اعتبارات انرژی های تجدیدپذیر میزان انتشار کربن شرکت ها را بیش از حد برآورد می کند. | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) – بسیاری از شرکت ها برای خنثی کردن انتشار دی اکسید کربن خود، گواهی هایی را از ارائه دهندگان برق پاک خریداری می کنند که اعتبار انرژی تجدیدپذیر نامیده می شود و به آنها اجازه می دهد ادعا کنند که از انرژی بدون کربن استفاده می کنند. یک تحلیل جدید نشان می‌دهد که وقتی این اعتبارات – که تحت نظارت شدید قرار گرفته‌اند – از حسابداری کربن شرکت‌ها حذف می‌شوند، بسیاری از کسب‌وکارها دیگر در مسیر دستیابی به اهداف اقلیمی مرتبط با اهداف توافق پاریس برای محدود کردن گرمایش جهانی به 1.5 یا 2 درجه نیستند. درجه سانتیگراد

اعتبارات انرژی تجدیدپذیر (RECs) برای سال‌ها روشی جذاب برای شرکت‌ها بوده است تا ردپای کربن خود را بدون قرارداد مستقیم برای انرژی پاک یا نصب مزارع خورشیدی و توربین‌های بادی کاهش دهند. در عوض، آنها REC می خرند و مقداری معادل برق با سوخت فسیلی را از دفتر کل آب و هوا کم می کنند. تجزیه و تحلیل نشان می دهد که از آنجایی که REC ها جایگزین کم هزینه ای برای ناپدید شدن انتشار گازهای گلخانه ای هستند، توانایی استفاده از آنها شرکت ها را تشویق می کند تا اهداف بلندپروازانه تری تعیین کنند.

نویسندگان مطالعه جدید که در مجله منتشر شده است تغییر اقلیم طبیعت، فقط انتشار گازهای گلخانه ای شرکتی مربوط به خرید برق را در نظر بگیرید – همچنین به عنوان انتشارات محدوده 2 شناخته می شود. 115 شرکت مورد مطالعه با گنجاندن RECها در حسابداری کربن خود، 31 درصد آلودگی محدوده 2 خود را از سال 2015 تا 2019 کاهش دادند. بدون REC، انتشار آنها تنها 10 درصد کاهش یافت.

آنها می نویسند: “استفاده گسترده از REC ها باعث ایجاد شک و تردید در کاهش انتشار آلاینده های تاریخی آشکار شرکت ها در راستای پاریس می شود، زیرا به شرکت ها اجازه می دهد تا کاهش انتشار را گزارش کنند که واقعی نیست.” و در ادامه، «نزدیک به نیمی از کاهش انتشار در حوزه 2 آینده توسط شرکت‌های دارای SBT گزارش شده است. [science-based targets] واقعی نخواهد بود.»

نویسندگان می نویسند، بدون تغییر در روش های حسابداری، 42 درصد کاهش انتشار گازهای گلخانه ای 2 متعهد به کاهش واقعی آلودگی جوی نیست.

شستشوی سبز یک مشکل

ابتکار اهداف مبتنی بر علم، استاندارد طلایی برای تعیین اهداف آب و هوای شرکت است و می تواند در شناسایی شستشوی سبز مفید باشد. این پروژه با مشارکت چند سازمان غیرانتفاعی پیشرو، به 1442 شرکت کمک کرد تا اهدافی را تنظیم کنند که مطابق با توصیه های دانشمندان است و 1111 شرکت متعهد شده اند که به انتشار خالص صفر برسند. این تخصص و چارچوب SBTI است که شرکت‌ها برای دستیابی به اهداف اقلیمی خود به آن تکیه می‌کنند، و ابتکاری که در عنوان مطالعه توصیه شده است، «گواهینامه‌های انرژی تجدیدپذیر یکپارچگی اهداف مبتنی بر علم شرکت‌ها را تهدید می‌کند».

SBTi در بیانیه‌ای گفت: «ما می‌دانیم که نگرانی فزاینده‌ای در مورد استفاده شرکت‌ها از ابزارهای کم‌تأثیر برای کاهش انتشارات حوزه 2 مبتنی بر بازار، از دیدگاه حسابداری آلایندگی‌ها، بدون ایجاد تغییر در دنیای واقعی وجود دارد. “این موضوعی است که فراتر از SBTi است و ما احساس می کنیم که بهترین راه حل شامل اصلاح اصول حسابداری و راهنمایی برای همه کاربران است.”

بر اساس این بیانیه، SBTi در حال برنامه‌ریزی است تا شرکت‌ها را برای شفاف‌سازی بیشتر در مورد نحوه استقرار سیاست‌ها تحت فشار قرار دهد و «به عنوان گام نهایی در صورت نیاز، ارزیابی خواهیم کرد که آیا SBTi نیاز به به‌روزرسانی معیارهای تعیین هدف محدوده 2 دارد یا خیر». . کارکنان SBTi شروع به بحث در مورد این موضوع با پروتکل گازهای گلخانه ای کرده اند، سازمانی که راهنمایی های حسابداری کربن را می نویسد و حفظ می کند.

طبق این مطالعه، داده‌های ناهنجار انتشار گازهای گلخانه‌ای Scope 2 به این معنی است که برخی از شرکت‌هایی که معتقد بودند در مسیر رسیدن به هدف پایین‌تر توافق پاریس یعنی گرمایش 1.5 درجه سانتی‌گراد هستند، «تنها به سختی» با مسیر 2 درجه مطابقت دارند. شرکت هایی که ظاهراً در مسیر رسیدن به دمای 2 درجه سانتیگراد هستند ممکن است اصلاً با اهداف پاریس هماهنگ نباشند.

همیشه IT سبزتر نیست

از 77 شرکتی که REC می خرند و به نظر می رسد در مسیر رسیدن به اهداف منطبق با 1.5 درجه سانتیگراد هستند، فقط 38 شرکت ممکن است در واقع هدف خود را داشته باشند.

شرکت های آمریکای شمالی و اروپایی 88 درصد از کل شرکت های بررسی شده را تشکیل می دهند. بدون REC، به نظر می‌رسد که شرکت‌های آمریکای شمالی با هم در مسیری مطابق با دمای 2 درجه سانتی‌گراد قرار دارند و شرکت‌های اروپایی به طور کلی از توافق پاریس خارج هستند.

“اگر بخش کاهش انتشار گزارش شده را بر اساس این گواهی ها حذف کنید که احتمالاً تأثیری بر انتشار ندارند – خوب، کاهش انتشار واقعی چقدر است؟ این مطالعه به طور خلاصه بود.

برخی از شرکت‌های بزرگ اخیراً گفته‌اند که از خرید REC به برق پاکی روی خواهند آورد که مطمئناً با انتشار گازهای گلخانه‌ای کمتر مرتبط است، مانند قراردادهای خرید برق پاک طولانی‌مدت یا ژنراتورهای تجدیدپذیر در محل.

JPMorgan Chase & Co، فعالیت های خود را با تکیه 100٪ بر انرژی های تجدید پذیر، خنثی بودن کربن اعلام کرده است. این غول مالی می‌گوید که می‌خواهد تا سال 2025 70 درصد انرژی‌های تجدیدپذیرش از توافق‌نامه‌های بلندمدت انرژی یا انرژی‌های تجدیدپذیر در محل تامین شود. این رقم در سال 2021 حدود 20 درصد خواهد بود.

این مطالعه زمانی به دست می‌آید که شرکت‌ها در حال بازاندیشی راه‌هایی برای کاهش انتشارات Scope 2 خود هستند. در مصاحبه ای در اوایل ژوئن، برایان دیمارینو، رئیس پایداری عملیاتی در JPMorgan Chase، گفت که در حالی که بانک او در گذشته به شدت به REC ها متکی بوده است، به دنبال انجام معاملات بیشتر است که منجر به ساخت پروژه های تجدیدپذیر بیشتر شود. او گفت: “ما در این مسیر چیزهای زیادی یاد گرفته ایم.”

سیسکو برای دستیابی به اهداف تجاری سبز به خریدهای REC متکی است

Cisco Systems در سال 2017 هدفی را تعیین کرد (که بعداً توسط SBTi تأیید شد) کاهش انتشارات Scope 1 یا موارد ناشی از تأسیسات خود و انتشارات Scope 2 60٪ کمتر از سطح پایه 2007 تا سال 2022. یکی از بزرگترین تأثیرات آن ناشی از خرید REC: نزدیک به 1 میلیون از آنها در ایالات متحده در سال 2020.

Mary de Wysocki، معاون مسئولیت اجتماعی و پایداری شرکت سیسکو، در مصاحبه‌ای در مورد انرژی‌های تجدیدپذیر در اوایل این ماه گفت که انتظار دارد قراردادهای برق بلندمدت و انرژی‌های تجدیدپذیر در محل با گذشت زمان برنده شوند. آیا می‌توانیم در قراردادهای بلندمدت سرمایه‌گذاری کنیم که واقعاً قابلیت انرژی‌های تجدیدپذیر را اضافه می‌کنند؟» او گفت. «این ترجیح ماست. شما خواهید دید که ما به حرکت در این جهت ادامه می دهیم.”

را تغییر اقلیم طبیعت مایکل گیلن واتر، مدیر اجرایی موسسه مدیریت گازهای گلخانه ای، یک موسسه غیرانتفاعی که با متخصصان حسابداری کربن کار می کند، گفت که کاغذ بسیار مهم است. او به طور انتقادی با یکی از نویسندگان مطالعه جدید در مورد استفاده از RECها برای جایگزینی کاهش انتشار نوشته است.

او گفت: «برخی اقدامات کاملاً بدون تأثیر هستند، اما همه آنها در حسابداری کربن یکسان رفتار می کنند. «قوانین به شما اجازه می‌دهند بگویید که منتشر نمی‌کنید، خواه درست باشد یا نه.»

نویسندگان مقاله جدید توصیه هایی برای رفع مشکل ارائه می کنند. SBTi می تواند دستورالعمل خود را تغییر دهد تا حسابداری که به REC ها متکی است را حذف کند. با این حال، این ممکن است جنبه منفی داشته باشد، زیرا قراردادهای با ارزش خرید انرژی تجدیدپذیر ناشناخته مانده است. یا SBTi می‌تواند حسابداری خود را اصلاح کند تا از شرکت‌هایی که ادعای REC دارند بخواهد نشان دهند که منجر به کاهش آلاینده‌ها می‌شوند، رویکردی که توسط روش شورای ساختمان‌های سبز بریتانیا مورد علاقه است. نویسندگان می نویسند، سازمانی که دستورالعمل های حسابداری کربن را می نویسد و حفظ می کند، پروتکل گازهای گلخانه ای، این درخواست را در چارچوب محدوده 2 خود قرار نداده است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور