اپل از TSMC می خواهد تا تراشه های 4n را در کارخانه آریزونا بسازد: بلومبرگ | دانش مرکز داده

به گفته بلومبرگ، کارخانه تولید تراشه های نیمه هادی آریزونا که TSMC برنامه ریزی کرده است، تراشه های 4 نانومتری تولید خواهد کرد. این شرکت توسط شرکت های بزرگ مستقر در ایالات متحده، یعنی اپل، تحت فشار است.

این کارخانه در ابتدا برای تولید تنها تراشه های 5 نانومتری طراحی شده بود که برخی می گویند تا زمانی که کارخانه برای فعالیت در سال 2024 افتتاح شود بی ربط خواهد بود. ساخت زیرساخت های حیاتی به سواحل ایالات متحده و به دور از بی ثباتی زنجیره تامین در اطراف کشورهایی مانند تایوان.

در سال‌های اخیر، تایوان با فشار فزاینده‌ای از سوی چین برای کنار گذاشتن بیشتر خودمختاری خود و اجازه دادن به ابرقدرت برای اعمال کنترل بیشتر مواجه شده است. با این حال، تایوان، که چین از ما می‌خواهد آن را چین تایپه بنامیم، به استقلال خود پایبند است و چندین دولت نیز از حاکمیت نیروگاه نیمه‌رسانا حمایت کرده‌اند.

در ایالات متحده، اپل تنها نیست که علاقه زیادی به تامین تراشه های محاسباتی با کارایی بالا از کارخانه TSMC در آریزونا دارد. غول‌های تراشه‌های AMD و Nvidia نیز متعهد شدند که برخی از تراشه‌های خود را در کارخانه آریزونا تولید کنند و ظاهراً از TSMC خواسته‌اند که پیچیدگی تولید تراشه‌های خود را نیز افزایش دهد.

انتظار می رود رئیس جمهور بایدن فردا به همراه جینا ریموندو وزیر بازرگانی خود از کارخانه TSMC بازدید کند. گفته می شود که مدیران عامل AMD و Nvidia در این رویداد به رئیس جمهور خواهند پیوست. اپل، TSMC، AMD و Nvidia درباره این رویداد و جزئیات تغییر تراشه‌های 5 نانومتری به 4 نانومتری در تاسیسات TSMC در آریزونا سکوت می‌کنند.

بلومبرگ می‌گوید: به نظر می‌رسد اپل بیشترین تأثیر را بر TSMC دارد، زیرا پیش‌بینی می‌شود این غول فناوری یک سوم تراشه‌های پیشرفته خود را از کارخانه جدید TSMC در آریزونا تهیه کند.

با توجه به انتظارات و علاقه زیاد به توسعه TSMC در ایالات متحده، گزارش شده است که این شرکت در حال بررسی یک کارخانه دوم برای مدیریت افزایش مورد انتظار در تقاضا است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور