اولویت پایین Digital Twins برای متخصصین مرکز داده | دانش مرکز داده

وعده یک آینده دوقلوهای دیجیتال مرکز دادهیا کپی های مجازی، اولویت اصلی برای متخصصان مرکز داده نیست. با این حال، طبق یک مطالعه اخیر که توسط Eaton از طریق 451 Research انجام شده است، 33 درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که قبلاً فناوری دوقلو دیجیتال را در آینده نزدیک پیاده‌سازی کرده‌اند یا برنامه‌ریزی دارند.

دوقلوهای دیجیتال با تمرکز بر DCIM به عنوان اولین مورد استفاده از فناوری، موضوع بحث در میان برخی در صنعت مرکز داده باقی مانده است. بسیاری از فروشندگان وارد عرصه دیجیتال دوقلو شده اند که مهمترین آنها انویدیا است. اما کاربرد این شرکت در درجه اول به رانندگی خودکار گسترش می یابد.

دوقلوهای دیجیتال برای برنامه ریزی یا تغییر قدرت و خنک کننده مراکز داده مفید هستند. روی ایلسلی، تحلیلگر ارشد Omdia می‌گوید که این امر به ویژه زمانی که تجهیزات جدید از نظر مصرف برق و چگالی متنوع‌تر می‌شوند، صادق است.

نکته قابل توجه، راه اندازی این مطالعه توسط Eaton است که پیشرو صنعت برق مرکز داده است، همراه با همتایان اشنایدر الکتریک و Vertiv که هر دو دارای پیشنهادات DCIM قوی هستند. در این مطالعه، به نظر می رسد که ایتون اصطلاحات DCIM و فناوری دوقلو دیجیتال را همگرا می کند.

با توجه به نتایج این نظرسنجی، تحول دیجیتال هنوز در مراحل ابتدایی خود است، اما انتظار می‌رود با سرعتی سریع پیشرفت کند زیرا اپراتورها به دنبال بهینه‌سازی عملیات هستند. اما اپراتورهای DCIM باید با چالش‌های واقعی و کنونی ارتقای مهارت نیروی کار و استفاده از ابزارهایی برای ارائه فناوری دوقلو دیجیتال مقابله کنند.

برخی از تحلیلگران نشان می‌دهند که ابزارهای مورد استفاده برای ارائه دوقلوهای دیجیتال، از سنسورها و پلتفرم‌های IoT گرفته تا محاسبات لبه‌ای و هوش مصنوعی، نیاز به سرمایه‌گذاری قابل توجهی دارند که ممکن است حداقل فوراً به بازگشت سرمایه ضعیفی منجر شود. این سرمایه‌گذاری اولیه به تنهایی مانعی برای اپراتورهای DCIM ایجاد می‌کند که سعی در پذیرش دوقلوهای دیجیتال دارند. با این وجود، مطالعات صنعت توسط مک کینزی نشان می دهد که فناوری دوقلو دیجیتال در دراز مدت با افزایش درآمد 5 تا 10 درصدی نتیجه خواهد داد.

ایلسلی می‌گوید: «مساله اصلی مهارت‌ها و در دسترس بودن منابع است. این هنوز یک فناوری نسبتاً جدید است و در مراکز داده، پرسنل در حال حاضر بسیاری از فناوری‌های جدید مختلف مانند AI/ML را برای کمک به بهبود کارایی و اثربخشی به کار می‌گیرند. در حالی که آن (تکنولوژی دوقلو) مهم است، فقط یک فناوری جدید دیگر است که می‌تواند ارزش واقعی به ارمغان بیاورد، اما به مردم نیاز دارد تا آن را مستقر و مدیریت کنند.»

مرکز داده دیجیتال دوقلوهای آینده

استقرار دوقلوهای دیجیتال به فناوری و مشارکت قابل توجهی برای ایجاد اکوسیستم نیاز دارد. این همان چیزی است که مایکروسافت و دیگران از کارآمدی فناوری دوقلو دیجیتال برای پایداری حمایت می کنند.

همانطور که قبلاً مشخص شد، یک سوم از پاسخ دهندگان فناوری دوقلو داده را پیاده سازی کرده اند، به همین دلیل است که 11٪ کامل در برخی واقعیت های توسعه یافته (XR) مانند متاورس درگیر هستند.

اما نرم افزارهای قدیمی طبق این نظرسنجی به اندازه کافی دیجیتالی نمی شوند، در حالی که استفاده در جهان از فناوری اطلاعات در حال رشد است. انتظار می رود مصرف انرژی مرکز داده و سرور نیز افزایش یابد.

مایک جکسون، مدیر جهانی محصول، مرکز داده و نرم‌افزار IT توزیع‌شده Eaton، می‌گوید نرم‌افزار DCIM که اکنون در دسترس است، نه تنها برنامه‌های کاربردی جدید مانند دوقلوهای دیجیتال را فعال می‌کند، بلکه به آنها کمک می‌کند تا اهداف کلیدی پایداری را برآورده کنند.

جکسون می‌گوید: «با ظهور مدل‌های جدید کسب‌وکار انرژی برای کمک به انتقال انرژی، دیجیتالی‌سازی مستمر مراکز داده نقشی کلیدی در پیشبرد نوآوری‌ها و ارائه اهداف حیاتی کاهش کربن ایفا خواهد کرد».

امنیت مرکز داده در صدر پایداری است

این مطالعه همچنین نشان می دهد که جلوگیری از حملات سایبری و سرقت داده ها در صدر فهرست نگرانی ها برای مدیریت مرکز داده دیجیتال قرار دارد. هنگامی که از آنها خواسته شد از بین فهرستی از موارد استفاده مدیریت داده که سازمان آنها اجرا کرده یا قصد اجرای آن را دارد انتخاب کنند، 65 درصد گفتند که بهبود حملات سایبری و پیشگیری از سرقت داده ها اولویت اصلی است.

نگاهی به اولویت‌های مورد استفاده دیجیتال برای ارائه‌دهندگان مراکز داده مانند ابتکارات امنیتی و تلاش‌ها برای به‌روزرسانی سیستم‌ها نشان می‌دهد که این فعالیت‌ها برای اپراتورهای مرکز داده مهم‌تر از استفاده از دوقلوهای دیجیتال برای تلاش‌های پایدار هستند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور