انویدیا به عنوان رشد سوخت مراکز داده، پیش‌بینی خوش‌بینی ارائه می‌کند

(بلومبرگ) — شرکت انویدیا، بزرگترین سازنده تراشه جهان از نظر ارزش بازار، پس از گزارش سه ماهه سوم قوی و افزایش چشم انداز فروش برای بقیه سال، تا 11 درصد افزایش یافت.

این شرکت روز چهارشنبه گفت: درآمد در سه ماهه چهارم مالی حدود 7.4 میلیارد دلار خواهد بود. بر اساس داده های گردآوری شده توسط بلومبرگ، این در مقایسه با برآورد میانگین 6.86 میلیارد دلاری تحلیلگران است. این سهام در نیویورک به رکورد 326.07 دلار در روز رسید.

Nvidia که ریشه در تراشه‌های گرافیکی برای سیستم‌های بازی دارد، به پردازنده‌هایی که سرورها را اجرا می‌کنند – ماشین‌های قدرتمندی که در رایانش ابری و شبکه‌های شرکتی استفاده می‌شوند، فشار آورده است. درآمد حاصل از این بخش در سه ماهه سوم با جهش 55 درصدی به 2.94 میلیارد دلار رسید که بسیار بالاتر از 2.69 میلیارد دلار برآورد شده توسط تحلیلگران است. با این حال، فروش به صنعت خودرو ناامید کننده بود – به دلیل محدودیت های عرضه آسیب دیده بود.

تحلیلگران به طور کلی نتایج را مثبت ارزیابی کردند و چندین شرکت هدف قیمتی خود را برای سهام افزایش دادند و رشد مرکز داده و تجارت بازی انویدیا را به عنوان نقاط روشن خاص ذکر کردند.

تحلیلگران برنشتاین در یادداشتی خطاب به سرمایه گذاران نوشتند: «تصور این که در حال حاضر برای NVDA هموارتر شود، سخت است.

انویدیا در هشت فصل گذشته به طور متوسط ​​حدود 57 درصد رشد درآمد داشته است. این عملکرد به افزایش ارزش بازار آن به بالای 730 میلیارد دلار کمک کرده است، و آن را بیش از سه برابر بزرگتر از شرکت اینتل است، شرکتی که درآمد سالانه انویدیا را سه برابر می کند. انویدیا اکنون یکی از 10 شرکت برتر از نظر ارزش بازار در شاخص S&P 500 است و آن را درست جلوتر از Berkshire Hathaway Inc.، JPMorgan Chase & Co. و Visa Inc قرار می دهد.

حتی قبل از رشد پس از درآمد، سهام انویدیا در سال جاری بیش از دو برابر شده بود.

Nvidia رکورد فروش 7.1 میلیارد دلاری را در سه ماهه سوم مالی ثبت کرد که بالاتر از میانگین پیش بینی 6.81 میلیارد دلاری تحلیلگران بود. درآمد به ازای هر سهم 1.17 دلار بود، بدون احتساب برخی موارد، در مقایسه با برآورد 1.11 دلار.

انویدیا همچنین پردازنده‌هایی را می‌فروشد که استخراج ارزهای دیجیتال را انجام می‌دهند، اما این بازار بی‌ثبات بوده است. بخش‌ای که شامل آن کسب‌وکار می‌شود شاهد افزایش 21 درصدی درآمد نسبت به سال گذشته بود که 105 میلیون دلار درآمد حاصل از تراشه‌های ماینینگ بود.

این شرکت فرصت بزرگ دیگری را برای کمک به قدرت بخشیدن به به اصطلاح متاورس – یک اصطلاح برای جهان های مجازی به هم پیوسته می بیند. این شرکت یک پلتفرم نرم افزاری به نام Omniverse برای ایجاد فضاهای آنلاین سه بعدی دارد.

در همین حال، انویدیا بیش از یک سال در تلاش برای تصاحب Arm Ltd.، طراح تراشه‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند و هزاران فناوری دیگر است. هنوز در تلاش است تا مجوز قانونی برای این معامله در حوزه های قضایی متعدد در سراسر جهان به دست آورد.

انویدیا روز چهارشنبه گفت، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده نگرانی خود را در مورد خرید ابراز کرده است. بلومبرگ در اوایل سال جاری در مورد تحقیقات آژانس گزارش داد.

این معامله به جنسن هوانگ، مدیر اجرایی انویدیا، پرکاربردترین فناوری زیربنایی در صنعت تراشه را می دهد و دامنه دسترسی شرکت را به بسیاری از دستگاه ها، از جمله گوشی های هوشمند، گسترش می دهد. اما تعدادی از مشتریان اصلی Arm و رقبای انویدیا مخالفت خود را با خرید به دلیل تضادهای احتمالی که ممکن است ایجاد کند، ابراز کرده اند. SoftBank Group Corp. در حال حاضر مالک Arm.

Nvidia در تماس با درآمد خود گفت که این ادغام رقابت را افزایش می دهد و این معامله را فرصتی عالی برای صنعت توصیف کرد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور