای که به شما امکان می دهد نرخ تجدید صفحه را به سطوح بالاتری برای یک تجربه کلی نرم و صاف برسانید. اپل در ماه سپتامبر ویژگی مشابهی را به iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max اضافه کرد. و این شرکت یک دوربین چت تصویری 1080 با اسکن تدریجی اضافه می کند ، و م aلفه ای را بهبود می بخشد که کاربران MacBook Pro های قبلی از آن استفاده نکرده اند. میکروفون و بلندگوها نیز ارتقاء یافته اند.

اتصال HDMI اتصال لپ تاپ را به تلویزیون یا مانیتور خارجی آسان می کند ، در حالی که شیار کارت SD یک پیشنهاد مناسب برای عکاسان در حال حرکت است. در همین حال ، MagSafe پس از افزودن این ویژگی به iPhone 12 در سال گذشته ، دوباره به MacBook Pro باز می گردد. از آداپتور شارژ مغناطیسی برای لپ تاپ استفاده می کند. این بدان معناست که در صورت قطع شدن سیم شارژ ، آن را به بیرون پرتاب می کنید – به جای اینکه کامپیوتر را به زمین بیندازید.

به گفته اپل ، مدل جدید 16 اینچی می تواند تا 21 ساعت عمر باتری داشته باشد ، در حالی که مدل کوچکتر 14 اینچی 17 ساعت است. این محصولات همچنین از ویژگی جدید شارژ سریع پشتیبانی می کنند که می تواند به سرعت باتری لپ تاپ را از صفر تا 50 درصد کاهش دهد.

بلومبرگ پیشتر از برنامه های اپل برای تراشه های مک بوک پرو ، طراحی و سایر ویژگی ها خبر داده بود.

با وجود رشد پوشیدنی ها و سایر دستگاه های تلفن همراه در چند سال گذشته ، Mac همچنان فروشنده ثابت Apple است. خط کامپیوتر تقریباً 30 میلیارد دلار یا حدود 10 درصد فروش در سال مالی گذشته به دست آورده است. مک همچنین شاهد رشد سهم خود در بازار بوده است. بر اساس داده های IDC ، این دستگاه در سه ماهه سوم حدود 9 of از بازار رایانه های شخصی جهانی را در اختیار داشت و محموله ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 rising افزایش یافت. این امر پس از Dell Technologies Inc. ، اپل را به دومین برنده بزرگ در بازار رایانه شخصی تبدیل کرد.

یکی از چالش هایی که اپل با مک بوک پرو جدید خود ممکن است با آن روبرو شود ، کمبود مداوم تراشه و کند شدن زنجیره تامین ناشی از همه گیری کووید -19 است. رایانه جدید از دوشنبه به فروش می رسد و هفته آینده به فروش می رسد و قیمت آن از 1،999 دلار برای مدل 14 اینچی و 2499 دلار برای مدل 16 اینچی آغاز می شود ، اما تاخیر در حمل و نقل دیگر راه اندازی های اخیر را با مشکل مواجه کرده است. به مشتریانی که سعی می کنند جدیدترین آیفون ، ساعت و آیپد اپل را سفارش دهند گفته می شود که محصولات تا نوامبر یا دسامبر تحویل داده نمی شوند.

اپل سال گذشته مک بوک پرو 13 اینچی ارزان قیمت را با تراشه M1 به همراه به روز رسانی های مشابه مک بوک ایر و مک مینی به روز کرد. این دستگاه دسکتاپ iMac را با صفحه جدید ، طراحی متفاوت و تراشه M1 در اوایل سال جاری تغییر داد. اپل پیشتر اعلام کرده بود که انتقال خود از اینتل را در سال 2022 تکمیل می کند.

اینتل که در پردازنده ها غالب بود ، در تلاش است تا جایگاه خود را در صنعت تراشه بازیابی کند. سرمایه گذاران این شرکت اعلامیه اپل را با قاطعیت دنبال کردند: سهام روز دوشنبه کمی تغییر کرد و روز سه شنبه 0.7 درصد افزایش یافت.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور