انتخاب بین Storage Storage و Block Storage برای امنیت

تصویر
عکس پروفایل Ryan Vergara Hacker Noon

ذخیره سازی بلوک و ذخیره سازی اشیا have موارد استفاده متفاوتی دارند. ما به طور قاطع اعلام نخواهیم کرد که کدام یک بهتر است زیرا پاسخ به مشخصات پروژه شما بستگی دارد. کاری که ما در این مقاله انجام خواهیم داد مقایسه این دو گزینه ذخیره سازی از نظر امنیت اطلاعات شما در هر یک از آنها است.

ابتدا مختصراً به ویژگیهای Block Storage و Object Storage خواهیم پرداخت. سپس ، به آسیب پذیری های ذاتی موجود در مراکز داده و چگونگی کاهش هر یک از این حالت های ذخیره سازی خواهیم پرداخت.

ذخیره سازی بلوک چیست؟

تصویر

منبع تصویر

Block Storage در اصل گروهی از هارددیسک ها است که از طریق شبکه فیبر نوری متصل می شوند. به این شبکه شبکه ذخیره سازی نیز گفته می شود (به اختصار NAS).

داده ها به بلوک تقسیم می شوند (بنابراین نام “ذخیره سازی بلوک”) و به صورت خوشه های مختلف در محیط ذخیره سازی ذخیره می شود. بلوک های داده ممکن است به خوشه های مختلف تقسیم شوند. برنامه هایی که به چنین بلوک های داده ای نیاز دارند ، باید از طریق آدرس های منحصر به فرد خود به آنها دسترسی داشته باشند.

اینکه چگونه داده ها به بلوک تقسیم می شوند و هر بلوک در چه خوشه هایی قرار می گیرد توسط یک نرم افزار مستقل اداره می شود.

ذخیره سازی بلوک عمدتا برای داده هایی که ساختار دارند استفاده می شود. راهی برای تغییر چنین داده هایی ارائه می دهد. این عملیات ورودی / خروجی را به طور مداوم انجام می دهد. بنابراین ، این یک گزینه ایده آل برای برنامه هایی مانند پایگاه داده است که …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور