انتشارات پنهان از رایانش ابری تهدید خالص صفر را به همراه دارد | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) – انتشارات مرتبط با رایانش ابری به درستی در محاسبات کربن محاسبه نمی شود، به طور بالقوه پیشرفت شرکت در تعهدات خالص صفر را اغراق می کند و مانع از تلاش گسترده تر برای مهار گازهای گلخانه ای می شود.

جان رید، مدیر اجرایی Greenpixie، یک شرکت مستقر در بریتانیا که نرم‌افزاری برای شناسایی انتشار ابرها طراحی می‌کند، می‌گوید: «این به چیزی شبیه به یک موضوع انتشارات پنهان تبدیل شده است. Ridd در پنل COP27 پنجشنبه درباره انتشارات مربوط به ابر بحث خواهد کرد. انتشارات مبتنی بر ابر در حال افزایش است زیرا کسب‌وکارهای بیشتری از سرورهای داخلی به سرورهای مبتنی بر اینترنت که توسط شرکت‌هایی مانند Amazon.com، شرکت مادر Google Alphabet و مایکروسافت اداره می‌شوند، تغییر می‌کنند و این کار سخت‌تر می‌شود. برای به دست آوردن داده های انتشار برای اندازه گیری ردپای کربن پلت فرم های محاسبات ابری. رگولاتورها به طور فزاینده ای نگران آب و برق عظیم مصرف شده توسط عملیات محاسباتی بزرگ هستند. طبق گزارش 8 نوامبر Bloomberg Intelligence، شرکت هایی مانند Meta Platforms Inc.، Alphabet، Microsoft و Amazon در ماه های اخیر برای دریافت مجوز برنامه ریزی برای مراکز داده خاص تلاش کرده اند. هلند و ایرلند در سال گذشته پروژه ها را تعلیق کردند، در حالی که برخی در ایالات متحده با چالش هایی در زمینه استفاده از آب در مناطق خشکسالی مواجه شده اند. به گفته Ridd، حدود 90 درصد از داده های جهان در دو سال گذشته ایجاد شده است. انعکاس همه چیز از افزایش تماس های تجاری-تصویری گرفته تا استفاده از تلفن های هوشمند و محبوبیت نتفلیکس. به گفته Greenpixie، مجموع انتشار دیجیتال حدود 4 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهانی را تشکیل می دهد که بیش از 2.4 درصد منتسب به پروازهای تجاری است.

انتشارات دیجیتالی مرتبط با اکثر کاربران شرکتی داده ها در دسته ای قرار می گیرند که به عنوان Scope 3 شناخته می شود، به این معنی که نه در محل خود شرکت بلکه در زنجیره تامین رخ می دهد. Ridd گفت: برای برخی از شرکت های فناوری، نیمی از انتشارات Scope 3 آنها از فضای ابری سرچشمه می گیرد.

بریتانیا یکی از معدود کشورهایی است که سعی در حل این مشکل دارد. از سال 2018، تمام ادارات دولتی و بخش عمومی مجبور به ارزیابی انتشار گازهای گلخانه ای مبتنی بر خدمات خود از فناوری دیجیتال هستند.

آدام ترنر، رئیس بخش پایداری دیجیتال در وزارت محیط‌زیست غذا و امور روستایی بریتانیا، که در پنل COP27 نیز حضور خواهد داشت، گفت: «حوزه 3 هنوز بخشی از پاسخ عادی نیست وقتی ما داده‌ها را می‌خواهیم». “از کاربر نهایی دور است.”

ترنر اضافه کرد که شرکت‌های میزبان ابری تمایلی به افشای ردپای کربن کامل خود ندارند، زیرا «این امر مستلزم بررسی دقیق است». ارائه دهندگان می توانند سرورهای جدیدتر و کم کربن را نصب کنند. مراکز داده می توانند در جایی قرار گیرند که دسترسی به انرژی های تجدیدپذیر آسان باشد. Ridd گفت: «اگر داده‌های دانه‌ای از ارائه‌دهندگان ابر داشته باشیم، انتشار ابر را می‌توان در مقیاس کاهش داد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور