انتخاب سایت مرکز داده: نقاط داغ جهانی در سال 2023 | دانش مرکز داده

ویرجینیای شمالی همچنان به تسلط خود به عنوان برترین بازار مرکز داده در جهان ادامه می دهد مقایسه بازار مرکز داده جهانی 2023 گزارش منتشر شده توسط شرکت خدمات املاک و مستغلات Cushman & Wakefield.

با این حال ویرجینیای شمالی تنها نیست که بالاترین جایگاه را به خود اختصاص داده است – برای اولین بار همراه با پورتلند، Ore. بر اساس این گزارش، «پورتلند امسال از رتبه دهم به رتبه اول جدول صعود کرد. این به دلیل گسترش سریع فعالیت های مقیاس بزرگ در بازار فرعی هیلزبورو، و همچنین قیمت گذاری نسبتا مطلوب، گزینه های پایداری، ریسک زیست محیطی کم، و زمین های در دسترس بیشتر است.

پورتلند می تواند با توجه به ویرجینیای شمالی رقابت کند توقف در ساخت مرکز داده در Loudoun County و قوانین معلق که می تواند رشد صنعت مرکز داده در منطقه را کند کند. سایر شهرهای ایالات متحده نیز ده بازار برتر در سراسر جهان را جمع آوری کردند و دامنه انتخاب را گسترده تر کردند و گرایش جهانی به سمت مکان های امیدوار کننده را آشکار کردند.

«مستاجران هایپر مقیاس به گسترش بی وقفه خود در سراسر مناطق، با علاقه خاص به بازارهای ثانویه و نوظهور ادامه دادند. این گزارش خاطرنشان می‌کند که ارائه‌دهندگان و توسعه‌دهندگان Colocation از این روش پیروی کرده‌اند. «بازارهای تثبیت شده به دلیل مداخله دولت و محدودیت‌های موجود در قدرت و زمین در دسترس، با باد مخالف رو به رشد مواجه شده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که بازارهای ثانویه به رشد اهمیت خود ادامه دهند، زیرا برخی از بازارهای اولیه با محدودیت‌هایی مواجه شده‌اند و مصرف برق و پایداری با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

Cushman & Wakefield بازارهای مراکز داده را بر اساس تعدادی از عوامل وزنی، از جمله اتصال فیبر، در دسترس بودن ابر، مشوق ها و مالیات، ثبات سیاسی، خط لوله توسعه، پایداری، هزینه برق، قیمت زمین و ریسک زیست محیطی رتبه بندی کردند.

انتخاب سایت مرکز داده: بازارهای برتر در ایالات متحده

آتلانتا، شیکاگو و سیلیکون ولی همگی در رتبه‌بندی جهانی در رتبه پنجم قرار گرفتند. علی‌رغم هزینه‌های بالای زمین سیلیکون ولی، نزدیکی و فراوانی بازیگران بخش فناوری آن را به مکانی جذاب برای مراکز داده تبدیل کرده است. در همین حال، آتلانتا و شیکاگو هزینه های زمین کمتر و خط لوله توسعه مرکز داده قوی دارند. دالاس در جایگاه هشتم، فینیکس در جایگاه نهم و سیاتل در مکان دهم قرار دارند که همگی “استواران قابل اعتمادی هستند … با معیارهای عملکردی قوی که امتحان شده و درست هستند، اما هنوز تعدادی گزینه برای توسعه و جدید حفظ شده اند. بر اساس این گزارش.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که همه به جز دره سیلیکون انگیزه‌های قابل توجهی برای ایجاد مراکز داده در مناطق خود دارند. پورتلند و ویرجینیای شمالی همه کادرهای فهرست کوشمن و ویکفیلد از مزایای مرکز داده را علامت بزنید، به جز یکی: هزینه کمتر زمین.

برآوردهای صنعت بین 1 تا 3 میلیون دلار به عنوان هزینه هر جریب زمین منطقه بندی شده در مرکز داده در Loudoun County، ویرجینیا، که “کوچه مرکز داده”، بالاترین تراکم مراکز داده در جهان را در خود جای داده است، متفاوت است.

فراتر از ایالات متحده: بازارهای برتر در سراسر جهان

با نگاهی فراتر از ایالات متحده، سنگاپور در رتبه سوم و هنگ کنگ در رتبه چهارم در ده رتبه بندی کلی قرار گرفت. بر اساس این گزارش، «[b]و علیرغم کمبود زمین قابل توسعه در رتبه‌های بالا قرار دارند و هر دو دارای اکوسیستم قوی، اتصال عالی، تقاضای ثابت و تمامی خدمات ابری اصلی در دسترس هستند و در صورت امکان در حال گسترش هستند.

علاوه بر این، سنگاپور توقف توسعه خود را در سال 2022 لغو کرد و دستورالعمل های جدیدی را برای تقویت توسعه مسئولانه و تشویق شیوه های پایدار ایجاد کرد. هنگ کنگ، به نوبه خود، همچنان یک مرکز مالی با سیاست های تجاری دوستانه است.

در حالی که بازارهای مرکز داده FLAP-D (فرانکفورت، لندن، آمستردام، پاریس، دوبلین) همچنان در فهرست مناطق اروپایی Cushman & Wakefield به عنوان پایه‌های اصلی باقی می‌مانند، سایر بازارهای کوچک‌تر مانند زوریخ، مادرید، استکهلم، اسلو موفق شده‌اند وارد شوند. و برلین

آنچه بازارهای آسیا و اروپا را از همتایان آمریکایی خود متمایز می کند شامل مشوق های مالیاتی سخاوتمندانه، ثبات سیاسی، تمرکز بیشتر بر پایداری و کاهش خطرات زیست محیطی است. به عنوان مثال، بسیاری از کشورهای اروپایی متعهد به استفاده از انرژی کاملاً تجدیدپذیر هستند و مشوق هایی را نه تنها از نظر مالیات، بلکه برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر نیز ارائه می دهند.

در همین حال، برخی شهرها می توانند از بلایای طبیعی نسبتاً ایمن باشند:

  • کمترین خطر سیل: دوبلین، کوالالامپور، بمبئی، اسلو، سنگاپور
  • کمترین خطر زلزله: آمستردام، دوبلین، هنگ کنگ، اسلو، پاریس، استکهلم
  • کمترین خطر گردباد یا طوفان: سنگاپور و اکثر نقاط در سراسر اروپا

ثبات سیاسی، به ویژه، یک ملاحظات اساسی برای شرکت های مرکز داده است، چیزی که توسط بازارهای مرکز داده اروپا در آمستردام، زوریخ، دوبلین، استکهلم و اسلو ارائه می شود. در این گزارش آمده است که «[a]مراکز داده برای حفظ برنامه‌ها، شبکه‌ها و در نتیجه کل شرکت‌ها در بالاترین بازدهی خود، موقعیت سیاسی بیشتر مکان‌یابی مرکز داده را در هر تصمیم‌گیری عواملی حیاتی می‌دانند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور