انویدیا قابلیت‌های هوش مصنوعی Oracle Cloud را افزایش می‌دهد | دانش مرکز داده

اوراکل در حال همکاری با Nvidia است تا قابلیت‌های هوش مصنوعی Oracle Cloud را با افزودن ده‌ها هزار پردازنده گرافیکی Nvidia اضافی و افزودن پشتیبانی از Nvidia AI Enterprise، یک مجموعه نرم‌افزاری که برای تسهیل و سریع‌تر استقرار بارهای کاری هوش مصنوعی برای شرکت‌ها طراحی شده است، تقویت کند.

در Oracle CloudWorld در کنفرانسی در لاس وگاس سه‌شنبه، این شرکت گفت که با انویدیا برای تقویت خدمات هوش مصنوعی در Oracle Cloud Infrastructure (OCI) همکاری می‌کند، زیرا تعداد فزاینده‌ای از مشتریان، از جمله شرکت‌های تخصصی هوش مصنوعی و شرکت‌های نرم‌افزار، به قدرت محاسباتی بیشتری برای ساختن یادگیری ماشینی دقیق‌تر نیاز دارند. Leo Leung، معاون OCI و Oracle Technology گفت که مدل‌ها.

Oracle Cloud قبلاً کلاسترهایی با حداکثر 512 پردازنده گرافیکی ارائه می کرد. به زودی، مشتریان می توانند برای آموزش مدل های یادگیری ماشینی خود، به Oracle Cloud برای دسترسی به هزاران GPU دسترسی داشته باشند.

لئونگ در مصاحبه ای با Data Center Knowledge گفت: “ما مشتریانی داریم که هزاران گره می خواهند.” اسب بخار بیشتر و بیشتر برای ساخت مدل های دقیق تر مورد نیاز است.

Leung گفت، اوراکل روز سه‌شنبه خدمات جدیدی را برای ساده‌سازی مدیریت، امنیت و توسعه در فضای ابری، از جمله سرویس Kubernetes بدون سرور مدیریت شده برای مشتریانی که می‌خواهند بدون نیاز به مدیریت زیرساخت Kubernetes بسازند، اعلام کرد.

این شرکت همچنین سرویس جدیدی به نام «Oracle Alloy» را اعلام کرد که در آن اوراکل نمونه‌های ابری را برای یکپارچه‌کننده‌های سیستم، شرکت‌های مخابراتی و ارائه‌دهندگان خدمات مدیریت شده می‌سازد تا بتوانند خدمات ابری را به مشتریان خود بفروشند.

لئونگ به DCK گفت، موضوع مشترک اعلامیه های CloudWorld Oracle سادگی است. “همه چیز در مورد آسان تر و ساده تر کردن پذیرش ابر در بین طیف مشتریان ما است.”

تحلیلگران می گویند مجموعه گسترده ای از اعلامیه ها در CloudWorld به اوراکل کمک می کند تا سبد خدمات خود را افزایش دهد زیرا با خدمات وب آمازون، مایکروسافت آژور و گوگل کلود در فضای ابری رقابت می کند.

دیو مک کارتی، معاون خدمات زیرساخت ابری و لبه IDC، گفت: «اوراکل سرمایه‌گذاری قابل توجهی در تجارت ابری خود انجام داده است، زیرا خود را از بهترین مکان برای اجرای بارهای کاری اوراکل به یک ارائه‌دهنده خدمات عمومی ابری عمومی تغییر می‌دهد.

الکساندر هاروول، تحلیلگر اصلی Omdia در زمینه محاسبات پیشرفته برای هوش مصنوعی، گفت که اعلامیه های هوش مصنوعی Oracle با Nvidia قابل توجه است اما انقلابی نیست. AWS، Azure و Google Cloud نیز هستند سرمایه گذاری سنگین در خدمات هوش مصنوعی و همچنین با انویدیا شراکت دارند.

هاروول گفت: «اوراکل، به عنوان یک رقیب برای سه شرکت بزرگ، به طور قابل‌توجهی مشتاق است که با طیف محصولاتی که ارائه می‌کند مطابقت داشته باشد. منطقی است که ابتدا محصولاتی با سریع‌ترین رشد و بیشترین حاشیه را هدف قرار دهیم. پردازنده‌های گرافیکی سرورهای شاخص برای هوش مصنوعی و ابزارهای نرم‌افزاری برای کمک به استفاده از آنها، این محصولات هستند.

استراتژی هوش مصنوعی اوراکل

مدیران اوراکل و انویدیا روز سه‌شنبه گفتند که شراکت موجود خود را گسترش داده‌اند تا به شرکت‌ها کمک کنند تا نیازهای محاسباتی سریع و هوش مصنوعی خود را برآورده کنند.

Oracle با Nvidia A100 و پردازنده های گرافیکی H100 آینده ظرفیت GPU را در OCI افزایش می دهد. Leung گفت که Oracle در حال حاضر در حال افزایش ظرفیت GPU است، بنابراین ظرفیت اضافی در چند ماه آینده در دسترس خواهد بود.

در زمینه نرم افزار هوش مصنوعی، این شرکت نسخه آینده Nvidia AI Enterprise را در OCI در دسترس قرار خواهد داد. این نرم افزار مجموعه ای جامع از ابزارها و چارچوب های هوش مصنوعی برای توسعه و استقرار برنامه های کاربردی هوش مصنوعی است.

علاوه بر این، اوراکل در حال همکاری با انویدیا برای ارائه ابزارهای خاص صنعت است.

این دو شرکت در حال حاضر در حال همکاری بر روی نرم افزار جدید Oracle Cerner با هوش مصنوعی برای مراقبت های بهداشتی هستند. اوراکل همچنین به زودی انویدیا کلارا، یک چارچوب کاربردی هوش مصنوعی و HPC مراقبت های بهداشتی برای تصویربرداری پزشکی، ژنومیک، پردازش زبان طبیعی و کشف دارو را در دسترس قرار خواهد داد.

هوش مصنوعی حوزه ای است که هر شرکتی به آن نگاه می کند…. برخی از آنها در مراحل اولیه سفر هوش مصنوعی خود هستند.» بنابراین آمدن به انویدیا برای دریافت یک راه‌حل نرم‌افزاری کامل و سرتاسر که به آن‌ها در تمام مراحل کلیدی گردش کار هوش مصنوعی، از آماده‌سازی داده‌ها تا آموزش، شبیه‌سازی، استقرار و مقیاس کمک می‌کند، واقعاً به موفقیت بزرگ‌تر کمک می‌کند. ”

McCarthy از IDC گفت، به طور کلی، روابط عمیق‌تر اوراکل با انویدیا نشان‌دهنده تعهد اوراکل برای ارائه آخرین فناوری GPU به مشتریان خود است.

او گفت: «شرکت‌های بیشتری برای بارهای کاری با کارایی بالا به دنبال ابر هستند و توانایی بهبود عملکرد بارهای کاری AI/ML بسیار مهم است.

Kubernetes را در ابر مدیریت کرد

با سرویس جدید Kubernetes بدون سرور مدیریت شده، Oracle اساساً محیط منبع باز Kubernetes زیربنایی را برای شرکت ها اجرا و مدیریت می کند، بنابراین آنها مجبور نیستند. تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که برنامه های کاربردی کانتینری خود را بسازند.

لئونگ گفت که پیشنهاد جدید Oracle Cloud برای شرکت‌های کوچک‌تری است که تیم عملیات IT بزرگی برای مدیریت زیرساخت ندارند و ترجیح می‌دهند بر توسعه نرم‌افزار تمرکز کنند.

آنها کانتینر می خواهند. آنها Kubernetes را می‌خواهند، اما تخصص لازم را ندارند، بنابراین ترجیح می‌دهند که ارائه‌دهنده ابر زیرساخت‌ها را برای آنها مدیریت کند. ما زیرساخت را فراهم می کنیم، آن را به روز نگه می داریم، وصله می کنیم و سیستم عامل ها را به روز می کنیم. همه چیز تحت پوشش ما انجام خواهیم داد. مشتری فقط باید نگران ساخت کد خود باشد.”

اوراکل دو گزینه محاسباتی بدون سرور ارائه می دهد: گزینه جدید “گره های مجازی” قابلیت در موتور کانتینر اوراکل موجود برای سرویس Kubernetes، و الف “نمونه های کانتینر” این شرکت گفت که خدماتی برای مشتریانی که می خواهند کانتینرها را در فضای ابری بدون نیاز به هماهنگی Kubernetes اجرا کنند.

ناوین چابرا، تحلیلگر Forrester Research، گفت که برای اوراکل مهم است که سرویس Kubernetes مدیریت شده را به مشتریان خود ارائه دهد تا با AWS، Azure و Google Cloud بهتر رقابت کند، زیرا آنها قبلاً خدمات Kubernetes مدیریت شده را ارائه می دهند.

نتیجه: وجود دارد تقاضای بزرگ او گفت برای خدمات مدیریت شده Kubernetes در فضای ابری.

چابرا گفت: “اکثریت قابل توجهی از توسعه برنامه های بومی و حتی معماری مجدد برنامه های موجود به سمت یک پلت فرم میکروسرویس ارائه شده توسط Kubernetes حرکت می کند.”

ویژگی های جدید مدیریت ابر اوراکل

Leung از Oracle گفت که این شرکت همچنین یک سرویس جدید به نام “حالت نامحدود برای ماشین های مجازی انفجاری” را اعلام می کند که به مشتریان اجازه می دهد به طور مداوم انفجار کنند، که به معنای استفاده از منابع محاسباتی یا ذخیره سازی اضافی در صورت نیاز است. لئونگ گفت، این پیشنهاد، که سال آینده در دسترس خواهد بود، قیمت‌گذاری ساده‌تر و دقیق‌تری نسبت به رقبا ارائه می‌کند.

به گفته این شرکت، اگر مشتریان فقط از کسری از CPU استفاده کنند، فقط آن کسری از CPU را شارژ می کنند. اما با ترکیدن نامحدود، آنها همچنین توانایی ترکیدن مداوم را خواهند داشت، سپس در صورت کاهش تقاضا، کاهش می یابند. او گفت در حالی که سایر ارائه دهندگان ابر قیمت گذاری پیچیده ای برای انفجار دارند، قیمت گذاری Oracle ساده است.

“شما به معنای واقعی کلمه برای چیزی که استفاده می کنید هزینه می کنید. هیچ کس دیگری این را پیشنهاد نمی کند.

McCarthy از IDC گفت که این یک ویژگی جدید خوب توسط Oracle است. او گفت: “OCI همیشه با اشکال محاسباتی انعطاف پذیر خود منحصر به فرد بوده است که به مشتریان اجازه می دهد منابع را در یک نمونه سفارشی کنند.” حالت نامحدود برای نمونه‌های محاسباتی انفجاری این مورد را گسترش می‌دهد و باعث صرفه‌جویی در هزینه می‌شود.

اوراکل روز سه شنبه نیز اعلام کرد:

  • ویژگی های امنیتی جدید OCI، از جمله فایروال شبکه OCI، یک سرویس فایروال نسل بعدی مدیریت شده بومی ابری که با استفاده از فناوری Palo Alto Networks ساخته شده است.
  • برنامه هایی برای مناطق ابر عمومی جدید در شیکاگو، صربستان و مکزیک.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور