انگلیس در مورد معامله 40 میلیارد دلاری انویدیا در زمینه های امنیتی دخالت می کند

امی تامسون (بلومبرگ) – سهام شرکت Nvidia پس از آنکه انگلیس گفت به دلیل امنیت ملی ، 40 میلیارد دلار در معامله 40 میلیارد دلاری شرکت آمریکایی برای طراح نیمه هادی انگلیس Arm Ltd. مداخله خواهد کرد ، سقوط کرد.

بر اساس بیانیه ای که روز دوشنبه منتشر شد ، وزارت دیجیتال ، فرهنگ ، رسانه و ورزش به ناظر ضد انحصاری كشور دستور داد تا نتایج این معامله را بررسی كرده و گزارش خود را تا نیمه شب 30 ژوئیه ارائه دهد. سهام انویدیا با افتتاح بازار در نیویورک 1.8٪ افت کرد.

پیشنهاد پیشنهادی ارزشمندترین شرکت فناوری انگلیس در حال حاضر توسط سازمان رقابت و بازار در دست بررسی است ، که بررسی خواهد کرد آیا Arm ممکن است قیمت ها را افزایش دهد یا به خدمات صدور مجوز برای رقبای Nvidia آسیب برساند. Arm در حال حاضر متعلق به شرکت SoftBank Group ژاپن است و انویدیا گفته است که دفتر مرکزی Arm را در کمبریج نگه خواهد داشت.

سخنگوی انویدیا در بیانیه ای گفت: “ما اعتقاد نداریم كه این معامله مسائل اساسی امنیت ملی را ایجاد كند.” “ما همانطور که از زمان اعلام این معامله کار کرده ایم ، همکاری نزدیک با مقامات انگلیس را ادامه خواهیم داد.”

DCMS خاطرنشان كرد كه نيمه هادي ها در طيف وسيعي از فناوري ها اساسي هستند ، و همچنين زيرساخت هاي مهم ملي انگلستان را تشكيل مي دهند و در تكنولوژي هاي مربوط به دفاع و امنيت ملي وجود دارد.

دبیر دیجیتال ، الیور داودن گفت: “ما می خواهیم از صنعت پر رونق فناوری انگلستان حمایت كنیم و از سرمایه گذاری خارجی استقبال كنیم ، اما مناسب است كه پیامدهای امنیت ملی معامله ای مانند این را به درستی در نظر بگیریم.”

موقعیت خنثی آرم به عنوان یک تامین کننده در قلب صنعت تراشه سازی در حال حاضر نگرانی هایی را در مورد این معامله ایجاد کرده است ، زیرا تراشه ساز انویدیا مستقیماً با مشتریان Arm مانند Qualcomm Inc ، Intel Corp. و Advanced Micro Devices Inc. رقابت می کند.

در ایالات متحده ، این معامله توسط کمیسیون تجارت فدرال در دست بررسی است ، که تحقیق عمیقی در مورد ادغام را آغاز کرده و درخواست های اطلاعاتی را به اشخاص ثالث ارسال کرده است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور