اپراتورهای مرکز داده هنگ کنگ را زمینی حاصلخیز برای رشد می دانند | دانش مرکز داده

با سرمایه‌گذاری‌های بزرگ منطقه‌ای در محاسبات ابری و هوش مصنوعی، بازار مرکز داده هنگ‌کنگ با باز شدن دو تسهیلات پیشرفته که دو مرکز دیگر در راه هستند، شاهد گسترش بزرگی است.

گروه مالکیت صنعتی، گودمن، فاز اول حوزه جدید گودمن تسوئن وان وست خود را در هنگ کنگ افتتاح کرد. پردیس 1.6 میلیون فوت مربعی به یکی از بزرگترین مراکز مرکز داده هنگ کنگ تبدیل خواهد شد. این توسعه بخشی از هدف این شرکت برای گسترش در بازارهای آسیایی است.

دو ساختمان اول تکمیل شده در حال حاضر به طور کامل به مشتریان جهانی گودمن اجاره داده شده است. دو ساختمان باقی‌مانده در سال 2024 تکمیل خواهند شد. این مراکز داده پیشرفته دارای منابع تغذیه ولتاژ بالا مستقل هستند که با در نظر گرفتن انعطاف‌پذیری برای ارائه طیف وسیعی از کاربردهای داده ساخته شده‌اند. از این تعداد، 87 درصد از فضای مرکز داده در حال حاضر به مشتریان فناوری جهانی متعهد است.

بازار رو به رشد هنگ کنگ است از نظر جغرافیایی برای توسعه دهندگان مرکز داده جذاب است زیرا هم به سرزمین اصلی چین و هم به اقتصادهای بزرگ آسیایی اقیانوس آرام مانند ژاپن، کره و سنگاپور از طریق کابل های فیبری با ظرفیت بالا خدمت می کند. هنگ کنگ همچنین به عنوان مرکز مالی خود با مشتریان محلی که به فضای مرکز داده برای پذیرش ابر نیاز دارند، عمل می کند.

نزدیکی به بازار چین به ویژه برای رشد مفید است. طی ده سال گذشته، چین سرمایه گذاری های قابل توجهی در زمینه هوش مصنوعی انجام داده است. تنها در سال 2021، سرمایه گذاری های چینی به خود اختصاص داده است یک پنجم سرمایه گذاری خصوصی جهانی در هوش مصنوعی. مراکز داده بزرگ برای پردازش داده های هوش مصنوعی برای کارهایی مانند رانندگی مستقل یا تشخیص گفتار مورد نیاز است. به منظور گسترش قابلیت های هوش مصنوعی، فروشندگان ابری چینی احتمالاً هنگ کنگ را به عنوان یک بازار مناسب می یابند.

چشم انداز رشد بازار مرکز داده هنگ کنگ

این بدان معنا نیست که هنگ کنگ سهم خود را از موانع در مورد رشد بازار مرکز داده ندارد. کمبود زمین در هنگ کنگ یک عارضه است برای انتخاب سایت مرکز داده، و مقررات محلی می تواند ساخت و ساز را دشوارتر از بازارهای اطراف کند. اما گودمن با احیای یک کارخانه نساجی بلااستفاده برای رفع نیازهای روزافزون منطقه، از این مشکل عبور کرد.

حوزه Goodman Tsuen Wan West اولین مرکز داده هنگ کنگ است که انتشار کربن ناشی از ساخت و ساز را جبران می کند. مراکز داده به گونه ای ساخته شده اند که پایدار باشند. هر ساختمان دارای گواهینامه طلایی LEED از قبل است و پنل های خورشیدی را در خود جای داده است که تعهد گودمن به پایداری را بیشتر می کند. این نشان دهنده انحراف از مراکز داده سرزمین اصلی چین است، که برای کار به ردپای کربن سنگین متکی هستند.

کریستوفر هاروی، مدیر عامل چین بزرگ در گودمن، گفت: «گودمن تسوئن وان وست آخرین نمایش از تعهد ما به بازسازی شهری است، در حالی که تقاضای فزاینده هم در سطح محلی و هم منطقه‌ای برای مراکز داده سطح بالا، زیرساخت‌های فناوری و اهداف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را برآورده می‌کند.» از مراکز داده جدید

انتظار می رود که تقاضا برای مراکز داده در آسیا طی پنج سال آینده به شدت افزایش یابد. رایانش ابری، اینترنت اشیا، افزایش نفوذ گوشی‌های هوشمند و استقرار 5G همگی برای فعالیت به مراکز داده نیاز دارند. حمایت دولت برای رشد بازار مرکز داده در هنگ کنگ قوی است. اهداف بلندپروازانه دولت برای دیجیتالی کردن و اجرا ابتکارات شهر هوشمند آن را به مکانی دعوت کننده برای گسترش اپراتورهای مرکز داده تبدیل کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور