اوراکل پس از چشم انداز رشد برای رشد بیشترین سقوط را در یک سال دارد

ایان کینگ و دینا باس (بلومبرگ) – سهام شرکت اوراکل تقریباً در طی یک سال پنجشنبه پس از گزارش رشد و فروش شرکت و ارائه چشم انداز دوره فعلی که از برخی پیش بینی ها عقب بود ، بیشترین افت را داشت.

دومین سازنده بزرگ نرم افزار جهان گفت که درآمد در سه ماهه سوم مالی 3 درصد افزایش یافته است. بر اساس ارز ثابت ، فروش ثابت بود و پیش بینی های شرکت را از دست داد. پیش بینی درآمد برای دوره فعلی نشان می دهد که سرعت رشد سریع در راه نیست ، گفت آنوراگ رانا ، تحلیلگر در Bloomberg Intelligence.

وی گفت: “من فکر می كنم كه ممكن است سرمایه گذاران از راهنمایی رشد 1٪ -3٪ فروش با ارز ثابت در سه ماهه آینده ناامید شوند كه نسبت به سه ماهه فعلی پیشرفت كمی داشته اما قابل توجه نیست.” “در حالی که برنده های ابری از SAP چشمگیر بودند ، درآمد کل با سرعت مادی تسریع نمی شود.”

رئیس اجرایی لری الیسون و مدیر ارشد اجرایی Safra Catz در تلاش بوده اند تا با روی آوردن به نرم افزارهای مبتنی بر cloud برای خدمات ، فروش خود را افزایش دهند. اوراكل گفت كه فروش برنامه Fusion آن براي مديريت امور مالي شركت 30٪ در دوره افزايش يافته است – سرعت رشد كندتر از 33٪ گزارش شده در سه ماهه مالي دوم. درآمد حاصل از نرم افزار مالی NetSuite ، که هدف آن مشاغل کوچک و متوسط ​​است ، پس از رشد 21 درصدی در دوره قبل ، 24٪ افزایش یافت.

سهام در نیویورک با 9.3٪ کاهش به 65.43 دلار رسید و سود سال جاری را به 2.7٪ رساند.

الیسون بیشتر از یک کنفرانس تلفنی پس از اعلام نتایج به حمله به SAP SE رقیب اختصاص داد و در آن لیست شرکتهایی که به طور کامل یا بخشی از محصولات شرکت نرم افزار آلمانی به اوراکل روی آورده اند ، ذکر شد. وی بیش از 100 مشتری SAP را جلب کرده است و گفته است تعداد بیشتری از آنها وجود دارد. تأکید اوراکل بر نرم افزارهای جدید و خدمات ابری هنوز نوع افزایش درآمد پیش بینی شده توسط سرمایه گذاران را تحریک نکرده است ، آنها سهام خود را با 30٪ افزایش نسبت به ماه گذشته به رکورد نزدیک به 72.12 دلار در پایان روز چهارشنبه رسانده اند.

بر اساس یادداشت تحلیلگران در Cowen & Co ، با استناد به مصاحبه با منابع شرکتی ، مشاغل و شرکت های کوچک و متوسط ​​در صنایعی که بیشتر تحت تأثیر همه گیری Covid-19 قرار دارند هزینه های خود را مجدداً آغاز کرده اند. با این وجود ، اوراکل در محاسبات ابری و سرویس های خود که با Amazon.com Inc و Microsoft Corp. رقابت می کند در سهم بازار عقب بود.

دانیل مورگان ، مدیر ارشد نمونه کارها در Synovus Trust Co. ، صاحب سهام اوراکل ، قبل از انتشار نتایج گفت: “بازار نرم افزارهای سازمانی خوب پیش می رود.” “اما همه چیز در مورد ابر برای اوراکل است. این در مورد انجام آن مهاجرت است و لری واقعا دیر به انجام این کار پرداخت. “

در دوره منتهی به ماه مه ، اوراکل گفت سود ، به استثنای برخی از اقلام ، 1.28 تا 1.32 دلار در هر سهم خواهد بود. طبق اطلاعات جمع آوری شده توسط بلومبرگ ، تحلیلگران به طور متوسط ​​1.28 دلار تخمین زده اند. درآمد 5 تا 7 درصدی به دلار آمریکا افزایش خواهد یافت که بهترین پیش بینی تحلیلگران برای رشد 4 درصدی را به خود اختصاص می دهد. اوراکل گفت ، منهای کمک به نوسانات ارز ، افزایش فروش 1 تا 3 درصد خواهد بود.

شرکت Redwood Shores ، مستقر در کالیفرنیا در بیانیه ای گفت ، در سه ماهه سوم مالی که به 28 فوریه پایان یافت ، فروش به 10.1 میلیارد دلار افزایش یافت. درآمد گزارش شده به طور متوسط ​​برآورد تحلیلگران را برآورده می کند. سود ، به استثنای برخی از اقلام ، 1.16 دلار در هر سهم بود. پیش بینی تحلیلگران 1.11 دلار بود.

این نتایج پس از دو سال مالی متوالی کاهش فروش ، سه ماهه متوالی رشد درآمد سال به سال را نشان می دهد.

درآمد حاصل از خدمات ابری و پشتیبانی از مجوز با 5٪ افزایش به 7.25 میلیارد دلار رسید که به سختی از برآوردهای تحلیلگران عقب بود. این معیار شامل فروش از داده های میزبانی مشتریان در فضای ابری است ، اما بخش عمده ای از آن با هزینه های نگهداری نرم افزارهای سنتی که در سرورهای شرکتی مشتریان نگهداری می شود ، تولید می شود.

مجوز Cloud و فروش پروانه پیش فرض 4٪ افزایش یافت و به 1.28 میلیارد دلار رسید. پیش بینی تحلیلگران 1.21 میلیارد دلار بود.

همچنین اوراکل اعلام کرد هیئت مدیره خود افزایش 20 میلیارد دلاری در خریدهای مجدد سهام را تصویب کرده است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور