انجام شد: DigitalBridge و IFM Take Switch Private به قیمت 11 میلیارد دلار | دانش مرکز داده

امروز DigitalBridge و IFM از تکمیل تراکنش برای تبدیل شرکت مرکز داده Switch از یک شرکت سهامی عام به مالکیت سهام خصوصی خبر دادند. این معامله برای گروه‌های سهام خصوصی ۱۱ میلیارد دلار هزینه برای خرید سهام سوییچ و پرداخت بدهی‌های باقی‌مانده دارد.

این خبر خرید بسیار مورد انتظار بود و در سال 2022 موضوع حدس و گمان بود. تا 10 می سال جاری شایعاتی در مورد ادغام یا خرید Switch وجود داشت. روز بعد، این خبر منتشر شد مبنی بر اینکه دیجیتال بریج و IFM تبدیل سوئیچ از عمومی به خصوصی را در دست اقدام دارد.

در دو سال گذشته، فعالیت‌های خرید مراکز داده به‌طور چشمگیری افزایش یافته است. در اینجا جدول زمانی بزرگترین تراکنش ها از سال 2020 تا 2022 آمده است:

جدول زمانی خریدهای PE از Data Centers.png

برخی از تحلیلگران حدس می زنند که شرکت های بزرگ باید به دنبال سرمایه های سهام خصوصی باشند تا تعهدات خود را در قبال مشتریان برای فضای موجود در تاسیسات خود انجام دهند.

به عنوان مثال، ولاد گالبوف، مدیر تحقیقات Omdia، گفت دانش مرکز داده که فرصت خصوصی شدن کولوها، تأمین مالی برای امواج جدید گسترش است.

نمایه یک کلو سهام خصوصی

به نظر می رسد DigitalBridge و KKR فعال ترین گروه های سرمایه گذار سهام خصوصی در این فضا هستند. تملک های این شرکت ها از ساختار خاصی پیروی می کنند:

  • مشارکت با یک گروه سهام خصوصی دیگر. در مورد معامله سوئیچ، DigitalBridge با IFM، یک شرکت مدیریت زیرساخت مستقر در استرالیا، شریک شد.
  • هدف قرار دادن کلوهای با اندازه متوسط ​​با ارزش بازار قوی.

به عنوان مثال، DataBank توسط DigitalBridge در جولای 2016 به مبلغ 4 میلیارد دلار در یکی از تراکنش های قبلی از این نوع در فضای مرکز داده خریداری شد. مدیر عامل فعلی شرکت، پل مارتینک، مشخصات یک شرکت مرکز داده را به اشتراک گذاشت که برای شرکت های سهام خصوصی ارزش ارائه می کند.

مارتینک به اشتراک گذاشت: «شرکت‌هایی که شبیه DataBank (شرکت‌های هم‌زمان متوسط) هستند، معمولاً با ابزارهای بدهی بانکی مختلفی تأمین مالی می‌شوند که معمولاً با نرخ بهره ترکیبی 6 تا 7 درصد ارائه می‌شوند. دانش مرکز داده.

گالبوف معتقد است که شرکت‌های بزرگ‌تر در فضای هم‌محلی ممکن است از موج کنونی خرید سهام خصوصی مصون باشند.

“آی تی [Switch] گالابوف گفت، آخرین شرکت از 6 شرکت بزرگ هم‌اکومیشن (Equinix، Digital Realty، CyrusOne، CoreSite، QTS، Switch) است که توسط یک شرکت PE خریداری شده است. “Equinix و Digital Realty برای چنین معامله ای بسیار بزرگ و احتمالاً بسیار پرهزینه هستند.”

این بدان معنا نیست که در ارتباط دادن آینده یک شرکت با یک شرکت سهام خصوصی، خطراتی وجود ندارد.

گالبوف گفت: «این خرید برای سوییچ خطرات و فرصت‌هایی را به همراه دارد، اما با شناخت شخصیت راب روی، بنیان‌گذار و طراح سوییچ، انتظار دارم که این ریسک‌ها به طور طولانی با DigitalBridge مورد بحث قرار گرفته باشد. به طور کلی، ریسک‌ها ناشی از سوء مدیریت یک شرکت PE با کاهش هزینه‌های تحقیق و توسعه و به طور کلی ریسک‌های بسیار کم است.

برخی معتقدند شرکت ها حق دارند نگران باشند. در مقاله اخیر در مورد دانش مرکز داده، تحلیلگر اصلی Omdia، آلن هوارد، تردیدهای اولیه خود را در مورد دخالت سهام خصوصی در صنعت مرکز داده به اشتراک گذاشت.

خصوصی سهام مقایسه.png

هاوارد می‌نویسد: «درک انواع سرمایه‌گذاران سهام خصوصی کلیدی است: واژه‌های «سرمایه‌گذار سهام خصوصی» می‌توانند معانی زیادی داشته باشند، اما سرمایه‌گذار بودن در صندوق زیرساخت یک نوع بسیار خاص از سرمایه‌گذاری در سهام خصوصی است.

آخرین برداشت هوارد در مورد سهام خصوصی: “صندوق های زیرساختی به برخی از پیچیده ترین سرمایه گذاران در فضای مرکز داده تبدیل شده اند و ثابت کرده اند که مباشران خوبی برای دارایی های پرتفوی خود هستند.”

بعدی کیست؟

بر اساس گزارش 22 نوامبر بلومبرگ، شرکت بعدی که مورد توجه صندوق های زیرساختی بزرگ قرار دارد، Global Switch Holdings Ltd. است.

از آنجایی که پیشنهاد دهندگان فعلی، از جمله KKR، PAG و EQT، با آرزوهای ارزش گذاری Global Switch مطابقت ندارند، این تراکنش در حال شکل گیری پیچیده است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور