انویدیا از ChatGPT به عنوان واحد مرکز داده به رشد خود ادامه می دهد | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — در چند هفته از زمانی که ابزار هوش مصنوعی ChatGPT جهان را تحت تأثیر قرار داد، شرکت انویدیا به عنوان گزینه مطلوب وال استریت برای معامله گرانی که به دنبال سود بردن از پتانسیل آن هستند، ظاهر شده است.

سهام این سازنده تراشه در سه هفته اول سال 22 درصد افزایش یافته است و آن را در میان بهترین عملکردها در شاخص S&P 500 قرار داده است. کمک به این دستاوردها تبلیغات در مورد ربات چت است که در اواخر سال گذشته توسط OpenAI منتشر شد و توانایی عجیبی در تقلید از نوشته های انسانی را نشان داد.

منطق ساده است: انویدیا بر بازار تراشه های گرافیکی طراحی شده برای وظایف محاسباتی پیچیده مورد نیاز برای تقویت برنامه های کاربردی هوش مصنوعی تسلط دارد. هرچه افراد بیشتری از ChatGPT استفاده کنند، صاحب OpenAI آن به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز دارد تا به میلیون‌ها پرسش دریافت شده از دانش‌آموزان تنبل با تکالیف مقاله یا ترانه‌سراهای مشکل‌ساز پاسخ دهد.

سهام انویدیا نسبت به پایین ترین سطح سال 2022، 59 درصد افزایش یافته است.

Citigroup Inc تخمین می‌زند که رشد سریع استفاده از ChatGPT می‌تواند منجر به فروش 3 تا 11 میلیارد دلاری Nvidia در 12 ماه شود. تحلیلگر Atif Malik، ضمن اذعان به دشواری مدل‌سازی رشد برای چنین سرویس نوپایی، ارزش‌های خود را بر پیش‌بینی تعداد کلمات تولید شده توسط ChatGPT و درآمد هر کلمه برای Nvidia استوار کرد.

Malik هفته گذشته در یادداشتی تحقیقاتی نوشت: «ما معتقدیم انویدیا در ChatGPT یک محرک محاسباتی بالقوه معنادار دارد.

بانک آمریکا گفت که انویدیا در خط مقدم شرکت هایی است که از رشد به اصطلاح هوش مصنوعی مولد بهره می برند. Wells Fargo & Co می گوید تراشه های آینده انویدیا برای استفاده از نیازهای محاسباتی بیشتر مورد نیاز مدل های هوش مصنوعی مانند ChatGPT موقعیت خوبی دارند.

البته، این امکان وجود دارد که این سرویس جدیدترین مدی باشد که در صنعت فناوری وجود دارد و فقط برای انجام سفارش‌های استخراج‌کننده‌های ارزهای دیجیتال، که در چند سال گذشته چندین بار افزایش یافته و سقوط کرده‌اند، عمل می‌کند. سرمایه گذاران انویدیا و کسانی که در اواخر سال 2021 برای سایر سازندگان نیمه هادی ها پول می گذارند، می دانند که وعده رشد مداوم می تواند یک توهم باشد. پس از افزایش بیش از 50 درصدی فروش در هر یک از دو سال گذشته انویدیا، پیش‌بینی می‌شود درآمد در سال مالی 2023 تقریباً 27 میلیارد دلار باشد.

تراشه‌های گرافیکی مرکزی برای محاسبات ابری شده‌اند.

سهام انویدیا از زمان اوج گیری در نوامبر 2021 تقریباً نیمی از ارزش خود را از دست داده است. علیرغم فروش، سهام یکی از گران ترین سهام در نزدک 100 باقی مانده است، با قیمتی که حدوداً 41 برابر سود پیش بینی شده طی 12 ماه آینده است که بسیار بالاتر از میانگین آن است. در طول دهه گذشته

تحلیلگران بر اساس میانگین قیمت هدف، ارزش سهام را در طی 12 ماه آینده 13 درصد افزایش می دهند و به 200.68 دلار می رسند.

ایوانا دلوسکا، مدیر ارشد سرمایه گذاری در SPEAR Invest، چه خود ChatGPT منجر به سفارشات بالاتر برای انویدیا شود یا نه، معتقد است موفقیت آن به توسعه ابزارهای بیشتری کمک می کند که به قدرت محاسباتی بیشتر و در نتیجه تراشه های بیشتری نیاز دارند.

Delevska، که انویدیا را در زمره هولدینگ‌های برتر این شرکت می‌داند، گفت: «مردم به میزان محبوبیت آن نگاه می‌کنند و می‌توانند ببینند که چگونه این نوع چیزها یک معامله بزرگ خواهد بود. “این می تواند به معنای علاقه بیشتر و بیشتر به این فضا باشد، که منجر به سرمایه گذاری بیشتر از سوی انواع شرکت هایی می شود که می خواهند به عقب برسند.”

نمودار روز فناوری

شاخص نزدیک به فناوری نزدک برای سومین هفته متوالی افزایش یافت.

شاخص نزدک 100 در روز جمعه 2.9 درصد افزایش یافت که بزرگترین رشد آن از نوامبر تا کنون است، به دنبال نتایج قوی شرکت نتفلیکس و پس از اعلام شرکت آلفابت برای کاهش 12000 شغل. این شاخص در حال افزایش است زیرا شرکت های فناوری تمرکز خود را بر کاهش هزینه ها معطوف کرده اند و تورم نشانه هایی از سرد شدن را نشان می دهد. شاخص فناوری سنگین برای سومین هفته متوالی افزایش یافت که طولانی‌ترین دوره آن از ماه اوت تاکنون است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور