اولویت های بازاریابی محتوا برای شرکت های B2B و B2C در سال 2022

محتوا پادشاه است، اما سر سنگینی است که تاج را بر سر می‌گذارد زیرا کسب‌وکارها تولید محتوا را افزایش می‌دهند، اما دانش لازم برای تعیین اثربخشی را ندارند.

رقابت برای شرکت‌های B2B و B2C شدید است زیرا آنها بودجه را افزایش می‌دهند و در قالب‌های محتوای جدید در سال 2022 فرو می‌روند.

Parse.ly اخیراً مطالعه‌ای را با استفاده از بیش از 800 بازاریاب محتوا برای تعیین تلاش‌های محتوایی آن‌ها برای سال 2022 و پس از آن تکمیل کرده است.

طبق نتایج این مطالعه، اینها اولویت های اصلی بازاریابان محتوا هستند.

پول بیشتر، تیم های بزرگتر

گوگل و سایر موتورهای جستجو مدت‌هاست که محتوا را از طریق EAT و تلاش‌های دیگر در صدر فهرست‌های بهینه‌سازی خود قرار داده‌اند. با وجود این، مشاغل در هر اندازه ای تیم های نوشتن را کوچک نگه داشتند و روی وبلاگ ها و سایر محتوای نوشتاری متمرکز شدند.

شرکت‌های B2B و B2C تیم‌های داخلی کوچکی دارند یا از گروهی از فریلنسرها یا آژانس‌های محتوا برای تولید محتوا استفاده می‌کنند، بنابراین می‌توانند روی اداره کسب‌وکار تمرکز کنند.

در میان افرادی که توسط پارس.لای مورد بررسی قرار گرفتند، تقریباً 80 درصد تیم های محتوایی داشت 10 یا کمتر.

شرکت‌ها بیشتر از همیشه محتوای تولید می‌کنند، اما نیاز به ایجاد محتوای جدید و متنوع‌تر را تشخیص می‌دهند:

  • 52 درصد برنامه ریزی برای افزایش تعداد تولیدکنندگان محتوا.
  • 66 درصد برنامه ریزی برای افزایش خروجی محتوای خود

بودجه‌ها نیز افزایش می‌یابد، زیرا بیشتر پول‌های جدید به جای برنامه‌ها و پلتفرم‌ها به سازندگان بیشتری اختصاص می‌یابد تا تولید محتوا کارآمدتر شود.

اولویت های محتوای B2B و B2C

شرکت‌های آگاه به محتوا از محتوا در طول سفر خریداران از فرآیندهای برتر تا پرداخت‌های قبلی استفاده می‌کنند.

در طیف B2B:

  • 91 درصد از محتوا برای آگاهی از برند استفاده کنید
  • 85 درصد برای ایجاد تقاضا و سرنخ
  • 81 درصد برای ایجاد اعتبار
  • 79 درصد برای آموزش مخاطب
  • 68 درصد برای پرورش سرنخ ها
  • 64 درصد برای ایجاد فروش

در فضای B2C

  • 84 درصد از محتوا برای آگاهی از برند استفاده کنید
  • 78 درصد برای آموزش مخاطب
  • 73 درصد برای ایجاد اعتبار
  • 60 درصد برای تولید سرنخ
  • 60 درصد برای ایجاد وفاداری
  • 56 درصد برای ایجاد فروش

قابل هضم ترین و قابل جستجوترین محتوا برای شرکت ها برای ایجاد وبلاگ ها هستند 91 درصد از پاسخ دهندگانی که آن محتوا را ایجاد می کنند.

درگیر کردن مخاطبان از طریق رسانه های اجتماعی یک اولویت بود 88 درصد به دنبال آن ابزار بازاریابی آزمایش شده و واقعی، خبرنامه های ایمیل، در 78 درصد.

محتوای طولانی برای کمک به بهبود قدرت و تخصص برای موتورهای جستجو و همچنین برای مصرف کنندگان بسیار عالی است 58 درصد استفاده از محتوا برای مطالعات موردی، 53 درصد برای رویدادها و وبینارها، 52 درصد برای کتاب های الکترونیکی، و 38 درصد برای کاغذهای سفید

با وجود داشتن برخی از بهترین نامزدی، فقط 69 درصد از محتوا برای ویدیوها استفاده می کردند.

بیرون آوردن کلمه

کسب‌وکارها می‌توانند محتوای شگفت‌انگیزی ایجاد کنند، اما ارزش زیادی ندارد مگر اینکه توسط مخاطبان هدف دیده شود.

کانال های تحت مالکیت، مانند وب سایت های شرکت و رسانه های اجتماعی، محبوب ترین روش های توزیع هستند 90 درصد و 83 درصد از پاسخ دهندگان

ایمیل‌های ارسالی به مشتریان فهرست شده، سومین محبوب‌ترین ایمیل‌ها بودند 77 درصد از کسب و کارها، به دنبال آن رسانه های اجتماعی پولی و تبلیغات جستجو در 62 درصد و 49 درصد، به ترتیب.

هر دو B2C و B2B اولین انتخاب برای پلتفرم های رسانه های اجتماعی، LinkedIn بود که به گفته Parse.ly، این موضوع را به ارمغان می آورد. 1 درصد ترافیک کلی رسانه های اجتماعی به یک وب سایت.

فیس بوک دومین روش محبوب توزیع پولی و ارگانیک بود و وارد شد 89 درصد ترافیک از سایت های رسانه های اجتماعی

سایت‌های رسانه‌های اجتماعی پرطرفدار مانند اینستاگرام و تیک توک هم از نظر پلتفرم‌های پولی و هم ارگانیک برای پلت‌فرم‌های ترجیحی کسب‌وکار، نزدیک به انتهای لیست بودند.

لیست آرزوهای B2B و B2C

رایج‌ترین و آسان‌ترین محتوا نوشته می‌شود، مانند وبلاگ‌ها و پست‌های رسانه‌های اجتماعی.

آنها با موفقیت مخاطبان را جذب می کنند، و وبلاگ ها در موتورهای جستجو به خوبی عمل می کنند، اما هر دو شرکت B2C و B2B می خواستند در صورت داشتن منابع، روی ویدیو و محتوای طولانی تر سرمایه گذاری کنند.

ویدئو در یوتیوب، فیسبوک و سایر پلتفرم‌ها، چه ارگانیک و چه پولی دارای تعامل بالایی است.

بسیاری از شرکت‌ها با هزینه تولید و ویرایش ویدیو مخالفت می‌کنند. این منجر به رویکردی به سبک چریکی برای ویدیو با استفاده از پخش زنده، تلفن های هوشمند و دوربین های دستی می شود.

کسب و کارها از قبل این منابع را در دسترس دارند و از آنها برای ارتقای فروش، دارایی ها و رویدادها استفاده می کنند. این گزارش تمایل کسب‌وکارها را برای گسترش فراتر از محتوای موجود خود و راه‌های جدیدی مانند ویدیو، کتاب‌های الکترونیکی و اینفوگرافیک نشان می‌دهد.

چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست

گسترش محتوا عالی است، اما به شرطی که شرکت ها تجزیه و تحلیل داشته باشند تا بدانند چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست.

یکی از بزرگترین مشکلات استراتژی های محتوای موجود، درک بازگشت سرمایه است. بر اساس این گزارش، 51 درصد شرکت ها معیارها را ردیابی و درک می کنند، در حالی که 49 درصد نمی فهمم محتوای آنها چگونه کار می کند.

بزرگ‌ترین معیاری که برای تعیین عملکرد استفاده می‌شود، بازدید از صفحه است که بسیاری آن را از Google Analytics دریافت می‌کنند. کسب‌وکارها ممکن است به بازدیدهای صفحه توجه داشته باشند، اما نحوه تأثیر محتوا بر فروش، درآمد، تبدیل‌ها یا سفر خریدار را ردیابی نمی‌کنند.

این منجر به محتوایی می شود که ممکن است ترافیک را به سایت شما وارد کند اما لزوماً منجر به تبدیل نمی شود.

چشم انداز سال 2022 و پس از آن

طبق گزارش Parse.ly، سال 2022 سال بزرگی برای گسترش تیم‌های محتوا و تنوع است، اما ابزارهای قدیمی موجود برای رسیدگی به پیچیدگی‌های معیارهای محتوا مجهز نیستند.

دیدن افزایش محتوا و سازندگان هیجان‌انگیز است، اما یک برنامه بازاریابی موفق فقط ایجاد کردن نیست، بلکه درک این است که چگونه آن محتوا با موفقیت کسب‌وکار و رضایت مشتریان ارتباط دارد.


تصویر ویژه: TierneyMJ/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور